250km/h is niet altijd het zelfde
- Corvette
300 vind ik al niet bijzonder meer, maar 330 is dan weer wel kicken.
Ik heb er de auto's voor en 1 daarvan is de MB S 600 V12 Bi Turbo.
De S loopt begrenst 300+. Dat ik niet meer opkijk tegen die 300 grens komt omdat je heel snel gewent raakt aan snelheid. Als je nog nooit 200 hebt gereden dan is dat de eerste keer knoert hard, maar na drie keer is dat er al weer af en zo verleg je telkens die grens of je wilt of niet dat gaat nou eenmaal zo.
Omdat ik met de AMG's al diverse keren 300 had gereden was dat dus na een tijdje ook al niet bijzonder meer. En toen kwam de Z06 en ja je raad het al ...... die heeft een top van 320 en toen was dat natuurlijk het summum. En na de tuning zelfs 330, maar daar kom je zelden aan toe omdat gewoonweg het verkeer het niet toelaat en je dat dan ook niet moet willen. Je moet niet de weg opgaan met de gedachte van ..............ik zal eens even kijken wat de topsnelheid is????
Dat hebben we met z'n allen een keer gedaan in Duitsland, maar dat was dan ook een uitzonderlijk stukje snelweg met minimaal verkeer en een goed tijdstip. En als dan alles meezit kun je een keer die 330 halen ( aantikken ).
Was trouwens wel leuk zo'n dagje bleren destijds.
300 rij ik zo af en toe een keertje en dan is het leuk, maar je kan in Nederland bijna niet enkele minuten achter elkaar hard rijden. De wegen zijn in zeer slechte staat en dan ben je drukker met het ontwijken van alle bulten en gaten dan met het plezier van het hard rijden.
Voor mij zijn de Franse autobanen het Mekka. Daar kun je op je sloffen gewoon minuten lang 300 rijden en wordt je niet telkens gelanceerd door een viaduct passage of zoiets.
Nou ja ......hard rijden blijft fascineren volgens mij en zelfs mensen die niet zelf hard rijden praten er graag over.
Vr. Gr.
Corvette
Ik heb er de auto's voor en 1 daarvan is de MB S 600 V12 Bi Turbo.
De S loopt begrenst 300+. Dat ik niet meer opkijk tegen die 300 grens komt omdat je heel snel gewent raakt aan snelheid. Als je nog nooit 200 hebt gereden dan is dat de eerste keer knoert hard, maar na drie keer is dat er al weer af en zo verleg je telkens die grens of je wilt of niet dat gaat nou eenmaal zo.
Omdat ik met de AMG's al diverse keren 300 had gereden was dat dus na een tijdje ook al niet bijzonder meer. En toen kwam de Z06 en ja je raad het al ...... die heeft een top van 320 en toen was dat natuurlijk het summum. En na de tuning zelfs 330, maar daar kom je zelden aan toe omdat gewoonweg het verkeer het niet toelaat en je dat dan ook niet moet willen. Je moet niet de weg opgaan met de gedachte van ..............ik zal eens even kijken wat de topsnelheid is????
Dat hebben we met z'n allen een keer gedaan in Duitsland, maar dat was dan ook een uitzonderlijk stukje snelweg met minimaal verkeer en een goed tijdstip. En als dan alles meezit kun je een keer die 330 halen ( aantikken ).
Was trouwens wel leuk zo'n dagje bleren destijds.
300 rij ik zo af en toe een keertje en dan is het leuk, maar je kan in Nederland bijna niet enkele minuten achter elkaar hard rijden. De wegen zijn in zeer slechte staat en dan ben je drukker met het ontwijken van alle bulten en gaten dan met het plezier van het hard rijden.
Voor mij zijn de Franse autobanen het Mekka. Daar kun je op je sloffen gewoon minuten lang 300 rijden en wordt je niet telkens gelanceerd door een viaduct passage of zoiets.
Nou ja ......hard rijden blijft fascineren volgens mij en zelfs mensen die niet zelf hard rijden praten er graag over.
Vr. Gr.
Corvette
- Macboy
- Jurriaan
De nieuwe Hongaarse tolwegen zijn ook erg fijn rijden. Had alleen geen flauw idee hoe de politie daar was in de hoogtes van de boetes, dus maar rustig aan gedaan toenCor Dame schreef:Voor mij zijn de Franse autobanen het Mekka. Daar kun je op je sloffen gewoon minuten lang 300 rijden en wordt je niet telkens gelanceerd door een viaduct passage of zoiets.

