Een E46 diff dus het beste laten voorzien van een drexler binnenwerk?
Kost volgens mij wel iets van 1500 euro....

Een E46 voorzien van een sper zal nooit echt goedkoop zijn zoals bij een E36 waar je natuurlijk gewoon uit 2ehands zf's bak kan graaien. Je keuze word dan beperkt tot aftermarket of het aanpassen van een ZF beide niet echt goedkoop. Maar als je echt wat wilt met je E46 kan je er niet omheen.Knot schreef:Even een reopen optopic.
Een E46 diff dus het beste laten voorzien van een drexler binnenwerk?
Kost volgens mij wel iets van 1500 euro....
Het is niet zo heel lastig hoor.Knot schreef:Hmmz.. dus nog niet zo simpel. Dacht als ik een E46 non M koop en de E36 gaat eruit moet ik misschien toch nog iets van een sper regelen om een keertje lol te hebben op straat.
De OS Giken is een prachtig stukje engineering en precisie. Voor een Nederlandse beschrijving kan je hier terecht: http://www.hardemanmotorsport.nl/osgike ... l_lsd.htmlGTRene schreef:ziet er wel apart uit zo'n OS-Giken...ze doen schijnbaar ook met leuke koppelings systemen
Wat scheelt er met een Quaife, als ik vragen mag? Ik heb er zelf geen ervaring mee en heb geen flauw idee wat het onderscheid is in alle diffs noch wat ik onder instelmogelijkheden mag verstaan. Ik heb al een paar keer naar zo'n Quaife liggen kijken omdat ik wel intresse heb in een sperretje.Jurrian schreef:Een quaife, naja dat zal je wel weten, is niet ideaal.
1950 euro.... is weer eens wat anders dan 6/700 euro voor een E36 platensper zeg...
Inderdaad, een powerslide maken gaat goed, maar zodra je van het gas gaat is het een open diff en weg drift.Mathieu schreef:Ik had er wel meegereden. De Quaiffe rijdt als een open diff. Dus je moet de wagen gelijk in de juiste drifthoek zetten en dan gaat het goed. Maar een drifthoek aanpassen tijdens de drift gaat niet goed.
Is eigenlijk gemaakt voor snelle ronden i.p.v. driften.
Voor dit model auto bieden we 2 modellen sper aan:
1. Het OS Giken superlock sper (leverbaar op alle ratios).
Dit is het beste sperdifferentieel wat wij aanbieden en heeft grote voordelen tegenover
een traditioneel platensper. Zo is er namelijk tot 100% sperpercentage
en door de veelheid aan sperplaten nagenoeg geen slijtage. Bij een
normaal platensperdifferentieel zwakt de sperwerking na verloop van
tijd af door de slijtage.
Normaliter is 100% niet gewenst, dit heeft als nadeel dat de
auto zich moeilijker in laat sturen omdat de wielen niet onafhankelijk
meer willen draaien. Echter, met een OS Giken werkt dit anders omdat
er (itt tot een normaal platensper) extra centrale veertjes in het
diff zitten die de sperwerking tegengaan. Dit komt erop neer dat
tijdens rustig rijden of parkeren er weinig sperwerking is, maar
wanneer er gas wordt gegeven dit opbouwt tot 100%. Daarbij kunnen we
het zo instellen dat er bij acceleratie 100% sperwerking is, maar bij
deceleratie/remmen veel minder zodat de auto zeer goed blijft
insturen.
Wij krijgen uitsluitend positieve reacties op dit sperdifferentieel,
en zijn zelf ook erg enthousiast over de werking. Het enige nadeel van
dit differentieel is dat al deze geraffineerd ontworpen en
geproduceerde techniek ook zijn prijs heeft. De prijs van een losse
sperklok komt op 1450,- inclusief btw.
