Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Kijk heren, dit is top. Ik ga informeren!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Dit is veel te kort door de bocht.BamiesGTA schreef: 26 okt 2019, 23:46 Madeno is sowieso een belachelijk dure zaak. Voor verlagingsveren, setje spacers en uitlijning 1200 euro![]()
Ik kom er al jaren en een retourtje is 620km voor mij.
Madeno is een van de weinige bedrijven die echt heel goed weet wat ie doet op gebied van onderstellen.
Sommige eenvoudige dingen kun je ook bij kwikfit laten doen, maar als het serieus wordt ( circuit rijden) is Madeno een van de besten met ervaringen .
- veejay
- Berichten: 2014
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Koop je zo een dure auto en dan moet je zelf van alles lopen uitzoeken en kopen om het naar wens te maken. Mijn zwager had ook gezeik met remschijven met zijn hagelnieuwe E klasse. Ik snap het allemaal niet meer met die premium merken tegenwoordig. En de service al helemaal om te huilen.
- BamiesGTA
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Dit is mijn laatste ervaring met dit bedrijf. En als je dan aangeeft dat je een motorsport uitlijning en zulke dure spacers niet nodig vindt en het wil houden op het monteren van enkel verlagingsveren, geven ze niet meer thuis.jacobt schreef: 27 okt 2019, 13:59Dit is veel te kort door de bocht.BamiesGTA schreef: 26 okt 2019, 23:46 Madeno is sowieso een belachelijk dure zaak. Voor verlagingsveren, setje spacers en uitlijning 1200 euro![]()
Ik kom er al jaren en een retourtje is 620km voor mij.
Madeno is een van de weinige bedrijven die echt heel goed weet wat ie doet op gebied van onderstellen.
Sommige eenvoudige dingen kun je ook bij kwikfit laten doen, maar als het serieus wordt ( circuit rijden) is Madeno een van de besten met ervaringen .
Nogmaals, mijn ervaring.
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Over het huidige service-niveau van de BMW-vestigingen in NL gesproken. Zou die doos met andere remblokken mooi bij BMW AMS op de balie zetten. Na de aankoop van een M5 is de kosteloze montage van wat remblokken wel het minste wat je mag verwachten.idutchman schreef: 27 okt 2019, 10:23 Dank voor de reacties!
Zelf monteren e.d. begin ik niet aan. Geen enkele ervaring, dus gaan we nu ook niet mee beginnen.
Ik zal me even verdiepen in die Endless blokken en of ik info kan vinden mbt deze en de F90.
Maar niemand heeft een specifiek adres? Zo van, als je daar heen gaat, komt het in orde.
BMW specialist oid. Lijkt me dat die vaker met dit probleem te maken hebben dan (al is de F90 nog niet heel lang op de markt).
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Eens. Ik ben 2 keer bij de BMW A'dam geweest voor dit probleem. De auto zelfs ook 1x 2 dagen kwijt geweest. Het zeer vervelende gepiep van de remmen is echt onmisbaar en wordt ook door BMW erkend. Het is een hard en schel geluid (niet het geluid van zachtjes aanlopen). Maar ze geven enkel aan dat ze 'niks kunnen doen'. Ik vind het ook bizar dat ze het niet kunnen oplossen, maar heb verder geen zin om met ze door te zeuren hierover. Los het zelf wel op.m3e30_chris schreef: 28 okt 2019, 08:13 Over het huidige service-niveau van de BMW-vestigingen in NL gesproken. Zou die doos met andere remblokken mooi bij BMW AMS op de balie zetten. Na de aankoop van een M5 is de kosteloze montage van wat remblokken wel het minste wat je mag verwachten.
Zijn bedrijven zoals RIJT auto's etc ook goede opties? Als ik het zo volg, hebben die ook veel ervaring/kennis met AMG of //M modellen. Volg hun content wel eens.
Anyways, ik ga deze week eens wat rondbellen. Gisteren schoonmoeders opgehaald (0,0 gevoel met auto's) en die gaf aan dat mijn remmen echt niet in orde zijn.

-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
niet kunnen doen = niets mogen doen, wat dat betreft zijn ze (teveel?) gebonden aan het moederbedrijf en aansprakelijkheid is een lastig iets. wat nou als je met een rotgang achterop een andere auto klapt en de verzekeringsmaatschappij komt er achter dat er andere dan standaard (typegoedkeur) remblokken gemonteerd zijn. de dealer trekt er dan logischerwijs de handen vanaf. ergens snap ik dat wel, al is het voor de klant lastig te begrijpen
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Los van specialisten consulteren (handig): al andere bmw dealer gevraagd voor second opinion?
