Nederland gaat naar de haaien
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
vroeger was alles beter.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ zeker niet, maar;
Vroeger;
De leraar had autoriteit
De agent had autoriteit
De dokter had autoriteit
De overheid had autoriteit
Dat alles is ernstig verwaterd in de huidige alles moet maar kunnen maatschappij, er is gewoon een gezag crisis.
Dat is waar een heel land uiteindelijk mee naar de kloten gaat.
De gevolgen zijn elke dag zichtbaar en worden hier ook elke dag beschreven.
Vrijheid is een groot en mooi goed. Begrijp me niet verkeerd
Vrijheid houdt verantwoordelijkheid in, blijkbaar zijn er grote groepen die de vrijheid niet in verantwoordelijk gedrag kunnen en willen omzetten.
Dan rest er maar 1 ding; autoriteit en gezag afdwingen !
Vroeger;
De leraar had autoriteit
De agent had autoriteit
De dokter had autoriteit
De overheid had autoriteit
Dat alles is ernstig verwaterd in de huidige alles moet maar kunnen maatschappij, er is gewoon een gezag crisis.
Dat is waar een heel land uiteindelijk mee naar de kloten gaat.
De gevolgen zijn elke dag zichtbaar en worden hier ook elke dag beschreven.
Vrijheid is een groot en mooi goed. Begrijp me niet verkeerd
Vrijheid houdt verantwoordelijkheid in, blijkbaar zijn er grote groepen die de vrijheid niet in verantwoordelijk gedrag kunnen en willen omzetten.
Dan rest er maar 1 ding; autoriteit en gezag afdwingen !
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja...
Maar door blijven nivelleren in alle geledingen.
M'n ma* zat >10j terug eens aan tafel in d'r verzorgingstehuis, had blijkbaar in d'r kamertje 'n toeval gehad. Ik zit dus naast haar tegen haar te praten. Ze kon zelf niet praten al jaren niet. Ik wist ook van niks, kwam net binnen.
Komt aan die grote koffietafel 'n vrouw zitten en die begint 'n vriendelijk gesprek met en uitleg naar mijn moeder. Zonder mij er echt bij te betrekken.
Ik denk wat is dit?
Dus ik vraag: Kent u mijn moeder of ken ik u, ik ben de zoon(?)
Zij heel mild en laconiek:Ik ben verpleegkundige hier.
Ik: Oh ok. Ik zag 't even niet. Geen uniform aan enzo:)
Zij: Ja dat is nieuw, zonder uniform, dat we wat dichter bij de patienten en mensen staan....
Het is later wel weer terugveranderd.
In 't kort: Dat werkt dus niet.
Een leraar ziet er soms uit alsof hij onder een trein heeft gelegen en die zal even de jeugd vertellen hoe 't zit: Trumpstemmers schorsen, Leerlingen met foto's van Erdogan laten zitten.
Doktoren, witte jas kan wel uit. En googlen maar(even gechargeerd). En pillen voorschrijven van de farma waar jij 'n deal mee hebt.
Agenten. Behoeft in NL geen uitleg. 'De helft' had beter vuilnisman kunnen worden merk ik in de praktijk. Waren ze veel nuttiger geweest.
En ja vuilnismannen zijn nuttig!
Overheid: minder minder minder:)
*1947
+27-9-2009
Vorige week alweer 10 jaar terug, tijd vliegt.
Maar door blijven nivelleren in alle geledingen.
M'n ma* zat >10j terug eens aan tafel in d'r verzorgingstehuis, had blijkbaar in d'r kamertje 'n toeval gehad. Ik zit dus naast haar tegen haar te praten. Ze kon zelf niet praten al jaren niet. Ik wist ook van niks, kwam net binnen.
Komt aan die grote koffietafel 'n vrouw zitten en die begint 'n vriendelijk gesprek met en uitleg naar mijn moeder. Zonder mij er echt bij te betrekken.
Ik denk wat is dit?
Dus ik vraag: Kent u mijn moeder of ken ik u, ik ben de zoon(?)
Zij heel mild en laconiek:Ik ben verpleegkundige hier.
Ik: Oh ok. Ik zag 't even niet. Geen uniform aan enzo:)
Zij: Ja dat is nieuw, zonder uniform, dat we wat dichter bij de patienten en mensen staan....
Het is later wel weer terugveranderd.
In 't kort: Dat werkt dus niet.
Een leraar ziet er soms uit alsof hij onder een trein heeft gelegen en die zal even de jeugd vertellen hoe 't zit: Trumpstemmers schorsen, Leerlingen met foto's van Erdogan laten zitten.
Doktoren, witte jas kan wel uit. En googlen maar(even gechargeerd). En pillen voorschrijven van de farma waar jij 'n deal mee hebt.
Agenten. Behoeft in NL geen uitleg. 'De helft' had beter vuilnisman kunnen worden merk ik in de praktijk. Waren ze veel nuttiger geweest.
En ja vuilnismannen zijn nuttig!
Overheid: minder minder minder:)
*1947
+27-9-2009
Vorige week alweer 10 jaar terug, tijd vliegt.
