sitechris schreef: 06 okt 2019, 21:06
edlimi schreef: 06 jul 2019, 14:21
sitechris schreef: 06 jul 2019, 07:58
Mooie Polo! Staat nog steeds een keer op mijn 'wil ik rijden' lijstje.
Ik ken jouw site en jouw voorkeur voor hot hatches. Daarom stuur me een PB-tje en dan regelen we een Meet & Greet.
Resultaat van de meet and greet

. Buitengewoon fijne en competente allrounder. Nadeel is de ietwat geknepen motor.
https://driveaholic.nl/volkswagen-polo-gti-2019/
Het was leuke en leerzame dag. Het probleem met de geknepen motor kan gelukkig inmiddels opgelost worden. Er kan inmiddels 260 PK met Stage1+ gehaald worden

. Wel worden de toeren eerder begrenst in vergelijking met de Golf GTI motor. Motoren zijn ook niet helemaal hetzelfde. De Polo is uitgerust volgens het Miller principe. Zover ik begrepen heb, sluit de inlaatklep iets eerder voordat de zuiger het onderste dode punt bereikt. De motor in de Golf GTI is EA888 Gen 3 en in de Polo EA888 Gen 3b. Door de hogere compressieverhouding van deze motor zijn er wel limieten in de tuning. Je zal met deze motor ook meer op koppel moeten rijden i.p.v. doortrekken in de hogere toeren.