Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 20 aug 2007, 23:14

Tom schreef:Ik ben niet zo van rood op een BMW maar op die M3 kan ie het wel hebben.
Ahem! Matten? 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 20 aug 2007, 23:29

Meppen maar...

[img:77:74]http://www.smilie.dk/store_smiley/c265.gif[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 aug 2007, 23:40

Mannen hou op zeg die e46 M3 CSL, oud, tijdloze schoonheid, e46 M3 (CS)(L) is gewoon de mooiste BMW ever.. afgezien van de zakelijke waarde zou ik een e46 M3 CSL met een hele lage kilometerstand altijd verkiezen boven de e92 M3.

Sterker nog mijn eigen M3 CS, vind ik de mooiere auto.

Deze foto's benadrukken de schoonheid van de e46 M3 reeks nog een keer overduidelijk.

jummiejummie

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5084
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 21 aug 2007, 01:09

de achterkant van de E92 klopt niet in vergelijking met de CSL, je ziet bij de E92 de complete uitlaat zitten terwijl bij de csl alles netjes is weggewerkt achter de bumper. verder geen schoonheidsprijs voor die 2 schuine "dingen" vlakboven de uitlaten bij de E92. doe bij nader inzien maar die csl....

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 21 aug 2007, 01:28

Ik vind de dubbele uitlaat te kort bij elkaar voor zo een brede auto als de nieuwe M3.
Had meer naar buiten gemogen zoals bij de M5. Zag er een beetje iel en gekunsteld uit.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 aug 2007, 01:30

Ik heb het al vaker gezegd. Sommigen vallen op bejaarde hoeren, anderen houden van jonge porno-sterren.

Ieder heeft het recht om datgene te neuken wat ie wenst ... wie ben ik om daar een waardeoordeel over te vellen?

Ik bedoel, oude vrouwen zijn soms heel intelligent hoor, dat hun vel erbij hangt maakt toch niet uit ? Dat ze stinken maakt toch ook niet uit ?

Die oude vrouwen hebben toch veel ervaring ! Dáár gaat het om !

Op een oude fiets moet je het maar leren :)



Nee, doe mij maar nieuw en fijn, over een tijdje wil iedereen dat :)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 21 aug 2007, 01:33

Ik vind de nieuwe M3 echt waanzinnig. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 aug 2007, 01:43

Ik vond het ff leuk om de nwe M3 te zien, en er zitten een paar leuke dingen aan, zoals natuurlijk die mooie nwe V8 en misschien een paar styling details, maar er zitten teveel on M3 dingen aan als ik M3 zeg?! :? stel ik kreeg de keuze tussen een nwe M3 of de Audi R8 dan werd het 100% de audi R8 super om te zien, mooi interieur lekkere V8 mooi design, ja als je die ziet en of inzit begin je het te voelen, in de M3 denk ik van, ow mooie snelle luxe auto?! en voor mij niet M3 waardig...M3 komt uit de racerij stal, licht/snel/wendbaar/sportief zowel op track als op de weg, en de nwe slaat veel dingen naast de plank voor mij, tis meer een Hybrid maar dan niet motorisch maar een kruising tussen een M3 en een M5, dus no way dat die op mijn verlanglijstje staat, er een keer mee rijden sla ik echter niet af :lol: hij is niet verkeerd , maar ook niet begerenswaardig.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 21 aug 2007, 11:34

R8 vs. M3 is appels met peren vergelijken. Doe mij de M3 maar.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 aug 2007, 12:29

meer een Hybrid maar dan niet motorisch maar een kruising tussen een M3 en een M5, dus no way dat die op mijn verlanglijstje staat, er een keer mee rijden sla ik echter niet af hij is niet verkeerd , maar ook niet begerenswaardig.
Dat is voor mij ook precies de spijker op zijn kop.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 21 aug 2007, 12:57


Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 21 aug 2007, 14:37

Mark, het prijsverschil tussen een R8 en een M3 is nogal fors. Daarbij zie ik de M3 meer als een snelwegcruiser waar je zo nu en dan mee het circuit op gaat. De R8 is meer de 'exoot' die het opneemt tegen Carrera's enzo. Een plaatje waar beide auto's in het rood opstaan veranderd daar niet veel aan. :)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 aug 2007, 14:51

Pescatore schreef:R8 vs. M3 is appels met peren vergelijken. Doe mij de M3 maar.
+1

R8 is proleten bak, koop dan gewoon een 997s!

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 aug 2007, 15:03

Michel Pol schreef:
Pescatore schreef:R8 vs. M3 is appels met peren vergelijken. Doe mij de M3 maar.
+1

R8 is proleten bak, koop dan gewoon een 997s!

Michel
Grappig nu je dat zegt, deze man (biefmeister op PH) heeft dat apparaat gereden en zegt more then a matc for the 911S I take the R8 everytime iets in die strekking...lees verder hier if you like...

http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 0&t=429062

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 aug 2007, 15:07

GTRene schreef:
Michel Pol schreef:
Pescatore schreef:R8 vs. M3 is appels met peren vergelijken. Doe mij de M3 maar.
+1

R8 is proleten bak, koop dan gewoon een 997s!

