Nederland gaat naar de haaien
-
- Berichten: 8587
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Nederland gaat naar de haaien
Mulder boetes zijn toch maximaal €340 ?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Nederland gaat naar de haaien
DF op z'n best. I LIKE it.Wouter81 schreef: 13 nov 2019, 11:39 Wet Mulder is op de snelweg toch tot 40 km/u te hard? Daarvoor puur een boete, pas daarboven kans op RBW verlies. Houdt dus in dat we nog steeds probleemloos 140 km/u kunnen rijden? Met wat tellercorrectie/afwijking erbij dus een kleine 150 km/u op de teller dan...


- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien
Wij hebben 102 vrachtwagens in bezit, lopen allemaal 90 km/u. Maar inderdaad een aantal bedrijven (voornamelijk distributietransporteurs) schommelen tussen 80 en 85.Estoque schreef: 13 nov 2019, 11:22Je kunt als eigenaar van de truck zelf beslissen waarop je truck begrenst wordt (t/m 90km/h uiteraard).eBoonstra schreef: 13 nov 2019, 10:32 Een vrachtwagen (alle voertuigen boven gvw 3500kg) is wettelijk verplicht begrensd op 90 km/u. Deze snelheid is echter geijkt, waardoor het inderdaad vanuit een personenauto lijkt alsof ze ca. 100 km/u rijden. Ja dat gaat nog leuk worden..
Meeste trucks zijn op 85km/h begrenst en niet op de 90.
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nederland gaat naar de haaien
M'n oma liep ook tegen de 90. Ze overleed in 2006 op 88 jarige leeftijd.
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 13:37
- Auto: G21 / E46
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik ga me, net als Circuit Zandvoort, beroepen op de ADC toets als ik aangehouden wordt:Maar de vraag is nu: hoe gaan we hier mee om als DF'ers? Wet Mulder is op de snelweg toch tot 40 km/u te hard? Daarvoor puur een boete, pas daarboven kans op RBW verlies. Houdt dus in dat we nog steeds probleemloos 140 km/u kunnen rijden? Met wat tellercorrectie/afwijking erbij dus een kleine 150 km/u op de teller dan...
Geen Alternatief, Dwingende reden en ik ga het vast wel een keer Compenseren.
-
- Berichten: 6750
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Nederland gaat naar de haaien
Dat is waarschijnlijk wel waar het bij mij op uit draait. Pakkans is doorgaans toch niet zo heel groot, zeker niet als je Waze/Flitsmeister gebruikt.Wouter81 schreef: 13 nov 2019, 11:39 Maar de vraag is nu: hoe gaan we hier mee om als DF'ers? Wet Mulder is op de snelweg toch tot 40 km/u te hard? Daarvoor puur een boete, pas daarboven kans op RBW verlies. Houdt dus in dat we nog steeds probleemloos 140 km/u kunnen rijden? Met wat tellercorrectie/afwijking erbij dus een kleine 150 km/u op de teller dan...
-
- Berichten: 5097
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Nederland gaat naar de haaien
Mijn traject A4-A1 zie ik af en toe een melding bij Naarden en af en toe vlak bij Deventer op FM. Ik rij overal ,zowel 100 als de 120/130 stukken, meestal tussen de 110-115 omdat op mijn tijdstip je toch niet echt harder kan. Afgelopen 2 jaar niets binnengekregen.
Enige kut stuk voor mij wordt de traject controle op de A4. Maar terugwegs op de vrijdag staat die altijd vast.
Enige kut stuk voor mij wordt de traject controle op de A4. Maar terugwegs op de vrijdag staat die altijd vast.
- JP
- Berichten: 34067
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nederland gaat naar de haaien
Hoeveel boetes krijgen jullie per jaar? Want elke flitser en trajectcontrole in Nederland pakt je boven de 84km/h.eBoonstra schreef: 13 nov 2019, 12:21Wij hebben 102 vrachtwagens in bezit, lopen allemaal 90 km/u. Maar inderdaad een aantal bedrijven (voornamelijk distributietransporteurs) schommelen tussen 80 en 85.Estoque schreef: 13 nov 2019, 11:22Je kunt als eigenaar van de truck zelf beslissen waarop je truck begrenst wordt (t/m 90km/h uiteraard).eBoonstra schreef: 13 nov 2019, 10:32 Een vrachtwagen (alle voertuigen boven gvw 3500kg) is wettelijk verplicht begrensd op 90 km/u. Deze snelheid is echter geijkt, waardoor het inderdaad vanuit een personenauto lijkt alsof ze ca. 100 km/u rijden. Ja dat gaat nog leuk worden..
Meeste trucks zijn op 85km/h begrenst en niet op de 90.
- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
Zo ver naar het zuiden mogen ze niet komen.
In schubbekutteveen hebben ze geen flitsers
In schubbekutteveen hebben ze geen flitsers
- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien
Per chauffeur afhankelijk. Iedereen is uiteraard zelf verantwoordelijk voor hoe diep ze het gaspedaal induwen.JP schreef: 13 nov 2019, 15:08Hoeveel boetes krijgen jullie per jaar? Want elke flitser en trajectcontrole in Nederland pakt je boven de 84km/h.eBoonstra schreef: 13 nov 2019, 12:21Wij hebben 102 vrachtwagens in bezit, lopen allemaal 90 km/u. Maar inderdaad een aantal bedrijven (voornamelijk distributietransporteurs) schommelen tussen 80 en 85.Estoque schreef: 13 nov 2019, 11:22
Je kunt als eigenaar van de truck zelf beslissen waarop je truck begrenst wordt (t/m 90km/h uiteraard).
Meeste trucks zijn op 85km/h begrenst en niet op de 90.
Neemt niet weg dat voor internationale ritten uiteraard nét die paar kilometers per uur wel een verschil kunnen maken.
- JP
- Berichten: 34067
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nederland gaat naar de haaien
Als chauffeur had ik er eens 6 (a €30) in een maand, allemaal A28 bij Zwolle. Een ezel stoot zich geen .....7 keerLuco schreef: 13 nov 2019, 15:18 Zo ver naar het zuiden mogen ze niet komen.
In schubbekutteveen hebben ze geen flitsers

