Fahrertraining op de Ring (movie)
-
Fahrertraining op de Ring (movie)
Filmpje van een fahrertraining-rondje in een Lotus Exige
http://www.fahrer-training.de/videos/nordschleife1.wmv
http://www.fahrer-training.de/videos/nordschleife1.wmv
-
brake-brake-brake-brake-brake ........turn.......left.......pass him..........brake-brake-brake-brake.......turn....
8)
Ik had al gehoopt dat een ander mijn bovenstaande voorzet omtrent het filmpje af zou maken..
Hielke kopt hem prachtig in.
@ Dennis, ik denk dat jij met je opmerking omtrent de scuderia wel erg kort door de bocht gaat en t misschien toch beter was als er een stip had gelegen 8)
Die stippen zijn niet heilig. Ze zijn om de rijders tijdens een vrij korte cursus van 4 dagen toch bekend te maken met de lastige Nordschleife.
Sommige rijden er voor het eerst, en dan helpt het om dmv een stip aan te geven hoelaat, of hoe vroeg je moet insturen. Waar de appex ligt, waar je uitkomt, etc etc....
Op de bewuste DVD van de scuderia wordt geeneens een stip behandelt
Misschien moet ik jou ook maar eens zo een DVD'tje meenemen naar Malmedy. Tenmiste ik neem aan dat je een revanche gaat nemen op Elmar?
8)
Ik had al gehoopt dat een ander mijn bovenstaande voorzet omtrent het filmpje af zou maken..
Hielke kopt hem prachtig in.
@ Dennis, ik denk dat jij met je opmerking omtrent de scuderia wel erg kort door de bocht gaat en t misschien toch beter was als er een stip had gelegen 8)
Die stippen zijn niet heilig. Ze zijn om de rijders tijdens een vrij korte cursus van 4 dagen toch bekend te maken met de lastige Nordschleife.
Sommige rijden er voor het eerst, en dan helpt het om dmv een stip aan te geven hoelaat, of hoe vroeg je moet insturen. Waar de appex ligt, waar je uitkomt, etc etc....

Misschien moet ik jou ook maar eens zo een DVD'tje meenemen naar Malmedy. Tenmiste ik neem aan dat je een revanche gaat nemen op Elmar?

Laatst gewijzigd door Rebel op 22 aug 2007, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- GTRene
Mooi filmpje, werd alleen een beetje gek van brake brake brake, het leek of die Exige piloot beter aanvoelde wat kon met dat ding dan de instructor die ernaast zat, maarja beter iets te vroeg brake roepen en alert zijn dan je korte wielbasis auto in de slip en verliezen.
Het filmpje gaat ook bij mij in het archief en ben benieuwd hoe zo'n Lotus zich houd op de Ring zowel droog als nat...moet toch heel wat minder meedeinen dan een zwaardere auto en dus veel kart achtiger aanvoelen 8) lijkt me heerlijk alleen zal de buffer wat kleiner zijn, dus voor het mis gaat en je net iets te hard gaat, de Hartge glijd dan iets zonder meteen uit balans te raken en er zit dus als je te hard gaat of niet de juiste lijn volgt een soort kleine buffer/waarschuwing(wel prettig/handig als je niet zo ervaren bent en er kleine marges zijn)
Het filmpje gaat ook bij mij in het archief en ben benieuwd hoe zo'n Lotus zich houd op de Ring zowel droog als nat...moet toch heel wat minder meedeinen dan een zwaardere auto en dus veel kart achtiger aanvoelen 8) lijkt me heerlijk alleen zal de buffer wat kleiner zijn, dus voor het mis gaat en je net iets te hard gaat, de Hartge glijd dan iets zonder meteen uit balans te raken en er zit dus als je te hard gaat of niet de juiste lijn volgt een soort kleine buffer/waarschuwing(wel prettig/handig als je niet zo ervaren bent en er kleine marges zijn)
- Hielke
In de archiefvernietiger mag ik hopen!Knot schreef:Gaat in het archief.
Wat een drama. Zo'n gast had ik met dat onzinnige commentaar heel snel uit de auto gewerkt. Alsof er in de huiskamer iemand naast je zit die het mantra "adem in, adem uit" bezigt. Alsof je zelf niet weet dat er lucht in en uit moet, alsof je zelf niet weet of die bocht naar links of rechts gaat. Sterker nog, het tart iedere logica om een rijder via dat commentaar ervan te weerhouden om zelf de meest optimale rem en instuurpunten te vinden. Dat kun je uiteindelijk maar op één manier doel, via trial and error. Door iedere nieuwe ronde een paar metertjes later voor die ene bepaalde bocht te remmen, en door er dan uiteindelijk achter te komen dat die 5 meter extra net te laat waren om met de maximale grip van de banden de apex te halen.
In het geval van het getoonde filmpje vond ik het extra irritant omdat de rijder er blijk van geeft helemaal geen begeleiding nodig te hebben. Dat de "instructeur" dit niet inziet of in wil zien zegt meer over die instructeur dan over de rijder.
- Peter Tunissen
Oh, dat is nu die Oliver Grahms die mij al een jaar of 8 spamt over zijn Sportwagenfahrertrainingen. 
Ik had hem er al bij T13 uit gezet, vreselijk irritante manier van meerijden, als dat zo moet dan kan ik net zo goed mijn moeder meenemen, die zegt ook niks dan "remmen remmen remmen pas op kijk uit remmen" als ze naast me in de auto zit.

