Ik kreeg een uitnodiging van PCT te Enter om een proefrit met een 718 Spyder te maken (GT4 nog niet beschikbaar, komt nog), en wie ben ik dan om nee te zeggen

Ilija verhinderd, mijn broer niet, dus met zijn 2en naar Enter vanochtend ;
Daar stond ie al klaar, wat een kar, wat een plaatje, Genitiaan Blauw, het staat hem goed, standaard remmerij, de 18 voudig instelbare stoelen er in.
Sleutel overdracht, wat papier werk, of ik ik nog instructies nodig had? Nou nee dank u, ik red me wel

Stoelen; Super goed, ze laten zich vooral wat naar voren kantelen, je zit dan minder opgevouwen, zeg, minder verkrampt, prima voor mij !
Starten; wat een geluid, direct is duidelijk wat dit ding wil, mooie donkere sound, dieper dan de 981, uiteraard de boel even goed in stellen, spiegels, stoel, stuur, karren maar.
De HB; werkelijk wat een genot, zeer korte, "knackige" slag, zowel voor achterwaarts al zijwaarts, het zit heel dicht op elkaar, het voelt weergaloos !!
Koppeling idem, lang niet zo zwaar als de 981 GT4, precies goed, goed gevoel, duidelijk aangrijpingspunt, veel en veel beter dan de M2
Vering/Demping; wederom van de hoogste orde, zo onwaarschijnlijk goed, nooit hard, road compliance waar niks en niemand in de buurt komt, echt, ik heb het vaker geschreven ook over de 981GTS; de M2 is een postkoets in vergelijk !!
Remmen; Hebben veel temperatuur nodig om goed te vertragen, de "initial bite" is nogal traag, niet een bepaald happende remmerij. Dat had ik graag wat anders gezien persoonlijk. Er is ook veel beenkracht nodig om de remmen adequaat aan te spreken.
Sturen; hier ben ik speciaal voor gaan zitten. Lange doordraaiers op snelheid toch wel wat elastiekerig, niet in de 981 GTS mate, maar aanwezig zeker wel. Het blijf en kwestie van wennen denk ik. Het ding ligt stabiel als een Leopard tank. stuurhuis is sneller dan de GTS, maar minder snel dan de M2, op hoge snelheid zal ie minder nerveus zijn.
Motor; Klinkt waanzinnig met het stijgen van de toeren, boven de 4K RPM kot ie echt tot leven, toerengeil, luchtig makkelijk, maar niet zo makkelijk als de GTS wat ik meest luchtige, weerstansdvrije blok ooit vond. De OPF zullen hier debet aan zijn, desondanks heel heel heel erg goed.
Cabrio is niet mijn ding, dat wist ik al, werd wederom bevestigd.
Lang verhaal kort; ik heb direct een GT4 PDK besteld, ETA +/- 06-2020

Heeft iemand nog een tip voor pic upload programma, want uploaden lukt me niet meer