Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets
- ///Joost
Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets
't is me wat met die startproblemen. 

- JP
De dealer vindt niets ? Nou wij vinden het ook niets, zo’n Sceniks !
- Luco
hoezo, superzuinig zo

- HJ2
Ja hoor... “als het niet op de computer verschijnt is het probleem er niet”
Man man wat een onzin.
Mijn stem is voor rotte massa verbinding. Zit er niet nog ergens een massadraad tussen blok en chassis die los kan zitten?

Man man wat een onzin.
Mijn stem is voor rotte massa verbinding. Zit er niet nog ergens een massadraad tussen blok en chassis die los kan zitten?
-
Er bestaan serieus nog garages waar een lompe monteur dat ding verwijderd om ergens bij te kunnen en die daarna vergeet terug te plaatsen. Zelf had ik destijds op de raarste momenten een lamdastoring waarbij de wagen in noodlot ging. Dealer zij steeds niets uit te lezen en maanden later uit irritatie zelf gaan zoeken. Een bout van de massa koets naar chassis niet aangedraaid. Volgens mij gaat geen monteur op zoek naar de massakabels, dus daar zou ik ook eerst naar kijken. 

-
Inmiddels na wat meten en online speuren wat wijzer geworden en idd de massakabel had ook het probleem kunnen zijn, komt namelijk vaker voor. In dit geval is het dat niet aangezien de auto met een extra stuurdraad van bv de accu wel gewoon start. Desondanks hebben we toch de kabels nog even gecontroleerd en ziet het er allemaal netjes uit en zit het goed vast.
Bewuste auto heeft net als die van de topicstarter nog geen 60K gelopen en dat zie je er ook aan af.
Stuurdraad komt vanaf contactslot en loopt via de computer naar de startmotor. Waarom dit is, geen idee. Voor nood hebben we nu een bypass gemaakt. Extra draad vanaf contactslot gelijk naar de startmotor en de auto start zoals het hoort. Is geen ideale oplossing natuurlijk maar het werkt voorlopig. Probleem zit hem dus in de computer of in de bedrading vanaf de computer. Bij beter weer gaan we dit nog uitzoeken.
Voor de lolbroeken met hun reacties...ik moest er toch een beetje om lachen...
Bewuste auto heeft net als die van de topicstarter nog geen 60K gelopen en dat zie je er ook aan af.
Stuurdraad komt vanaf contactslot en loopt via de computer naar de startmotor. Waarom dit is, geen idee. Voor nood hebben we nu een bypass gemaakt. Extra draad vanaf contactslot gelijk naar de startmotor en de auto start zoals het hoort. Is geen ideale oplossing natuurlijk maar het werkt voorlopig. Probleem zit hem dus in de computer of in de bedrading vanaf de computer. Bij beter weer gaan we dit nog uitzoeken.
Voor de lolbroeken met hun reacties...ik moest er toch een beetje om lachen...
- JP
Ga jij nu monteurs fouten in de schoenen schuiven die je zelf al meerdere malen hebt gemaakt ?allen schreef: 11 okt 2019, 17:39 Er bestaan serieus nog garages waar een lompe monteur dat ding verwijderd om ergens bij te kunnen en die daarna vergeet terug te plaatsen. Zelf had ik destijds op de raarste momenten een lamdastoring waarbij de wagen in noodlot ging. Dealer zij steeds niets uit te lezen en maanden later uit irritatie zelf gaan zoeken. Een bout van de massa koets naar chassis niet aangedraaid. Volgens mij gaat geen monteur op zoek naar de massakabels, dus daar zou ik ook eerst naar kijken.![]()

-
Zeg mede Land Rover eigenaar, beetje vriendelijker mag ook wel in plaats van die flauwe grapjes... Nog ff en dan blijf ik wel helemaal stil op het forum. Alhoewel... volgens mij doe ik Hans daar een plezier mee, dus...
- JP
Sorry Erik, uh....Allen !