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Hi Chris! Nee, to be fair, nog niet. Maar ook omdat ii niet verwacht dat dit ook maar iets veranderd. Zoiets zou niet moeten uitmaken.sitechris schreef: 28 okt 2019, 20:47 Los van specialisten consulteren (handig): al andere bmw dealer gevraagd voor second opinion?
Waar jij de M140i had gekocht, zou ik ook kunnen proberen. M’n moeder heeft daar ook de M235i Cabrio gekocht en in onderhoud.
Ik hoop nu echter een snelle oplossing, dus vandaar dat ik nu naar direct oplossingen zoek. Het is nu écht vervelend. Maar goed, wellicht bel ik morgen even om te kijken hoe ze hierin staan.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ook mijn ervaring, ik stelde voor het vervangen van de remschijven voor om die van een Z4 te gebruiken (zelfde maten maar alu hart, lichter is altijd betervester86 schreef: 28 okt 2019, 14:36 niet kunnen doen = niets mogen doen, wat dat betreft zijn ze (teveel?) gebonden aan het moederbedrijf en aansprakelijkheid is een lastig iets. wat nou als je met een rotgang achterop een andere auto klapt en de verzekeringsmaatschappij komt er achter dat er andere dan standaard (typegoedkeur) remblokken gemonteerd zijn. de dealer trekt er dan logischerwijs de handen vanaf. ergens snap ik dat wel, al is het voor de klant lastig te begrijpen

Overigens kan ik ook Performance Friction remblokken aanraden, die zaten op m'n vorige auto en dat remde echt top.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
https://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=1430723
Niet normaal hoeveel mensen hier last van hebben, als je een rondje Google doet. Er is schijnbaar ook niet echt een klingklare oplossing.
Niet normaal hoeveel mensen hier last van hebben, als je een rondje Google doet. Er is schijnbaar ook niet echt een klingklare oplossing.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
De M6 GQP had er ook veel last van. Reed amper met ramen open, was geen gehoor.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Momenteel balletje opgegooid bij SPBA https://spba.nl/nl/.
Wat terecht wel aangegeven en natuurlijk ook klopt, is dat deze M5C een demo was van BMW A'dam. Dat verschaft een hoge korting maar zorgt er ook voor dat allerlei 'lui' de remmerij verkloot heeft bij het 'inremmen' van de remmen. Ze zullen dus vanaf begin flink op hun donder gehad hebben. Dit heeft tot gevolg meer geluidsoverlast vanwege eigenlijk incorrect inslijten. Enfin, niks aan te doen.
Betekent wel dat - wil ik het echt verhelpen - dit nieuwe remblokken en schijven betekent voor (vermoedelijk). Maar als ik dat doe, dan wil ik ook voor een upgrade gaan. Gezien alle fora, vertrouw ik die standaard remmerij niet zo (heel veel bekend met F90 remmen en piepen). Wil immers geen €€ uitgeven, wetende dat de kans groot is dat het terugkomt.
Voorstel zou zijn Alpina remmen die ze recent op een 5-serie B5 (huidig model) hebben geplaatst. Die zijn doodstil.
Goed, ik wacht even op terugkoppeling af.
Aangezien ik niet van plan de auto anytime soon weg te doen (lees: komende jaren), vind ik het justified als ik deze route ga bewandelen.
Immers, auto's zijn - voor mij - nou eenmaal niet rationeel.
Geld bespaar ik wel ergens anders op
Wat terecht wel aangegeven en natuurlijk ook klopt, is dat deze M5C een demo was van BMW A'dam. Dat verschaft een hoge korting maar zorgt er ook voor dat allerlei 'lui' de remmerij verkloot heeft bij het 'inremmen' van de remmen. Ze zullen dus vanaf begin flink op hun donder gehad hebben. Dit heeft tot gevolg meer geluidsoverlast vanwege eigenlijk incorrect inslijten. Enfin, niks aan te doen.
Betekent wel dat - wil ik het echt verhelpen - dit nieuwe remblokken en schijven betekent voor (vermoedelijk). Maar als ik dat doe, dan wil ik ook voor een upgrade gaan. Gezien alle fora, vertrouw ik die standaard remmerij niet zo (heel veel bekend met F90 remmen en piepen). Wil immers geen €€ uitgeven, wetende dat de kans groot is dat het terugkomt.
Voorstel zou zijn Alpina remmen die ze recent op een 5-serie B5 (huidig model) hebben geplaatst. Die zijn doodstil.
