Het grote Duitse Youngtimer draadje
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Druppel op een gloeiende plaat naar mijn idee.
Rij eens op een beetje mooie dag langs Pernis......daar kunnen heel wat auto's voor rijden denk ik.
Tuurlijk....de auto vervuild. Dat weten we allemaal.
Maar de regel nu van 130 naar 100 bijvoorbeeld......het scheelt 0.13% stikstof. Waar hebben we het over.
Rij eens op een beetje mooie dag langs Pernis......daar kunnen heel wat auto's voor rijden denk ik.
Tuurlijk....de auto vervuild. Dat weten we allemaal.
Maar de regel nu van 130 naar 100 bijvoorbeeld......het scheelt 0.13% stikstof. Waar hebben we het over.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
0.13 procent.
-
Online
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
En genoeg blijkbaar om 75000 woningen te bouwen ofzo.
-
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Natuurlijk een druppel. Echter maken vele druppels een behoorlijke plas. Er is niet 1 oplossing. Het zal moeten komen van vele kleine effecten die gezamenlijk wel impact hebben.
- RS-Ron
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Gaan we weer, geijkte deugregeltje, het bekt lekker en wie kan hier nou iets tegenin brengen. Die vele druppels in Nederland zorgen dat we andere dingen hier in Nederland niet meer kunnen doen. Ik noem twee zaken, defensie en maatregelen om 1/3 van Nederland droog te houden. Die behoorlijke Nederlandse plas is op het wereldtoneel nog niet eens een klein druppeltje. Dus gaat het water stijgen en komen er dadelijk legioenen klimaat/watertekort/enweetikveelwatnogmeer vluchtelingen naar Noord-Europa. En ja, die komen natuurlijk heel lief en vriendelijk vragen of we nog wat voor hen overhebben......... droom lekker verder. Wat een geleuter.
Gr Ron
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Wat een gelul dat het mogen bouwen van huizen direct gelinkt wordt aan het moeten verlagen van de maximum snelheid!
Hoezo gaan er banen verloren als we 130km/u blijven rijden? Ze, de huichelende politici met Mark voorop, hebben teveel en te versnipperd Natura2000 gebieden aangewezen en hanteren een veel te strenge norm (zie overige EU landen) qua depositie. En daarom moeten er nu zeer ver gezochte "oplossingen" voor een niet bestaand probleem verzonnen worden...
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Even een vraag: ik rijd een BMW 325i uit 2007 welke me wat te duur qua maandlasten. Daarom aan het kijken naar wat anders en tijdens het zoeken viel mn oog op een aantal hele erge mooie E46's. Mijn eerste auto was een E36 wat ik echt een hele leuke auto vond om in te rijden, qua rijden vind ik die nog steeds leuker dan mijn huidige moderne E92. Wanneer ik het uitreken is een E46 goedkoper qua maandlasten dan mijn huidige auto en ik zou daarnaast zo'n 2500-3000eu verdienen op inruil! Mijn vraag is echter wel: is een E46 in gebruik echt goedkoper? Of moet ik rekenen op flinke kosten voor onderhoud etc? De auto die ik heb gezien heeft 132.000km gelopen, dus lijkt me heel redelijk.
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
- Arthur
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik zeg niks.
-
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Nog meer aanvullingen?
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Als het je te doen is om de maandlasten te drukken zou ik het niet doen. E46 techniek is toch weer wat ouder en dat brengt gewoon kosten met zich mee. Ben je er verder zeker van dat het 132k echte km'ers zijn?
Verder zou ik mezelf niet op voorhand rijk rekenen wat betreft je inruilbedrag
Verder zou ik mezelf niet op voorhand rijk rekenen wat betreft je inruilbedrag
-
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Als je het om de maandlasten gaat zou ik mij niet blindstaren op een e46. Die zullen gelijk of net iets minder zijn.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 14:33
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Het zal wat afhangen het type e46 lijkt me. Ga je voor een 318i of iets dergelijks dan zullen de runningcosts wel wat lager zijn maar pak je een 6 cilinder dan denk ik niet dat het elkaar veel ontloopt.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Toyota Aygo.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Alle 10+ jaar oude BMW's die ik heb gehad kon in het eerste jaar 1,5-2,5kEUR in aan (achterstallig) onderhoud. Ongeacht de km-stand. Kan zijn dat ik een beroerde inkoper ben maar als die 325i die je nu hebt in tiptop staat is dan kan je qua kosten waarschijnlijk beter doorrijden.
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
+1. hetzelfde ook meerdere malen meegemaakt als je een wat oudere auto koopt en het onderhoud netjes op orde wilt hebben.RJK schreef: ↑07 feb 2020, 07:12 Alle 10+ jaar oude BMW's die ik heb gehad kon in het eerste jaar 1,5-2,5kEUR in aan (achterstallig) onderhoud. Ongeacht de km-stand. Kan zijn dat ik een beroerde inkoper ben maar als die 325i die je nu hebt in tiptop staat is dan kan je qua kosten waarschijnlijk beter doorrijden.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Zou heel graag weer oudere bmw hebben maar heb tocj besloten om voor een F20 te gaan
-
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
We zitten alweer dicht tegen 2021 aan. Nog df-ers die een 2006 youngtimer overwegen? Welke modellen komen nu in aanmerking? Ik geloof dat de BMW E90 335i daar toe behoort. Toch wat moderner dan de 540i E39 die ik youngtimer reed.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Mijn 550i wordt volgend jaar youngtimer. Niet dat ik er wat aan heb maar wel een briljant verkoopargument natuurlijk...
Hoe lang duurt het youngtimer verhaal nog? Of is er nog geen einddatum?
Hoe lang duurt het youngtimer verhaal nog? Of is er nog geen einddatum?
- Rogerb
- Berichten: 1568
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Mocht het een keer ophouden zal dat wel weer een flinke klap geven op de youngtimermarkt/specialisten. Net zoals de oldtimerregeling toendertijd met de oude mercedesdiesels die gelijk niks meer waard waren.
-
Online
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Wel beter voor de liefhebbers.
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Die 190D rijders waren gewoon ordinaire belastingontduikers.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Tsja, ja en nee. Geen houderschapsbelasting alleen waren de meeste van die dingen (bij mij in de regio) dusdanig slecht dat onderhoud en afschrijving meer gingen kostten dan "wegenbelastingvrij" opleverde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Thomas H en 1 gast