Moesten we ook zelf betalen maar de baas wou niet onder een vergrootglas komen te liggen bij ILT, dus moest alles terug naar 84.
En dan niet op kale banden ijken, dan loopt die op nieuwe banden nog 4km sneller.....

- RS-Ron
- Berichten: 3828
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik ben al blij als de Alfa 100km aaneengesloten functioneert en met 100km/u is helemaal een meevaller........ een leuke 105 GT coupé zou ik nog wel eens leuk vinden, maar ik ga eerst maar eens afwachten of ik überhaupt nog in een klassieker mag rijden in de toekomst. Zou fijn zijn als er ooit wat mensen met realiteitszin in Den Haag belanden.
Gr Ron
Gr Ron
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Nederland gaat naar de haaien
Is deze snelheidsverlaging nou het gevolg van dat de boeren hun zin hebben gekregen?
-
OnlineHJ2
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Nederland gaat naar de haaien
Twizzy wordt een steeds serieuzere optie zo.
- Martijn M
- Berichten: 3622
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Nederland gaat naar de haaien
Juist niet.Riceaux schreef: 13 nov 2019, 18:00 Is deze snelheidsverlaging nou het gevolg van dat de boeren hun zin hebben gekregen?
Het verkeer moest een deel van de stikstofcrisis oplossen. Maar door de snelheid 's nachts niet te verlagen, moet dat deel opgevangen worden door.... de boeren

