Ben aan het werk.Jeffrey026 schreef: 24 sep 2019, 09:53VandaagRiceaux schreef: 08 sep 2019, 14:24 Heel erg gaaf! Ff laten weten wanneer je naar VVT gaat voor het mappen!maak jij even filmpje? Haha.
Heb de auto vrijdag al gedropt. (Blijft een klote afstand)
spannend! Benieuwd wat er uit komt.
Jeffrey026: Dodge Ram 5.7 Hemi , tripje noordelicht?
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
-
Hdv
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Lekker dat je nog 102 kan tanken, bij mij in de buurt nergens meer te verkrijgen.Jeffrey026 schreef: 24 sep 2019, 12:36Ik woon ca 15 min van de grens vandaan, kan het bij de Aral tot nu toe nog tanken.Andry schreef: 24 sep 2019, 11:31 Hopen op mooie koppel- en vermogensgrafieken! Is 102 van de pomp nog makkelijk verkrijgbaar? Bij mij op het eiland is het nagenoeg (of al geheel) verdwenen. Zonder software aanpassing merkte ik bar weinig verschil in m'n ook niet helemaal standaard Evo tbh
Op v power doet de auto het ook prima, computer regelt wel bij indien nodig. Maar voor de mapping liefst de juiste brandstof. Kan ook zelf bio ethanol gaan kopen en dit toevoegen 1:6
Ben nu octaanbooster aan het bijmengen, maar is niet zo klopvast als 102 helaas..
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Auto had 344pk na turbo wissel(voorheen 367) en komt nu krap over 400pk.
Op de een of andere manier gaat de gasklep wat dicht in de hogere toeren. De oorzaak wilt hij zien te achterhalen waardoor dit gebeurd, brandstof toevoer blijft mooi stabiel gelukkig. Morgen gaan ze verder en dan is die hopelijk klaar.
Wordt vervolgd!
-
Hdv
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
En nog goed gekomen?Jeffrey026 schreef: 24 sep 2019, 19:27bedoeling was vanavond maar de auto is nog niet klaar helaas.
Auto had 344pk na turbo wissel(voorheen 367) en komt nu krap over 400pk.
Op de een of andere manier gaat de gasklep wat dicht in de hogere toeren. De oorzaak wilt hij zien te achterhalen waardoor dit gebeurd, brandstof toevoer blijft mooi stabiel gelukkig. Morgen gaan ze verder en dan is die hopelijk klaar.
Wordt vervolgd!
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Johan denkt dat er wat mis gaat met de flow maar waardoor het komt geen idee. Turbo kan meer druk leveren dan de vorige deed op zelfde toerental. Maar maakt dan niet perse mee vermogen op zelfde gebied.
Haal de auto van het weekend op op paar punten na te lopen.
Cam follower vervangen en HPFP nalopen(kanaaltje uit boren tip van johan).
Ga ook de runner flap delete mod doen maar dit kan nooit +-20pk schelen zal je denken maar wie weet gaat luchtstroom dan beter en dus betere doorstroming voor alles.
Iemand suggesties?
CDL 2.0 tfsi
BULL X 3 inch downpipe met sport kat.
BULL X 3 inch catback.
HG Motorsport cold air intake.
HG Motorsport intercooler.
HPFP upgrade.
LPFP DW65V uograde.
RS4 brandstoftank ventiel.
GFB divertervalve.
PCV Delete.
Turbo muffler delete.
Uitleg runner flap delete mod.
Hieronder 2 speclists van andere die laten zien dat turbo meer moet kunnen.
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 01 nov 2019, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Die beide andere motoren die over de 400 pk gaan hebben wel allebei een zogenaamde ‘Revo intake’. Wat dat precies is weet ik niet, ik weet helemaal niks van VW
maar dat kan wel een flink verschil maken.
Verder zegt de turbodruk niet zo heel veel. Als de lucht warmer is gaat er met dezelfde druk toch minder lucht de motor in en heb je dus minder vermogen. En als de intake minder weerstand heeft haal je met een lagere turbodruk meer vermogen. Kan de intercooler het allemaal wel aan?
Verder zegt de turbodruk niet zo heel veel. Als de lucht warmer is gaat er met dezelfde druk toch minder lucht de motor in en heb je dus minder vermogen. En als de intake minder weerstand heeft haal je met een lagere turbodruk meer vermogen. Kan de intercooler het allemaal wel aan?
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Met dit vermogen zou ik gaan voor een 4-motion ombouw.Iemand nog suggesties?
-
Hdv
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Balen..Jeffrey026 schreef: 26 sep 2019, 23:03nee.... zitten beetje met handen in het haar.
