EV auto's (elektrische)
- Hielke
Re: EV auto's (elektrische)
Als Porsche (of een andere producent van sportieve ICE automobielen) had ik het met de aanwezige gimmicks in deze tijd van transitie heel anders aangepakt. We worden al sinds jaar en dag (BMW is er goed in) met speaker gegenereerde nepgeluiden verwend. Als je jezelf toch tot deze kunstgrepen wilt verlagen, doe het dan goed. Een elektrisch voertuig geeft je door de afwezigheid van de geluiden van een verbrandingsmotor ongelimiteerde mogelijkheden. En het is zo simpel. Plaats een aantal flippers op het stuur, geef het geluidssysteem een aantal geluidsprofielen van de begeerlijke auto's uit je eigen stal (GT3, de Turbo's, eventueel de diesels, alles kan) en zorg ervoor dat de elektromotoren de bij de versnelling gekozen profielen realistisch volgen. Je rijdt dan bijvoorbeeld 50 km/h in de vijfde versnelling en geeft volgas. Resultaat: Er zullen weinig pk's thuis geven. Flipper een aantal keren terug (produceer daarbij de juiste geluiden), laat eventueel de aandrijflijn daarbij de juiste schokjes geven, en de illusie is perfect. Val zoals Catchpole dat bochtige traject aan, en door de normale geluiden en acceleratiecijfers die bij de gekozen versnellingen horen (inclusief een rev. limiter als je de extreem sportieve profielen hebt gekozen) ben je veel beter op de hoogte van de snelheden die je op dat moment rijdt.
Met de gigantische trekkracht en versnellingen van elektromotoren zijn de krachtige elektrische voertuigen uitermate geschikt om deze 'simulatie' mode toe te passen. Tot 150 km/h daaromtrent zijn ze vaak sneller dan whatever else in het modellenprogramma van de fabrikanten is opgenomen. En middels die flippers aan het stuur, de geluidsprofielen in het geluidssysteem, en de juiste (gelimiteerde) vermogens die de elektromotoren moeten afgeven is het voor sigarettengeld te realiseren.
Met de gigantische trekkracht en versnellingen van elektromotoren zijn de krachtige elektrische voertuigen uitermate geschikt om deze 'simulatie' mode toe te passen. Tot 150 km/h daaromtrent zijn ze vaak sneller dan whatever else in het modellenprogramma van de fabrikanten is opgenomen. En middels die flippers aan het stuur, de geluidsprofielen in het geluidssysteem, en de juiste (gelimiteerde) vermogens die de elektromotoren moeten afgeven is het voor sigarettengeld te realiseren.
- ///Joost
- Hielke
Klopt. En in de GTR-2 (simulatie racespel) tijd heb ik daar zoveel plezier aan beleefd dat ik zelfs een auto uitkoos (Ferrari 550) OM dat geluidsprofiel. Niet omdat de auto beter reed of sneller was, maar puur omdat het geluid zo mooi bij de beleving paste.
Als dat in een huidige dikke sportieve BMW al kan, en het kon 15 jaar geleden ook al zittend op de bureaustoel achter de PC, dan moet het toch zeker in een elektrische auto kunnen. Op zondagochtend in de Eifel een GT3, en door de weeks een bravere borst.
- Downforce Hans
Over dat accelereren gesproken, eigenlijk is dat best link dat zo'n Tesla of Porsche dat zo achteloos doet en ik ben ook benieuwd wanneer de eerst knaller gaat komen. In de stad als je ff niet oplet rij je zo een enorme snelheid wat omdat er geen geluid bij komt kijken een bestuurder niet eens in de gaten hoeft te hebben. Je benzine torretje hoor je wel, of je moet schakelen wat je bewust van de snelheid maakt. Er zal ook al best eens een noodstop gemaakt zijn door zo`n onoplettende electro piloot.
-
Als je je niet bewust bent van de snelheid die je rijd dan moet je heel snel van de weg gehaald worden en het rijbewijs door de versnipperaar.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Een Taycan Turbo S zit in dik 10 op 200. Als dat met alleen maar zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz gaat is dat anders dan met vroaaaaaaaaaaar.Forza schreef: 17 okt 2019, 12:59 Als je je niet bewust bent van de snelheid die je rijd dan moet je heel snel van de weg gehaald worden en het rijbewijs door de versnipperaar.
Het gaat niet om 70 op 'n 50 stuk. of 140 op 'n 100 stuk.
Ik hou 't lekker bij Assetto Corsa. Ferrari 488 Pista, 600LT, Carrera GT erbij, 918 Spyder geweldig.
Heb ook 'n Model S. 1x mee gereden, niks aan:)
@Hans, inderdaad. Een zogenaamde OEP:)
- Downforce Hans
Wat een onzin zeg......Forza schreef: 17 okt 2019, 12:59 Als je je niet bewust bent van de snelheid die je rijd dan moet je heel snel van de weg gehaald worden en het rijbewijs door de versnipperaar.
-
Downforce Hans schreef: 17 okt 2019, 13:54Wat een onzin zeg......Forza schreef: 17 okt 2019, 12:59 Als je je niet bewust bent van de snelheid die je rijd dan moet je heel snel van de weg gehaald worden en het rijbewijs door de versnipperaar.