- 350 Z
Eens
En over de zogenaamde lerarencrisis. Op het platteland is die er niet en kom je niet aan werk want daar zijn genoeg leraren. In de grote steden is die er wel. Hamvraag hoe komt dit? Antwoord ik zou daar voor geen goud les willen geven (leuke anti-NL culturen daar) en zo denken er dus echt veel zoals ik.
En over de zogenaamde lerarencrisis. Op het platteland is die er niet en kom je niet aan werk want daar zijn genoeg leraren. In de grote steden is die er wel. Hamvraag hoe komt dit? Antwoord ik zou daar voor geen goud les willen geven (leuke anti-NL culturen daar) en zo denken er dus echt veel zoals ik.
- JP
Vwb de doktoren en agenten ben ik het niet zo mee eens. Het zijn juist de patienten die al googlend bij de doktor binnen komen en even vertellen wat ze hebben en welke medicatie ze moeten krijgen.
Agenten heb ik nog altijd het beeld dat ze over straat lopen met alle risico's van dien, en dat voor een €1800 netto in de maand.
Agenten heb ik nog altijd het beeld dat ze over straat lopen met alle risico's van dien, en dat voor een €1800 netto in de maand.
-
Bij doktoren zei ik 'gechargeerd'.JP schreef: 03 okt 2019, 09:40 Vwb de doktoren en agenten ben ik het niet zo mee eens. Het zijn juist de patienten die al googlend bij de doktor binnen komen en even vertellen wat ze hebben en welke medicatie ze moeten krijgen.
Neemt niet weg dat de huisarts die mijn moeder in okt 2000 onderzocht na barstende koppijn etc: dat de overgang noemde ( even rustig aan, paracetamol) en ze 'n dag later in dikke week in coma kwam te liggen, wat nooit meer goed is gekomen. Invalide etc.
Dus neem me niet kwalijk:)
Agent, dat wil je toch zélf worden?
- JP
Dat is triest dat dat zo is gelopen dan. Dan zul je inderdaad een beeld hebben dat ze allemaal niet deugen of foutloos zijn.
-
Ik heb een gezonde dosis achterdocht. En minachting:)
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Heb ooit ook een verkeerde diagnosis gekregen. Had bijna mijn leven gekost. Sinsdien ook veel achterdocht.
Helemaal aangezien ze je vaak alleen maar een paracetamol geven.
Helemaal aangezien ze je vaak alleen maar een paracetamol geven.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Volgens mij zijn huisartsen helemaal murwgebeukt door hypochondriers.
Ik heb ook op de harde manier moeten leren dat als je voelt dat er iets goed mis is, je gelijk naar de eerste hulp moet.
Ik heb ook op de harde manier moeten leren dat als je voelt dat er iets goed mis is, je gelijk naar de eerste hulp moet.
-
Tja. Misschien Smiley, betr die hypochondriers. Maar dan nog. Ze hebben toch 'n vorm van verantwoordelijkheid voor hun patienten...(toen m'n ma ontwaakte, want ze zou overlijden, maar heeft nog 9 j geleefd, heb ik ook gedacht om die huisarts voor de tuchtraad te gooien, maar met alle shit is dat er nooit van gekomen)
Dan ook 10j terug 'n enorme inbraak, ravage, daders nooit gevonden en politie die redelijk domme vragen stelt, en bijna lacherig doet en 't eigenlijk wegwuift 'er zijn ergere dingen'. Ik had er toch wel slapeloze nachten van.
Dan ga je toch anders tegen die beroepsgroep aankijken(nog 'n paar voorvallen gehad, met zelfs een persoonlijk excuus van een agent die ik ook persoonlijk wel ken) in mijn winkel. Maar gelukkig zijn 't prima coureurs....
Een mens maakt wat mee, is goed voor z'n vorming, university of life weetikveel. Maar je houdt er inderdaad achterdocht, weinig vertrouwen en bij mij redelijk wat minachting over. Dat is niet de way to go, maar het zij zo.
Dan ook 10j terug 'n enorme inbraak, ravage, daders nooit gevonden en politie die redelijk domme vragen stelt, en bijna lacherig doet en 't eigenlijk wegwuift 'er zijn ergere dingen'. Ik had er toch wel slapeloze nachten van.
Dan ga je toch anders tegen die beroepsgroep aankijken(nog 'n paar voorvallen gehad, met zelfs een persoonlijk excuus van een agent die ik ook persoonlijk wel ken) in mijn winkel. Maar gelukkig zijn 't prima coureurs....
Een mens maakt wat mee, is goed voor z'n vorming, university of life weetikveel. Maar je houdt er inderdaad achterdocht, weinig vertrouwen en bij mij redelijk wat minachting over. Dat is niet de way to go, maar het zij zo.
- Peric
Een dokter kan toch zo in het dossier zien hoe vaak jij bij 'm geweest bent? Neem toch aan dat dat wel bijgehouden wordt?smiley schreef: 03 okt 2019, 17:23 Volgens mij zijn huisartsen helemaal murwgebeukt door hypochondriers.
Ik kom er zelden, dus als ik er kom is er écht wel iets aan de hand.
