Velen van jullie kennen mij al van de E36 LS1 DCT avonturen hierrrr. Maar dan nu tijd voor wat afwisseling, m'n vriendin klaagde al dat ik nog enkele vrije minuten op de dag had dat ik thuis was dus daar moest verandering in komen!
Het begint allemaal op de plek waar de meeste slechte keuzes beginnen....marktplaats. Ik was een beetje aan het rondkijken naar afgetrapte hokken om een driftwagen van te maken, stiekem kijkend naar een E46 want dat blijft ik toch een tijdloze auto vinden. Toen zag ik dat een kennis zijn E46 sedan 320i in onderdelen de deur uit ging doen....bingo! Een mooie kas. Dus ik ging kijken, en kwamen tot een prijs voor de hele rollende kas. Omdat ik hem niet direct had meegenomen hadden we nog wat heen en weer geapt over wat hij wel en niet op de auto kon laten zitten. Nu had ik allemaal wilde plannen voor een motorswap maar de realist in mij wist dat het niet op korte termijn zou gebeuren, En dus vroeg ik wat het extra zou kosten om de motor erin te laten zitten....van het een kwam het ander en voordat ik het wist nam ik een complete auto over..... kut ik was er ingeluisd...ik ging zowaar een normale complete auto kopen.
Een daily maken? En nu dan? Simpel: Heel kortzichtig in plaats van wijs wat meer uitgeven voor een mooie, ga ik nu een hele partij meer geld uitgeven om een oude auto weer op te knappen welke uiteindelijk meer kost dan als ik direct een nette had gekocht. Maarja...een leuke E46 voor 900 euro dat is toch veel leuker!? (dit is waar jullie roepen : ja leuk man moet je vooral doen!)
1998 E46 320i, 280.000km jong.

Het plan is om de auto van binnen naar nieuwstaat te brengen, eruit wat niet meer netjes in. En daar vervangende delen voor zoeken of bestellen. Zo even kort gezien kan eruit : deurpanelen, console, sierlijsten, stoelen, stuur, bank, dakbekleding, a,b en c-stijlen....ok misschien handiger omgekeerd : wat kan er in blijven? Het dashboard.....de headunit en,...ja dat was het wel.
Nog even in dubio om te kijken of het 't waard is de vloerbedekking te vervangen, maar hier zat geen enkele slijtage op. Zelfs vlekken zijn compleet afwezig. Ik zal eerst even kijken hoe het is als ik dit goed reinig.

En dat is waar we nu zijn.
Ik heb inmiddels een compleet Harman Karton systeem weten te scoren, inclusief complete kabelboom. Dit samen met een compleet Alcantare interieur met sportstoelen, verwarming enz. En als ik zeg compleet : COMPLEET. Dus ook bedrading van de stoelen, deuren, deurpanelen enz.

Dus de eerstvolgende stap is nu verder uitbouwen, kijken wat er eventueel bij BMW besteld moet worden (is er nog iemand met korting in de zaal?) en daarna alles inbouwen.
Verder zoek ik nog naar Shadowline trimlijsten, facelift achterlichten en een setje BBS CH velgen om het even op te frissen.
Verre-verre toekomstige plannen zijn het exterieur helemaal opfrissen met wellicht een respray (veel steenslag op bumper en motorkap) en dan de performance wellicht aanpakken met een leuke engineswap