Even voorstellen: Ben met track 968CS
- Ben_968CS
Even voorstellen: Ben met track 968CS
Hallo:
Mijn naam is Ben en ik kom uit Amsterdam. Mijn hobby is het sneller maken van mijn Porsche 968CS en deze stevig uitlaten op het circuit.
Groet,
Ben
Foto's: met dank aan Cor! www.porschefoto.nl
[img:600:317]http://img515.imageshack.us/img515/3373/10cp2.jpg[/img]
[img:600:383]http://img123.imageshack.us/img123/6514/42vt2.jpg[/img]
[img:600:313]http://img505.imageshack.us/img505/3580/43rj5.jpg[/img]
[img:640:426]http://img210.imageshack.us/img210/826/img0283zr7.jpg[/img]
Mijn naam is Ben en ik kom uit Amsterdam. Mijn hobby is het sneller maken van mijn Porsche 968CS en deze stevig uitlaten op het circuit.
Groet,
Ben
Foto's: met dank aan Cor! www.porschefoto.nl
[img:600:317]http://img515.imageshack.us/img515/3373/10cp2.jpg[/img]
[img:600:383]http://img123.imageshack.us/img123/6514/42vt2.jpg[/img]
[img:600:313]http://img505.imageshack.us/img505/3580/43rj5.jpg[/img]
[img:640:426]http://img210.imageshack.us/img210/826/img0283zr7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 22 aug 2007, 23:52, 6 keer totaal gewijzigd.
- Ben_968CS
Een paar specs:
- licht gemaakt (dus lelijk van binnen);
- gelaste rolkooi;
- Sparco race stoelen, 6 punts gordels en race stuur;
- Porsche 993 Turbo remmen (Big Reds) met Pagid blokken;
- motor zo goed als standaard (er komt nog een spagetti op en de kat is op onverklaarbare wijze zoek), draait wel ca. 7,200 toeren;
- zijschermen voor en motorkap plastic;
- 18" hohlspeichen met slicks (240 rondom, vierkant dus) voor op het circuit;
- 17" cups met Toyo R888 semi slicks voor naar het circuit;
- Bilstein race onderstel (wordt Intrax in de winter);
- dikke stabi's (helt bijna niet meer over);
- plastic deuren met plastic zijramen staan klaar voor montage;
- plastic achteruit staat klaar voor montage;
- AMB laptimer in de auto en vaste transponder voor Mylaps;
- einmassenschwungrad (weet de juiste vertaling niet precies. zeg maar een superlicht vliegwiel);
- verstelbare achtervleugel;
- 1.59 (slicks) en 2.02 (Toyo semi slicks) op Zandvoort;
- vast nog wel wat dingetjes die ik ben vergeten.
groet,
Ben
- licht gemaakt (dus lelijk van binnen);
- gelaste rolkooi;
- Sparco race stoelen, 6 punts gordels en race stuur;
- Porsche 993 Turbo remmen (Big Reds) met Pagid blokken;
- motor zo goed als standaard (er komt nog een spagetti op en de kat is op onverklaarbare wijze zoek), draait wel ca. 7,200 toeren;
- zijschermen voor en motorkap plastic;
- 18" hohlspeichen met slicks (240 rondom, vierkant dus) voor op het circuit;
- 17" cups met Toyo R888 semi slicks voor naar het circuit;
- Bilstein race onderstel (wordt Intrax in de winter);
- dikke stabi's (helt bijna niet meer over);
- plastic deuren met plastic zijramen staan klaar voor montage;
- plastic achteruit staat klaar voor montage;
- AMB laptimer in de auto en vaste transponder voor Mylaps;
- einmassenschwungrad (weet de juiste vertaling niet precies. zeg maar een superlicht vliegwiel);
- verstelbare achtervleugel;
- 1.59 (slicks) en 2.02 (Toyo semi slicks) op Zandvoort;
- vast nog wel wat dingetjes die ik ben vergeten.
groet,
Ben
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 22 aug 2007, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- Ben_968CS
Hartelijk dank voor het warme welkom!