- Joop
Nou heb ik niet het racemonster van deze club, maar dit verhaal komt mij ook akelig bekend voor.Tom schreef:...Wat ik grappig vind is de reactie van bekenden. Op m'n werk als het over te hard rijden gaat komt men al snel bij mij uit. Ik zeg dat ik regelmatig 200 km/u rijd (of harder). Dan kijken ze je metzulke ogen aan. Je kijkt naar het gaspedaal en je zit op die snelheid, en het is nog saai ook... ik zit rustig met de radio te spelen of een kauwgompje te pakken ofzo.
Dat begrijpen ze gewoon niet... sommige collega's hebben misschien drie keer zelf met zwetende handjes 170 gereden ofzo. Maar ze snappen niet dat het geen kont voorstelt in een goede auto. Het is dat ik anderen niet snel in m'n auto laat rijden, maar anders
Bij de 230-235 wanneer de koek bij mijn coupe toch echt op is, heb ik nog niet zoiets van dit is een onmogelijke te handelen snelheid, allemaal nog vrij relaxed; ook mijn collega's schijnen dit nog niet te kunnen bevatten. Het enige nadeel van deze snelheden is dat de 'Sprit' er zo snel door heen vliegt; zelfs die Duitse RON100.
Bij het voor langere stukken teruggaan naar normale NL'se snelheden moet ik altijd wel even proberen wakker te blijven; dat is eigenlijk wel link en linker dan met die hoge snelheden rond tuffen. Maar dat geeft het relatieve gemak van het rijden op hoge snelheden wel heel duidelijk aan: 120km/h stelt dan helemaal niets meer voor (zo lijkt het).
- wooter
In de regio waar ik regelmatig ambulancechauffeur speel, ga ik ég nie aan 90 km/u "dringend" rijden op een kaarsrechte weg. Maar dat ligt eerder aan irreel lage snelheidsbeperkingen dan aan een onveilige omgeving. Een ambulance is een bestelwagen, maar het is ook geen tankwagen met enkele duizenden klotsende liters water.Stefan R schreef:Ik verwacht dat Ambulancechauffeurs ook niet harder dan 20 Km/h boven de toegestane plaatstelijke snelheid mogen rijden? Dat is bij de Brandweer in ieder geval wel de max
-
Alfa 75 2.0 TS. 220 op de autobahn. Dit was overigens harder dan de 205km/h topsnelheid. Wat ging dat hard, trouwens. Had het idee dat de kleppen elk moment door het blok konden slaan
Met de ex V70R Awd eens 260 op de teller gehad na lang aandringen. Dat vond ik ook wel heel hard gaan in zo'n gezinscontainer.

Met de ex V70R Awd eens 260 op de teller gehad na lang aandringen. Dat vond ik ook wel heel hard gaan in zo'n gezinscontainer.
- Macboy
- Dennis Cavallino
Ik had een Uno, die ging 200 in zijn 4 en dan had ik nog een versnelling over (ok, daarin liep ie wel terug), maar die had echt nergens last van bij die snelheden. Gelukkig heb ik nooit een klapper gemaakt, want dan had je Uno Cavallino Pannekoeko. Zo slap als een vaatdoek zulke karretjes.wooter schreef:Ooit een Fiat Uno gestuurd. Vier versnellingkjes. In 4e ging het ding 130. Dáár had je 3 handen nodig om 'm op de baan te houden
Ik vind trouwens FWD's/AWD's sowieso wat nerveuzer dan RWD's bij hele hoge snelheden. RWD voelt veel rustiger aan in het stuur, maar op hoge snelheid is het verschil gigantisch te noemen. Is dat een idefix, of heeft iedereen dat?
- M-bitious
195 kmh met een 205 cabrio was heel spannend. Wat een lawaai zeg, niet te harden. Ben het helemaal met Cor eens dat 300kmh een makkie is met onze auto's. Je bent er zo. Die extra 30 of 40 kmh is lastig. Inderdaad zijn de wegen of het verkeer niet geschikt. Met mijn Kadettje ging ik vroeger elk weekend in Duitsland blazen om er maar weer een km bij te krijgen. Maar dat ging dan met 228km/h. Echt snelle auto's kun je nauwelijks meer uitproberen. En het snelheidsverschil met anderen wordt gewoon te groot.
MAAR WEL KICKUH !!!
Frank.
MAAR WEL KICKUH !!!
Frank.