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Nederland gaat naar de haaien
Verkeer zorgt voor 6.5% van alle stikstof in de lucht. De automobilist is een makkelijke prooi voor de overheid.Martijn M schreef: 13 nov 2019, 18:18Juist niet.Riceaux schreef: 13 nov 2019, 18:00 Is deze snelheidsverlaging nou het gevolg van dat de boeren hun zin hebben gekregen?
Het verkeer moest een deel van de stikstofcrisis oplossen. Maar door de snelheid 's nachts niet te verlagen, moet dat deel opgevangen worden door.... de boeren![]()
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: Nederland gaat naar de haaien
Naja, ik ben blij dat we allemaal een groot offer mogen brengen om zo de stikstof uitstoot 0.01% terug te brengen.Mike R32 schreef: 13 nov 2019, 18:31Verkeer zorgt voor 6.5% van alle stikstof in de lucht. De automobilist is een makkelijke prooi voor de overheid.Martijn M schreef: 13 nov 2019, 18:18Juist niet.Riceaux schreef: 13 nov 2019, 18:00 Is deze snelheidsverlaging nou het gevolg van dat de boeren hun zin hebben gekregen?
Het verkeer moest een deel van de stikstofcrisis oplossen. Maar door de snelheid 's nachts niet te verlagen, moet dat deel opgevangen worden door.... de boeren![]()
- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
ja kost je wel 30 min op 850 kmeBoonstra schreef: 13 nov 2019, 15:22Per chauffeur afhankelijk. Iedereen is uiteraard zelf verantwoordelijk voor hoe diep ze het gaspedaal induwen.JP schreef: 13 nov 2019, 15:08Hoeveel boetes krijgen jullie per jaar? Want elke flitser en trajectcontrole in Nederland pakt je boven de 84km/h.eBoonstra schreef: 13 nov 2019, 12:21
Wij hebben 102 vrachtwagens in bezit, lopen allemaal 90 km/u. Maar inderdaad een aantal bedrijven (voornamelijk distributietransporteurs) schommelen tussen 80 en 85.
Neemt niet weg dat voor internationale ritten uiteraard nét die paar kilometers per uur wel een verschil kunnen maken.
- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien
Het verschil tussen 80 km/u en 90 km/u op een hele dag rijden (voor een vrachtwagenchauffeur die zich aan de ReR-tijden houdt is dat 9 uur) is 90 kilometer verder richting je bestemming kunnen komen. Op een internationale rit richting Zuid-Italië of Scandinavië maakt dat nogal wat uit.Luco schreef: 13 nov 2019, 20:24ja kost je wel 30 min op 850 kmeBoonstra schreef: 13 nov 2019, 15:22Per chauffeur afhankelijk. Iedereen is uiteraard zelf verantwoordelijk voor hoe diep ze het gaspedaal induwen.JP schreef: 13 nov 2019, 15:08
Hoeveel boetes krijgen jullie per jaar? Want elke flitser en trajectcontrole in Nederland pakt je boven de 84km/h.
Neemt niet weg dat voor internationale ritten uiteraard nét die paar kilometers per uur wel een verschil kunnen maken.
-
OnlineBram
- Berichten: 16557
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Nederland gaat naar de haaien
En hoeveel scheelt dat dan in brandstofverbruik? Is dat ook bekend?
- WJ
- Berichten: 11979
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Nederland gaat naar de haaien
Staat in het niets met de vertraging die alle auto's achter hem elke keer oplopen door het inhalen omdat hun 90 begrensd zijn en andere op 85.eBoonstra schreef: 13 nov 2019, 21:01Het verschil tussen 80 km/u en 90 km/u op een hele dag rijden (voor een vrachtwagenchauffeur die zich aan de ReR-tijden houdt is dat 9 uur) is 90 kilometer verder richting je bestemming kunnen komen. Op een internationale rit richting Zuid-Italië of Scandinavië maakt dat nogal wat uit.Luco schreef: 13 nov 2019, 20:24ja kost je wel 30 min op 850 kmeBoonstra schreef: 13 nov 2019, 15:22
Per chauffeur afhankelijk. Iedereen is uiteraard zelf verantwoordelijk voor hoe diep ze het gaspedaal induwen.
Neemt niet weg dat voor internationale ritten uiteraard nét die paar kilometers per uur wel een verschil kunnen maken.
- JP
- Berichten: 34067
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nederland gaat naar de haaien
Een gemiddelde van 80 halen is makkelijker dan een gemiddelde van 90, als dat laatste ook je max. is. Alsof je 9 of 10u volgas kan rijden de hele dag.....Dan moet je ook nog eens zeker weten dat je een parkeerplaats vindt. Iets wat in alle landen om ons heen, de hele dag door een probleem is. Het laatste half uur moet je al gaan zoeken, want 5 minuten te lang over je rijtijd kost tegenwoordig serieus geld. Ik heb wel eens 1000km gereden op een dag met max. 84km/h, maar toen hadden we nog schijven......

- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ja, het verbruik is uiteraard wel een stukje hoger. Maar vergeet niet dat je wekelijks maar een beperkt aantal uren werken mag als vrachtwagenchauffeur, extra tijd die verloren gaat dmv. lagere snelheid meer salariskosten meebrengt en als je er een adres extra mee laden of lossen kan worden dit brandstofverbruik dikwijls gecompenseerd wordt.Bram schreef: 13 nov 2019, 21:02 En hoeveel scheelt dat dan in brandstofverbruik? Is dat ook bekend?
@WJ en @JP, ja helemaal mee eens..
@JP de analoge tachograaf was inderdaad een lucratief middel om daags iets meer kilometers te kunnen maken

- JP
- Berichten: 34067
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nederland gaat naar de haaien
Zo krijg je nooit een Lean&Green award binnen, eBoonstra 


- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien
Willen we ook niet. Te veel onnozele eisen die voor ons in de praktijk nooit toe te passen zijn (beperkt onze flexibiliteit). L&G zie je veel bij distriburietransporteurs en bedrijven met eigen vervoer etc., laat hun maar lekker met die eer strijken

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Geertmans, Google [Bot], Semrush [Bot] en 19 gasten