Michel
Grappig nu je dat zegt, deze man (biefmeister op PH) heeft dat apparaat gereden en zegt more then a matc for the 911S I take the R8 everytime iets in die strekking...lees verder hier if you like...

http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 0&t=429062
Een 997s is een klasieke schoonheid, een R8 is een mode accesoire in mijn ogen, teveel kleine opleuk details. Over 5 jaar is de 997s nog steeds een mooie auto en de R8 is dan helemaal over de top.

Maar over smaak valt niet te twisten!

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 aug 2007, 16:52

Een standaard 997 doet me eigenlijk ook niks meer.

Ik vind het platte kever desgin eigenlijk wel een beetje een uitgemolken anno 2007. Een niet kenner ziet niet eens het verschil tussen een 993 uit 1994 of een 997 uit 2007.

oke een GT3 zet maar neer. maar een normale 997 :roll:

Tom
Berichten: 22286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 aug 2007, 17:06

Nouja normaal..........? Komt omdat er teveel ge*fap* is op de GT2/GT3.. ;)

Een standaard Carrera met handbak gaat in 5.0 sec. naar de 100km/u en stopt bij 285km/u. 325pk is ook niet echt magertjes. Ze zijn supergoed gebouwd, klinken lekker, rijgedrag dik in orde (standaard wel goede remmen).. grootste nadeel (vooral voor ons) is dat ze nu wat burgerlijk zijn... maar al met al blijven het wel ontzettend goede auto's. Met een Porsche 911 kun je ook niet de mist in gaan. De GT3 is dan wel de overtreffende trap maar een 'normale' 911 (en dat is al een debiele benaming want het blijft een sportwagen die erg goede prestaties neerzet) sla ik niet af.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 aug 2007, 17:20

Toch vind ik het niet meer bijzonder Tom. Die prestaties pompt mijn M3, ontworpen in 1998 er ook al uit. maar buiten de prestaties om die eigenlijk minder boeien vind ik het ontwerp van een 997 niet meer hartveroverend.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 aug 2007, 17:29

Rico v Velzen schreef:Toch vind ik het niet meer bijzonder Tom. Die prestaties pompt mijn M3, ontworpen in 1998 er ook al uit. maar buiten de prestaties om die eigenlijk minder boeien vind ik het ontwerp van een 997 niet meer hartveroverend.
Ik deel die mening met je Rico...natuurlijk zijn de Porsche's supercars en zeer goed en de GT3 mooi en super, maar als ik een porsche zie rijden kijk ik ff en dan ist klaar, zie ik een Audi R8 rijden kijk ik tot ie uit mijn gezichtsveld is verdwenen zeg maar, ik probeer de lijnen en alles te zien/begrijpen, de porsche is van hey, een porsche, leuk en de R8 vind ik voor mijn indrukken nu wel wat specialer exclusiever zelfs(nog wel maar ze willen veel R8's maken) kijk er lieevr na, ik ben een beetje Porsche 911 moe net als de vele Ferrari's (natuurlijk zitten er wat uitzonderingen bij) achja, beide mooie auto's :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 aug 2007, 17:36

Door BMW's en Porsches op een zelfde niveau te plaatsen geef je er blijk van één van de 2 merken nog niet serieus gereden te hebben :lol:

Tom
Berichten: 22286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 aug 2007, 17:42

Over het ontwerp ben ik het wel eens hoor (ik kijk er ook niet echt naar om), maar de 911 verkoopt wel en is gewoon een ontzettend goede auto.
R8 doet mij niets. Alsof het netste meisje uit de klas zich voordoet als een pornoster, maar niet eens wil slikken ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 aug 2007, 17:42

huh lezen Hielke ik schrijf niet dat Porsche en BMW (M) hetzelfde niveau hebben, maar dat de prestaties die Tom aanhaalde overeenkomen.

Een standaard 997 doet me qua model helemaal niks meer, oude wijn in nieuwe zakken, elke lijn kennen we als sinds 1948.

In dat licht bezien vind ik de R8 veel meer ballen hebben qua ontwerp.

Robin
Berichten: 55205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 aug 2007, 17:58

maar je loopt met een 997 niet na 3/4/5 jaar achter de mode aan en met een M3/R8 of bijna elk willekeurig model van welk merk wel. Plus bouwkwaliteit. Prestaties van de 997 zijn niet echt geweldig, maar blijft een evergreen vind ik.

Ik wil 'm niet, maar ook de E92 M3 of R8(jekkes) doen me weinig.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 aug 2007, 19:15

Zo`n 9-11 is nu ook wel een beetje besmet he.................verkoopt zo`n ding nog wel in the good old USA sinds 9-11 ?..................... :lol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 21 aug 2007, 19:19

Meeste R8 en 997 kopers rijden achter 4-5 jaar weer een andere auto die dan "hot" is... (of eerder)
Niet iedereen is zo emotioneel betrokken bij de keuze van een auto
Je tekent geen huwelijkscontract tot je dood.... ?
Ik vind de R8 een gedurft ontwerp en een leuke toevoeging in dat segment.
Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken....de blijkbaar lastige keuze tussen beide auto's speelt komend jaar nog niet.....

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mil0 en 3 gasten