Kunt die veerpoot toch wel weer fixen?
Ja eens, maar eigenlijk alles wat lekker glijden heb ik kapot gereden (los van de F11). Kan de 328i redelijk eenvoudig repareren maar heb eigenlijk aankomende periode ook niet zoveel tijd voor de E36's. Dan kan ik beter in de paar vrije uurtjes die ik heb meteen maar de boel overzetten.indobesar schreef: 04 sep 2019, 22:33Neem je de hele winter om te sleutelen?
Juist in de herst/winter is het vaak heerlijk glijden.
Thanks! Ben eigenlijk niet zo van de startonderbrekers en andere elektronische meuk op een oude auto, als het stuk gaat is het weer zoek tot je een ons weegt. Maar ben er ook nog niet helemaal over uit, misschien zet ik de boel ook wel over. Nadeel is wel dat ik geen reservesleutel bij de 328i heb, en die (dan al helemaal) wel graag hebben wil.Jan-Willem schreef: 05 sep 2019, 09:05 Blijft leuk spul een E36!
Maar waarom de EWS uit laten schrijven?
Dat is nog makkelijker aansluiten dan een auto radio en dan heb je direct een goede startonderbreker.
Chipje van de sleutel zou je over kunnen zetten, zodat alles origineel werkt.
Met een M50B25 inlaat gaat die wel te arm lopen bovenin, de ecu kan dat origineel net goed genoeg bij regelen.
Dus een "M52B25 inlaat mapping" is wel aan te raden.
Haha, bûge of barsteJeffrey026 schreef: 07 sep 2019, 00:24 lompe boerwat je ogen zien slopen je handen haha.
Kunt die veerpoot toch wel weer fixen?
Dat geloof ik!Arthur schreef: 04 okt 2019, 00:25 F11 is de mooiste 5-serie gemaakt. Soms mis ik de mijne nog wel eens. Was toch een heerlijke wagen, ook als 520d.
Ah juist. Die was bij mij ook dicht. Maar bij mij was noordzijde (Bolzano) ook al dicht helaas. Kon nog een kilometertje of 3 vanaf de Zwitsterse-Italiaanse grensovergang rijden, toen hield het helaas op.ArjanS schreef: 04 okt 2019, 21:29 Ben vorige week dinsdag nog de Stelvio op gereden, was vanaf noordzijde open. Weg naar Bormio was helaas afgesloten. Dus moest de Stelvio weer dezelfde kant weer naar beneden om naar het Gardameer te rijden.
Jeffrey026 schreef: 10 okt 2019, 19:31 zullen we afspreken dat jij wekelijks één post update/klusje moet doen aan je bmw?
dan hebben we leesvoer om te overwinteren haha.
Ik hou 'm toch maar heel. Is net wat te netjes om kapot te trappen, en gebruik dat ding toch vaker als gedachtMJvanBlokland schreef: 11 okt 2019, 11:15 Nieuwe hemel is niet interessant, ik wil destructieve Toyota filmpjes
![]()
Heb je zeker een punt! Kan het nog eens heroverwegen natuurlijk, zeker als het tientjeswerk is. Zal eens een balletje opgooien in de groepsapps.///Joost schreef: 11 nov 2019, 10:44 Mooi gedaan! Ik zou 'm persoonlijk afgooien bij een (industriele) poedercoater en dat ding in standaard zwart laten coaten voor een prikkie. Dat is toch wat sterker dan lak.
Mooie plannen! Houdt er rekening mee dat de hele kachelunit eruit moet om het vloerkleed netjes te demonteren. Ik overweeg bij oudere autos nog wel eens om een nieuw kleed te bestellen, weet niet of ze voor de E36 nog leverbaar zijn. Voor de e46 namelijk weer wel, kost wat maar dan heb je ook weer een flinke "new car smell" dat doet ook altijd wel een hoop vind ikeBoonstra schreef: 27 nov 2019, 10:00 Nog niet echt een beslissing gemaakt over een coater, door tijdgebrek heb ik verder ook nog niets aan de E36 kunnen doenDaarnaast; aangezien de kosten bij coaten relatief hoog zijn bij weinig producten (logisch ook) kan ik net zo goed meerdere onderdelen verzamelen om te laten coaten. Zo overweeg ik een subframe mét voorbereiding voor een X-Brace te zoeken (welke itt. mijn huidige subframes geen voorbereiding hebben) om meteen mee te laten coaten. Maar enfin, heeft vooralsnog geen hoge prioriteit - genoeg andere dingen te doen voordat dit aan bod komt.
Desalniettemin heb ik ook goed nieuws te melden. Gisteren heb ik een bekende over de vloer gehad die het laswerk op zich nemen gaat. Hij heeft beide E36's bekeken en we hebben alle plannen even doorgenomen. Plan is dat ik beide auto's einde van het jaar bij hem neerzet, zodat hij na de kerst/Q1 '20 met het laswerk beginnen kan. De donor behoeft uiteraard geen laswerk, maar als hij de auto voorhanden heeft kan hij het eea. nog eens makkelijk nameten. Alvorens hij beginnen gaat met lassen gaan we samen nog even de zwarte hemel monteren, onderhoud aan het schuifdak uitvoeren en het vloertapijt demonteren. Laatstgenoemde wil ik even wegbrengen om professioneel te laten reinigen.
![]()
Gebruikers op dit forum: ///MarcelRvB, Ahrefs [Bot], Bing [Bot], D20VT, Mark 320iS, MartijnGizmo, Richardt., Wout309t en 28 gasten