Dat is met een X5 zo geregeld, maar ja jij moest zo nodig een rijdende batterij.
Dit komt nog wel, maar mensen moeten eerst warm gemaakt worden voor EVs. Acceleratie is het enige waarmee ze momenteel ICE's kunnen 'verslaan'. Kijk maar hoe iedereen erover lult. Voor de rest...kleine auto's met een relatief grote accu is de nabije toekomst voor Jan Modaal.Martijn_bmw schreef: 08 nov 2019, 13:11 Ik snap ook vooral bij die electrische shit niet waarom ze met zoveel vermogen rijden.
Als je nou een 60pk elektro motor er in plaatst kan je met veel minder accu pakket toe of naar een veel langere actieradius lijkt mij...
Arthur schreef: 08 nov 2019, 12:38 Ook een denkwijze: https://www.trouw.nl/opinie/het-hebben- ... ~bc69e2de/
Is dat zo? Truttenschudders met koffiemolens in 't vooronder halen hun brochure 'lage' verbruik in de praktijk vaak niet en kanonnen juist weer wel bij matiger /constante snelheden....Maar een aandrijflijn met zo veel vermogen rijdt bij een normale snelheid veel minder energie-efficiënt dan een auto met een vermogen voldoende om 130 km per uur te halen.
Het klopt idd dat een kleine motor een grotere afwijking heeft op papier dan een grote motor.Robin schreef: 08 nov 2019, 13:36Arthur schreef: 08 nov 2019, 12:38 Ook een denkwijze: https://www.trouw.nl/opinie/het-hebben- ... ~bc69e2de/Is dat zo? Truttenschudders met koffiemolens in 't vooronder halen hun brochure 'lage' verbruik in de praktijk vaak niet en kanonnen juist weer wel bij matiger /constante snelheden....Maar een aandrijflijn met zo veel vermogen rijdt bij een normale snelheid veel minder energie-efficiënt dan een auto met een vermogen voldoende om 130 km per uur te halen.
Probeer eens 130km/h op de CC te rijden. Dan word je helemaal gek van alles wat wel links maar bij lange na geen 130 haalt.Martijn_bmw schreef: 08 nov 2019, 13:11 toch is hier wel iets voor te zeggen...:
Er moet nog stevig aan gerekend worden, maar ik blijf liever 130 rijden met een auto die maximaal 140 kan dan 100 met een auto die maximaal 240 kan.
Ik snap ook vooral bij die electrische shit niet waarom ze met zoveel vermogen rijden.
Als je nou een 60pk elektro motor er in plaatst kan je met veel minder accu pakket toe of naar een veel langere actieradius lijkt mij...
Martijn_bmw schreef: 08 nov 2019, 14:36 Overigens ter nuancering, ik persoonlijk als petrolhead zou het zonde en jammer vinden als het die kant op moet gaan...
Inderdaad en dikgedrukt ook praktijkervaring:)Eric Z schreef: 08 nov 2019, 14:40
Probeer eens 130km/h op de CC te rijden. Dan word je helemaal gek van alles wat wel links maar bij lange na geen 130 haalt.
Als we max 100 mogen dan rijden de vrachtwagens ons straks rechts voorbij.
Begrenzer op 140 krijgen we net zulke ellendig lange inhaalacties als bij vrachtwagens.
Gebruikers op dit forum: Haantje, Majestic-12 [Bot] en 27 gasten