Een paar antwoorden:
- de auto is nog relatief zwaar: er zit nog airco in, 1 airbag, de koplampen en motortjes zitten er nog in, de deuren met electrische spiegels en de zware achterruit moeten er nog uit. Ik denk dat ie ongeveer 1,200 kg weegt. Als deze troep er uit is en door plastic is vervangen zit ik denk ik op 1,100 kg. De motor heeft ongeveer 260 pk, dus dat is geen slechte verhouding;
- Bij de AV time attack reed ik mee met de Pro Street (met de Toyo's dus). Mijn tijd was 2.04: 2 seconden langzamer dan in de vrije training. Dit kwam omdat de banden niet goed op te warmen waren binnen 1 ronde. Dat gold voor iedereen. Het was alleen jammer dat een aantal mensen niet 1 snelle ronden reden, maar meerdere. Iedereen maakt foutjes in die ene snelle ronde, maar de bekende jongens met de dikke auto's die bijna allemaal een flinke fout maakten mochten het nog een rondje of 3, 4 proberen. Maar goed, ik mocht wel met de finale meedoen;
- De auto rijdt super in de regen. Dan hebben de dikke race 964's en 993's het heel moeilijk tegen deze auto (die rijden op slicks rond 1.58 ) . De stabi is inderdaad wat dik, maar er zitten drie standen op. Als het heel nat is kan je binnen 5 minuten de stabi slapper zetten;
- 19 september? dat lijkt mij een prima idee.
Groet,
Ben
Een paar antwoorden:
- de auto is nog relatief zwaar: er zit nog airco in, 1 airbag, de koplampen en motortjes zitten er nog in, de deuren met electrische spiegels en de zware achterruit moeten er nog uit. Ik denk dat ie ongeveer 1,200 kg weegt. Als deze troep er uit is en door plastic is vervangen zit ik denk ik op 1,100 kg. De motor heeft ongeveer 260 pk, dus dat is geen slechte verhouding;
- Bij de AV time attack reed ik mee met de Pro Street (met de Toyo's dus). Mijn tijd was 2.04: 2 seconden langzamer dan in de vrije training. Dit kwam omdat de banden niet goed op te warmen waren binnen 1 ronde. Dat gold voor iedereen. Het was alleen jammer dat een aantal mensen niet 1 snelle ronden reden, maar meerdere. Iedereen maakt foutjes in die ene snelle ronde, maar de bekende jongens met de dikke auto's die bijna allemaal een flinke fout maakten mochten het nog een rondje of 3, 4 proberen. Maar goed, ik mocht wel met de finale meedoen;
- De auto rijdt super in de regen. Dan hebben de dikke race 964's en 993's het heel moeilijk tegen deze auto (die rijden op slicks rond 1.58 ) . De stabi is inderdaad wat dik, maar er zitten drie standen op. Als het heel nat is kan je binnen 5 minuten de stabi slapper zetten;
- 19 september? dat lijkt mij een prima idee.
Groet,
Ben
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 23 aug 2007, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Geweldige wagen! Dit topic moet mijn broer Mark inderdaad niet achter komen, hij is echt 968 gek.
Erg mooie aanpassingen aan een sowieso al mooie auto. Hoop je te zien 19 september!
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6073
Erg mooie aanpassingen aan een sowieso al mooie auto. Hoop je te zien 19 september!
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6073
- duifjes.com
-
- Ben_968CS
Fijne wagen Rene! Prachtige motor...
Ik heb zelf voor op straat een E39-M5, maar deze heeft zelfs met 400 pk geen enkele kans tegen mijn 968 op het circuit: veel te zwaar, te luxe, geen raceonderstel en geen raceremmen. Bij het stoplicht en op de snelweg heeft de 968 uiteraard geen enkele kans tegen de M5.
k ben benieuwd hoe jij in de rondte rijdt! Jouw auto is allicht een heel stuk lichter dan de M5.