Goed, ik wacht even op terugkoppeling af.
Aangezien ik niet van plan de auto anytime soon weg te doen (lees: komende jaren), vind ik het justified als ik deze route ga bewandelen.
Immers, auto's zijn - voor mij - nou eenmaal niet rationeel.
Geld bespaar ik wel ergens anders op

- BamiesGTA
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Dat de remmen verkloot zijn door proefrijders lijkt mij onzin. Dan zouden er geen talloze M5 eigenaren met dit probleem (ook vorig type M5 lees ik.. Weinig van geleerd dus bij BMW) rondrijden en dat is dus wel het geval.idutchman schreef: 29 okt 2019, 13:15 Momenteel balletje opgegooid bij SPBA https://spba.nl/nl/.
Wat terecht wel aangegeven en natuurlijk ook klopt, is dat deze M5C een demo was van BMW A'dam. Dat verschaft een hoge korting maar zorgt er ook voor dat allerlei 'lui' de remmerij verkloot heeft bij het 'inremmen' van de remmen. Ze zullen dus vanaf begin flink op hun donder gehad hebben. Dit heeft tot gevolg meer geluidsoverlast vanwege eigenlijk incorrect inslijten. Enfin, niks aan te doen.
Setje aftermarker remblokken schijnt bij de meesten de oplossing te zijn.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
^^ Klopt. En het inrijden wordt vaak door BMW zelf gedaan.
- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Gewoon andere remblokken, inderdaad. 95% kans dat het daarmee is opgelost.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Piepende remmen is volgens mij normaal bij performance/circuit remblokken die niet voor stevig gebruik (bijv. circuit) worden gebruikt. Op mijn vorige trackday auto had ik Hawk HP+ remblokken die gingen ook piepen bij normaal gebruik. Maar op het circuit waren ze perfect. Volgens mij is het probleem eenvoudig op te lossen door iets zachtere remblokken te monteren. Dan is het echt niet nodig om de schijven ook meteen te vervangen. Raar dat BMW hier geen oplossing voor geeft, vooral als zoveel klanten er over klagen.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Idem bij Porsche. Die hebben er zelfs een video over gemaakt (oa te vinden op Youtube).
Boodschap, het is “normaal”.
Boodschap, het is “normaal”.

- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ik denk dat het is wat je zelf al zegt, het vermogen en gewicht van de M5 maakt dat de remblokken zoveel moeten kunnen hebben dat de blokken een track achtige samenstelling moeten hebben om te blijven presteren.
En dat soort blokken piepen als je langzaam remt.
Stop je er zachtere blokken in zijn ze in now time op / gaan ze te snel faden door het hoge gewicht en acceleratie potentieel van de auto
En dat soort blokken piepen als je langzaam remt.
Stop je er zachtere blokken in zijn ze in now time op / gaan ze te snel faden door het hoge gewicht en acceleratie potentieel van de auto
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
-
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Doe je goed Idutchman. SPBA zijn vakmensen met oog voor de klant.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ken de video. Dit is dus NIET het geluid. Als dit het was, was het helemaal dikke prima.
Het is vele, vele malen erger.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Het gaat om het feit dat het niet 'langzaam remmen' meer is wat dit veroorzaakt. Ook met harder remmen piept de boel. Het is een constante 'squeak' die aanwezig is zodra de remmen worden aangeraakt.Martijn_bmw schreef: 29 okt 2019, 19:55 Ik denk dat het is wat je zelf al zegt, het vermogen en gewicht van de M5 maakt dat de remblokken zoveel moeten kunnen hebben dat de blokken een track achtige samenstelling moeten hebben om te blijven presteren.
En dat soort blokken piepen als je langzaam remt.
Stop je er zachtere blokken in zijn ze in now time op / gaan ze te snel faden door het hoge gewicht en acceleratie potentieel van de auto
To be continued.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ik snap het, ik snap het. Het is echter NIET dit geluid. Beetje piepende remmen is totaal 'fine'.MarkS schreef: 29 okt 2019, 19:54 Idem bij Porsche. Die hebben er zelfs een video over gemaakt (oa te vinden op Youtube).
Boodschap, het is “normaal”.![]()
Dit is andere koek. Natuurlijk lees ik me al maanden in en ken deze video's ook, alvorens hier werk van te maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, frank de jonge, Gisae, Google [Bot], KoenM, MarcelV, S-RS, sebas16v, SvB, Ti-Tourist (Erik) en 18 gasten