-
Hans is al onder de indruk van de acceleratie van een corvette.. ik snap het wel. Beetje lease M3 is net zo snel.. en die worden met 600 stuks per dag uit Amsterdam gereden.
-
Dit jaar nog wel..
-
-
OnlineWJ
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
No way dat een M3 net zo snel is als de Corvette van Hans, gaat trouwens wel heel goed met BMW dan, zijn die dingen gratis tegenwoordig?Wimo schreef: 17 okt 2019, 14:10 Hans is al onder de indruk van de acceleratie van een corvette.. ik snap het wel. Beetje lease M3 is net zo snel.. en die worden met 600 stuks per dag uit Amsterdam gereden.
-

voor zover ik weet had Hans' Corvette zeker 650pk nu(?) en weegt <1500kg, van 0-50 is 'n redelijke Tesla zo'n ding nog de baas, maar daarna? Neh.
- Robin Hartog
Die is wel gaaf zeg.
-
-
BMW M3? Worden die nog verkocht?Booooh schreef: 17 okt 2019, 16:32No way dat een M3 net zo snel is als de Corvette van Hans, gaat trouwens wel heel goed met BMW dan, zijn die dingen gratis tegenwoordig?Wimo schreef: 17 okt 2019, 14:10 Hans is al onder de indruk van de acceleratie van een corvette.. ik snap het wel. Beetje lease M3 is net zo snel.. en die worden met 600 stuks per dag uit Amsterdam gereden.
-
Ik ken geen andere M3 dan 1 van BMW. Of is er 1 of andere Chinese fabrikant die een model van hun M3 noemt?
-
Onlinetomgtr
Nee nee, die rijden de entrepeneurs van Saving FunKadett schreef: 17 okt 2019, 17:06 Ik ken geen andere M3 dan 1 van BMW. Of is er 1 of andere Chinese fabrikant die een model van hun M3 noemt?
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Jongens even duidelijk zijn, hebben we het hier nu over de M3 of over een andere wagen? Oh fuck, zie het nu, EV draadje
...
Laten we dan gewoon afspreken de zaken juist te benoemen, Tesla Model 3 blijkbaar, nou die is ook inderdaad niet sneller op de 100 dan die van Hans, om maar niet te spreken over de 200 (of 300
)

Laten we dan gewoon afspreken de zaken juist te benoemen, Tesla Model 3 blijkbaar, nou die is ook inderdaad niet sneller op de 100 dan die van Hans, om maar niet te spreken over de 200 (of 300

-
Nu goed... Met Hans achter het stuur...Booooh schreef: 17 okt 2019, 16:32No way dat een M3 net zo snel is als de Corvette van Hans, gaat trouwens wel heel goed met BMW dan, zijn die dingen gratis tegenwoordig?Wimo schreef: 17 okt 2019, 14:10 Hans is al onder de indruk van de acceleratie van een corvette.. ik snap het wel. Beetje lease M3 is net zo snel.. en die worden met 600 stuks per dag uit Amsterdam gereden.
- alt
Ik heb onlangs een Ford Anglia ontworpen voor de tweede wereldoorlog gekocht. Dat is pas echt driving fun. drie versnellingen, dubbel clutchen, zijklepper, top 65 km. Als je 30 rijdt, je rijdt met rechter wiel in een klein kuiltje, dan je rij binnen 2 meter 1 verder aan de rechterzijde van de weg. 22 graden stuurspeling (normaal voor die tijd). Bij 50 breekt het zweet mij uit. Kijk dat is echt driving fun. Een onwillige auto proberen beheersen. Spiegels iets groter dan een tandarstspiegeltje, vering gemaakt door de man met hamer, die nog steeds bezig is. Kijk dat is driving fun, niet die moderne auto's met synchromesh bakken, voor luie mensen, die niet echt kunnen schakelen, maar enkel de koppeling intrappen & de juiste versnelling kiezen. Dat kan een kleinzoon ook
Hier wil ik zeggen: driving fun is maar betrekkelijk.
Hier wil ik zeggen: driving fun is maar betrekkelijk.
-
Saving Fun lol:)
Alt, m'n opa (1896-1969) kocht begin 50s 'n nieuwe Ford Anglia. In die tijd 'goed'te noemen.
JC denkt daar anders over, da's zelfs 'n nieuwer model.
Vanaf 47s:
Da's toch geen DF, da's zelfkastijding, hier komt de dood man....
Een AC Cobra 427 dat is 't echte werk:)
Toen dacht ik, nou krijgen we het:)
Alt, m'n opa (1896-1969) kocht begin 50s 'n nieuwe Ford Anglia. In die tijd 'goed'te noemen.
JC denkt daar anders over, da's zelfs 'n nieuwer model.
Vanaf 47s:
Da's toch geen DF, da's zelfkastijding, hier komt de dood man....
Een AC Cobra 427 dat is 't echte werk:)
- Joy
Ik hou van nostalgie en de beleving die daarbij komt kijken maar ik kan niet genieten van techniek die gewoon slecht werkt. Auto's die slecht rijden of een moeilijk zware bediening kennen kan ik de lol niet van inzien. Er is niet voor niks al die jaren aan geschaafd door technici. Er is ergens een gouden balans die beide werelden bij elkaar brengt, daar zit ik het liefst.
-
Inderdaad. Geen Anglia's, Kevers, 2CVs, R4s en Traction Avant's etc voor mij, rotzooi:)Joy schreef: 17 okt 2019, 18:07 Ik hou van nostalgie en de beleving die daarbij komt kijken maar ik kan niet genieten van techniek die gewoon slecht werkt. Auto's die slecht rijden of een moeilijk zware bediening kennen kan ik de lol niet van inzien. Er is niet voor niks al die jaren aan geschaafd door technici. Er is ergens een gouden balans die beide werelden bij elkaar brengt, daar zit ik het liefst.