Ik had hem er al bij T13 uit gezet, vreselijk irritante manier van meerijden, als dat zo moet dan kan ik net zo goed mijn moeder meenemen, die zegt ook niks dan "remmen remmen remmen pas op kijk uit remmen" als ze naast me in de auto zit.

- GTRene
ja als je zo'n vent naast je hebt zitten(of het moet een opgezet filmpje zijn want die bestuurder wist aardig wat ie deed volgens mij) anyway heb je zo'n instructor naast je zitten dan moet je zo'n ding hebben als in dit filmpje bij ongeveer 4min gebruikt ie hetStéphane schreef:Ik vond het ook een irritant filmpje. Werd al nerveus van de instructeur terwijl ik op mijn stoel achter mijn PC zit, laat staan als bestuurder. Geen reclame-materiaal inderdaad

http://video.google.nl/url?docid=756372 ... BUZErJ7HWw
-

- Jan Visser
- Dennis Cavallino
@Robel: Anders ga je er even serieus op in, wat betreft die stippen!
Heb je aandelen in die toko?
Die stippen zijn op de Ring erg handig als je instructies geeft inderdaad. Op een 'normaal' circuit moet je als instructeur 's ochtend eerst pionnetjes neerzetten. En 's middags kun je ze van achter de vangrail weer opduiken omdat iedereen ze overhoop rijdt.
Als richtpunt zijn dit soort markeringen inderdaad ideaal tijdens het leren van de lijnen.

Die stippen zijn op de Ring erg handig als je instructies geeft inderdaad. Op een 'normaal' circuit moet je als instructeur 's ochtend eerst pionnetjes neerzetten. En 's middags kun je ze van achter de vangrail weer opduiken omdat iedereen ze overhoop rijdt.

Als richtpunt zijn dit soort markeringen inderdaad ideaal tijdens het leren van de lijnen.
- Elmar
Dat zijn verontreinigingen die bij het zogenaamd tussengas bij terugschakelen (mede geholpen door een slechte ABT chip, had veeeeel beter een JD kunnen nemen) uit de uitlaten van de TT komen...Rebel schreef:Stéphane schreef:In het filmpje hiervoor van Elmar kun je ze wel zien als je er op let.
Volgens mij is dat gewoon duivenstront op Elmar zijn ruit...