Groet,
Ben
Ik heb zelf voor op straat een E39-M5, maar deze heeft zelfs met 400 pk geen enkele kans tegen mijn 968 op het circuit: veel te zwaar, te luxe, geen raceonderstel en geen raceremmen. Bij het stoplicht en op de snelweg heeft de 968 uiteraard geen enkele kans tegen de M5.
k ben benieuwd hoe jij in de rondte rijdt! Jouw auto is allicht een heel stuk lichter dan de M5.
Groet,
Ben
- GTRene
Ik? misschien wel met de nadruk op "in de rondte rijdt"Ben_968CS schreef:Fijne wagen Rene! Prachtige motor...
Groet,
Ben

Gelukkig is mijn auto een stuk lichter dan een M5, hij weegt incl halve tank benz gewogen 1390kg maar het is natuurlijk geen echte tracktijger, toen ik er afgelopen zondag voor het eerst mee op de Ring was merkte je al naar een paar vlotte links rechts bochten van ow...beweging in de rubbers, het voelde alsof de banden die erg goed lagen bleven "plakken" maar de rest wilde doordrukken dus iets in de wangen en iets in het onderstel, en al die beetjes bij elkaar voelde in elk geval niet als een kart

- Ben_968CS
Rene: ik zou beginnen om onder zo'n auto een set Michelin Pilot Cup te plakken, voor op de Ring en op Zandvoort ed. Het lijkt me toch geen auto om in de stromende regen over een natte snelweg te rijden. Voor jouw formaat sloffen (275? 285?) is dit veruit de beste semi slick waar je prima mee op de weg kan rijden.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
GEVONDEN !!! 
Ben, wat een fantastische wagen zeg. Ben er erg van onder de indruk. Zoals bij een paar andere posts al naar voren was gekomen. Ik ben zelf echt een enorme fan van de 968.
Prachitge modificaties heb je aangebracht aan de jouwe. En die tijd op Zandvoort is echt ongelooflijk. Welke circuits heb je meer gedaan met de CS tot nu toe. En wat staat er nog op je verlanglijstje?
Ookal heb je hem omgebouwd naar circuitauto. hij ziet er van buiten nog steeds goed en erg fraai uit. Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken wat er op het gebied van de 968 allemaal te koop is. Maar het aanbod in NL is helaas klein. Heb jij die van jou zelf uit het buitenland gehaald?? Ik heb zelf nog niet met een 968 gereden, alleen nog maar veel over gelzen. maar wil binnenkort ergens een keer met één rijden om het gevoel een beetje te krijgen, en waarschijnlijk de verslaving
Welkom op DF, heel veel plezier, en we zullen je zeker de 19e zien
, daarnaast zul je van mij nog wel eens wat meer horen 

Ben, wat een fantastische wagen zeg. Ben er erg van onder de indruk. Zoals bij een paar andere posts al naar voren was gekomen. Ik ben zelf echt een enorme fan van de 968.
Prachitge modificaties heb je aangebracht aan de jouwe. En die tijd op Zandvoort is echt ongelooflijk. Welke circuits heb je meer gedaan met de CS tot nu toe. En wat staat er nog op je verlanglijstje?
Ookal heb je hem omgebouwd naar circuitauto. hij ziet er van buiten nog steeds goed en erg fraai uit. Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken wat er op het gebied van de 968 allemaal te koop is. Maar het aanbod in NL is helaas klein. Heb jij die van jou zelf uit het buitenland gehaald?? Ik heb zelf nog niet met een 968 gereden, alleen nog maar veel over gelzen. maar wil binnenkort ergens een keer met één rijden om het gevoel een beetje te krijgen, en waarschijnlijk de verslaving

Welkom op DF, heel veel plezier, en we zullen je zeker de 19e zien