Johan denkt dat er wat mis gaat met de flow maar waardoor het komt geen idee. Turbo kan meer druk leveren dan de vorige deed op zelfde toerental. Maar maakt dan niet perse mee vermogen op zelfde gebied.
Haal de auto van het weekend op op paar punten na te lopen.
Cam follower vervangen en HPFP nalopen(kanaaltje uit boren tip van johan) druk is toch niet helemaal 100% stabiel maar zal probleem niet kunnen zijn.
Ga ook de runner flap delete mod doen maar dit kan nooit +-20pk schelen zal je denken maar wie weet gaat luchtstroom dan beter en dus betere doorstroming voor alles.
Iemand suggesties?
CDL 2.0 tfsi
BULL X 3 inch downpipe met sport kat.
BULL X 3 inch catback.
HG Motorsport cold air intake.
HG Motorsport intercooler.
HPFP upgrade.
LPFP DW65V uograde.
RS4 brandstoftank ventiel.
GFB divertervalve.
PCV Delete.
Turbo muffler delete.
Uitleg runner flap delete mod.
Hieronder 2 speclists van andere die laten zien dat turbo meer moet kunnen.
![]()
Ik zou inderdaad eens naar de inlaatlucht temperatuur kijken.
Bij mij wilde de turbo ook meer druk draaien maar het vermogen steeg ook niet veel meer, maar bij mij lig het waarschijnlijk aan het turbinewiel die te klein is..
- Andry
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Hoeveel lucht kan het inlaatspruitstuk en gasklephuis maximaal verwerken? Van de turbo weet je het mits je de flowmap hebt.
Als je serieus aanpassingen gaat doen, dus niet alleen een chipje, loop je meestal wel tegen dingen aan. Maakt het ook wel weer leuk om uit te zoeken wat de oorzaak en oplossing is en waarom.
Of je doet heel veel research voordat je gaat bouwen en afstellen. Ik ben ruim een jaar bezig geweest om mijn hardware setup te bepalen: welke zuigers, welke krukas, wat wordt de boring slag verhouding, welke nokkenassen icm de turbo ed. Alles was, gelukkig, direct spot on
Leuk puzzelwerk en om eerlijk te zijn leuker dan rijden.
Succes met het vinden van het 'probleem' !
Als je serieus aanpassingen gaat doen, dus niet alleen een chipje, loop je meestal wel tegen dingen aan. Maakt het ook wel weer leuk om uit te zoeken wat de oorzaak en oplossing is en waarom.
Of je doet heel veel research voordat je gaat bouwen en afstellen. Ik ben ruim een jaar bezig geweest om mijn hardware setup te bepalen: welke zuigers, welke krukas, wat wordt de boring slag verhouding, welke nokkenassen icm de turbo ed. Alles was, gelukkig, direct spot on
Succes met het vinden van het 'probleem' !
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
@bovenstaande
Revo intake is niet meer dan open luchtfilter, heb ik iets andere variant van die ook ramair zal opleveren.
Turbine wiel te klein lijkt.me niet anders zouden ze geen dezelfde turbo's maken.
Intercooler zal wel goed zijn, kreeg bij JD nog positieve opmerking over tijdens banken . Deze is de helft dikker dan standaard. Flow kan ik niks over zeggen.
Wat inlaat/gasklep precies kunnen durf ik niet te zeggen maar tte420 (ander merk zelfde principe) worden ook rond 410/30 pk mee behaald
Revo intake is niet meer dan open luchtfilter, heb ik iets andere variant van die ook ramair zal opleveren.
Turbine wiel te klein lijkt.me niet anders zouden ze geen dezelfde turbo's maken.
Intercooler zal wel goed zijn, kreeg bij JD nog positieve opmerking over tijdens banken . Deze is de helft dikker dan standaard. Flow kan ik niks over zeggen.
Wat inlaat/gasklep precies kunnen durf ik niet te zeggen maar tte420 (ander merk zelfde principe) worden ook rond 410/30 pk mee behaald
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Beter een sper er in, al viel mij de grip met de huidige setup 100% mee.Mike R32 schreef: 27 sep 2019, 05:58Met dit vermogen zou ik gaan voor een 4-motion ombouw.Iemand nog suggesties?
Jeffrey brand toch alleen maar hard rechtuit.
4motion is standaard het meeste waardeloze 4wd systeem wat ooit op een auto gemonteerd is.
Met een haldex controller wordt het iets beter, maar de moeite niet de hele auto om te bouwen.
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Nu moet ik toch even lachen. Zal het topic verder niet vervuilen.Jan-Willem schreef: 27 sep 2019, 17:16 4motion is standaard het meeste waardeloze 4wd systeem wat ooit op een auto gemonteerd is.
- Luco
- Berichten: 29659
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
kan je hoge drukpomp het wel aan?is die al geupgrade?