Jan-Jaap van Dalen gebruikt dit sper in zijn E36 M3 in de Dutch Supercar Challenge en had er het volgende over te zeggen:
"Ik zit aardig op de limiet van de auto maar de limiet van het differentieel nog steeds niet kunnen vinden. Met andere woorden voor mij werkt hij echt perfect. Heel voorspelbaar en geeft vertrouwen om eerder op je gas te gaan dan met het ZF sper. Ook afremmen en terug schakelen kan nu met wat vertrouwen gedaan worden zonder dat de auto achter gaat zoeken."
De standaard setup van de OS Giken sperklok is 1.5 way.
2. Het Hardeman motorsport sper (deze past alleen op de ratio's 3.15 en hoger):
Dit is een platensper zoals het ZF model wat vroeger op de E36 M3 of E39 M5 geleverd werd, maar dan met een 45% upgrade. Dit is ons eigen ontwerp, het past goed en de techniek is beproefd. We kunnen dit sper in verschillende configuraties leveren afhankelijk van het gebruik. Voor een auto die als daily dienst doet raden wij de straat variant aan. Dit is een 45% sper met 2 sperplaten en 1.5 way ramps voor meer acceleratie grip en minder onderstuur bij het insturen van een bocht. De prijs voor dit sper is 1000,- inclusief btw.
Voor een auto die vooral het circuit ziet en met semi slicks rijd hebben we ook een 4 plaats 60% setup voor 1150,-
Inbouw van het sper bij het los aanleveren van het diff kost 175,-. Daarbij installeren we het sper (Hier zijn vaak wat kleine aanpassingen voor nodig). Maken je diff helemaal schoon en voorzien deze van nieuwe keerringen op de uitgaande assen.
Een combinatie met differentieel revisie inclusief inruil van je oude differentieel is 540,-. Bij het combineren van revisie en sper vervalt 75,- van de inbouw kosten en komen de kosten op de prijs van de sperklok + 465,-.
Eventueel is het ook mogelijk om een andere ratio tandwielen in te bouwen. Bij de keuze voor een complete revisie rekenen we hier 150,- extra voor en kunt u kiezen uit de ratio's 3.15, 3.46, 3.64 of 4.10.
Uw huidige ratio is 2.93. Een hogere ratio zal betere acceleratie geven en een lagere top snelheid. Een lagere ratio geeft minder acceleratie vermogen en een hogere top met een beetje minder verbruik bij cruisen.
Prijzen zijn inclusief btw.
Is de M54+ compressor swap eigenlijk al af? Dat was toch de main question in dit topicBert ///M3 schreef: ↑27 sep 2010, 20:33Och dat zal best, maar in dat geval werk je het zelf in de hand. Ik volg je projecten al wat jaartjes en het is altijd hetzelfde liedje. Je begint meestal een topic met grootse plannen, weer een andere auto wat het dan zogenaamd helemaal is. Vervolgens heb je meestal na een paar weken of maanden de helft klaar en dan ben je al verveeld van je nieuwste aanwinst of het zit tegen en gaat het in de verkoop. Auto's bouwen en uitproberen is een leuke bezigheid, maar volgens mij heb jij helemaal niet het geduld voor iets ala een M54 + compressor swap.Pingus schreef:Haha, ik denk dat ik juist meer plannen heb verwezenlijkt dan veel mensen; en daar heb ik veel plezier aan beleefd. Daarna bouw je weer iets nieuws op om te proberen, krijg je veel rij en sluetel ervaring van. Dat een aantal mensen, die mij niet goed kennen (noch begrijpen), en een deel van die projekten zelfs niet eens gekend heeft, daar continue van dit soort uitspraken over doen, zegt meer over hun (en dus ook over jou) dan over mij. (Namelijk uitspraken doen zonder (afdoende) praktijk ervaring, daar ben jij zo wie zo ook erg goed in heb je wel bewezen (in de praktijk danBert ///M3 schreef:[... Wacht in spanning, maar we weten hier geloof ik allemaal wel hoe het doorgaans met jou plannen afloopt)....
Gebruikers op dit forum: EricT, Mark 320iS, Rivanov, RS-Ron en 13 gasten