Bekende foto die van de behuizing
Bekende foto die van de behuizing
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Deze is geüpgrade maar wordt na gekeken.Luco schreef: 27 sep 2019, 17:43 kan je hoge drukpomp het wel aan?is die al geupgrade?
Bekende foto die van de behuizing![]()
Was er beetje klaar mee (dik 2uur enkele rit)en heb de auto weg gebracht naar TSI specialist die zitten 20km verderop . Lijstje met wat ik na wil laten kijken en gevraagd de auto weer naar VVT te brengen als deze klaar is.
Donaties zijn welkom
- Luco
- Berichten: 29659
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Die wil nog wel eens kapot gaan en ook het busje kan slijten
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Klopt, en kanaal waar de inkomende brandstofleiding op zit wordt geadviseerd uit te boren.
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Mike R32 schreef: 27 sep 2019, 05:58Met dit vermogen zou ik gaan voor een 4-motion ombouw.Iemand nog suggesties?
copy paste Golf forum:
Ik ben er nu mee bezig bij een Touran.
Bij een Golf 5 is het echt heel erg simpel! Reservewiel kuip weghalen (slijpen en plaat inlassen) en alles is bolt-on! Je moet alleen ook 2 steuntjes in je tunnel lassen om de cardan op te kunnen hangen, deze kun je ook gewoon bij de dealer bestellen.
Je mag me gerust een Pb doen voor meer info!
- Luco
- Berichten: 29659
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Mijn max met de supercopa was 385 pk met een ko4 turbo, maar kreeg problemen met de koeling met dat vermogen.
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
welke aanpassingen had je toen gedaan? en bij wie op de bank gestaan?Luco schreef: 28 sep 2019, 16:28 Mijn max met de supercopa was 385 pk met een ko4 turbo, maar kreeg problemen met de koeling met dat vermogen.
- Luco
- Berichten: 29659
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
grotere turbo, hoge drukpomp, grotere intercooler, grotere radiateur, dikkere uitlaat, bij tvs gedaan (sponsoring) maar ook bij JD op de bank gestaan.
Daarna teruggeschroefd naar 350 pk, dat ging goed.
Nu zal je met de koeling op straat minder snel problemen krijgen denk ik.
Daarna teruggeschroefd naar 350 pk, dat ging goed.
Nu zal je met de koeling op straat minder snel problemen krijgen denk ik.
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
had tussen JD en VVT bank 12 pk en geloof 30 of zelfs 35nm verschil. moet ik de uitdraaien even opzoeken. maar al met al serieus vermogen dus ook.Luco schreef: 28 sep 2019, 19:24 grotere turbo, hoge drukpomp, grotere intercooler, grotere radiateur, dikkere uitlaat, bij tvs gedaan (sponsoring) maar ook bij JD op de bank gestaan.
Daarna teruggeschroefd naar 350 pk, dat ging goed.
Nu zal je met de koeling op straat minder snel problemen krijgen denk ik.
Inmiddels weinig te melden, wacht ondertussen nog op de runner flap delete kitje....
Ondertussen ook maar vanaf de turbo tot gaslep de buizen/slangen gekocht van andere diameter. zag op een forum ergens dat ze het hadden getest en bleek 9 pk te schelen dus dat is het proberen wel waar. dan heb ik er voor mijn gevoel geprobeerd wat kon.
https://www.awe-tuning.com/tsi-turbo-ou ... ack-finish

-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
helemaal gemist dit topic, mooie waardes Jeffrey! aardige bult koppel ook.
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Dankje, moet wat hea om die tesla's rollend nog wat weerstand te biedene30touring1990 schreef: 08 okt 2019, 12:18 helemaal gemist dit topic, mooie waardes Jeffrey! aardige bult koppel ook.
Gister eindelijk pakketje binnen gekregen waar ik zolang op heb zitten wachten. Meteen door gestuurd naar het hoge noorden hopelijk hebben zij deze week nog plek in de planning en VVT ook.
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4228
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Wat is het? Want zelfs met het plaatje erbij heb ik echt geen idee.
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Jeffrey026: Golf 5 GTI stage X, @ 366.7pk 505.1nm. P5 toch nog stapje verder ,op naar 400+ pk
Er zitten nu kleppen in het inlaat spruitstuk en deze gaan er uit. De bovenstaande blokjes vullen de gaten op waar normaal de as doorheen liep waar de kleppen aan zaten.
Zal wat flow moeten schelen maar ook kans op falen dat kleppen niet werken zoals het hoort.
Zal wat flow moeten schelen maar ook kans op falen dat kleppen niet werken zoals het hoort.
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 21 okt 2019, 06:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Arstey, Berry1000RR, e30touring1990, JdvPolo, Martijn M, Pfhmulder en 10 gasten