-
Inderdaad Robin. Doktoren/leraren/agenten/etc. hebben bij mij allemaal wel een bepaalde mate van autoriteit, maar ze kunnen ook snel van het voetstuk afvallen omdat ook zij niet heilig zijn en fouten maken.
Mijn schooltijd was vrij dramatisch, wilde van jongs af aan een opleiding volgen waar meer aanmeldingen dan plekken voor waren. Maar ik werd toegelaten: helemaal happy, maar na een paar maanden viel het zwaar tegen. Ik was als 16 jarige al aan het bijklussen (eigen bedrijfje) in de internetsector (20+ jaar terug), maar merendeel van de leraren nam dat hele internet niet serieus. Had op een gegeven moment met meerdere leraren ruzie met kansloos gedrag vanuit hen omdat ze tegenspraak niet dulden. Ze verklaarden mij voor gek dat ik ging stoppen met die opleiding (want iedereen wilde daarop bladiebla), ging helemaal niks met mij worden voorspelden ze. Blij dat ik er niet naar geluisterd heb. Ik zou de desbetreffende leraren graag nog eens willen spreken
Mijn schooltijd was vrij dramatisch, wilde van jongs af aan een opleiding volgen waar meer aanmeldingen dan plekken voor waren. Maar ik werd toegelaten: helemaal happy, maar na een paar maanden viel het zwaar tegen. Ik was als 16 jarige al aan het bijklussen (eigen bedrijfje) in de internetsector (20+ jaar terug), maar merendeel van de leraren nam dat hele internet niet serieus. Had op een gegeven moment met meerdere leraren ruzie met kansloos gedrag vanuit hen omdat ze tegenspraak niet dulden. Ze verklaarden mij voor gek dat ik ging stoppen met die opleiding (want iedereen wilde daarop bladiebla), ging helemaal niks met mij worden voorspelden ze. Blij dat ik er niet naar geluisterd heb. Ik zou de desbetreffende leraren graag nog eens willen spreken

-
Inderdaad Tom. Mooi. Zoals ik al zei University of Life.
Eric: Idem.
Eric: Idem.
- JP
De scheidslijn tussen een keer te vaak naar de doktor gaan en te lang blijven lopen met klachten, is natuurlijk erg dun.
Van de ene kant wil je (ik althans) echt niet voor elke klacht naar de huisarts, maar helaas hoor je ook van mensen die te lang met klachten doorlopen, die dan toch iets ergs onder de leden hebben. Hadden ze zich dan maar eerder gemeld......
In mijn schoonfamilie zitten veel hartproblemen en heb dan al vaak genoeg die gele bus op de stoep gezien. Ondanks hun werkstress en personeelstekort blijven ze volhouden met, "we komen liever een keer extra, dan eens te laat".
Van de ene kant wil je (ik althans) echt niet voor elke klacht naar de huisarts, maar helaas hoor je ook van mensen die te lang met klachten doorlopen, die dan toch iets ergs onder de leden hebben. Hadden ze zich dan maar eerder gemeld......
In mijn schoonfamilie zitten veel hartproblemen en heb dan al vaak genoeg die gele bus op de stoep gezien. Ondanks hun werkstress en personeelstekort blijven ze volhouden met, "we komen liever een keer extra, dan eens te laat".
-
Best wel herkenbaar die achterdocht.
Mijn vrouw werd 3 jaar terug vrij plotseling ernstig ziek, medische details zal ik jullie besparen zo rond etenstijd
. HB bloedgehalte van 4 Neemt u maar wat ijzerpillen mevrouw. Week later na toch een doorverwijzing, in de lift in het ziekenhuis, waarbij ze bijna van d'r stokkie ging en ze geen goed bloed konden prikken zo laag was d'r bloeddruk. Was allemaal kantje boord met waardes van zo'n 3.4. Dag erop nog verhaal gaan halen, maar heeft allemaal weinig zin.Trok wel even d'r kamerdeur wat minder vriendelijk open met een gezicht op onweer, met daarna de boodschap waarom GOTVERDOMME ze ons niet direct had doorverwezen.
Uiteindelijk litertje bloed gehad in het ziekenhuis, kleine medische ingreep onder narcose en langzaam weer de oude. Eerste jaar wat sneller vermoeid maar inmiddels weer helemaal in orde.
Mijn vrouw werd 3 jaar terug vrij plotseling ernstig ziek, medische details zal ik jullie besparen zo rond etenstijd

Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 03 okt 2019, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Godzijdank 535d! Gewoon assertief zijn en blijven heb ik geleerd door schade en schande.
Ik ga er niet over uitwijden, maar gewoon onverschillig onwelwillend ambulancepersoneel heb ik dan weer een keer midden in de nacht meegemaakt....not kidding.
Prima, zo hoort 't ook.JP schreef: 03 okt 2019, 18:39 Ondanks hun werkstress en personeelstekort blijven ze volhouden met, "we komen liever een keer extra, dan eens te laat".
Ik ga er niet over uitwijden, maar gewoon onverschillig onwelwillend ambulancepersoneel heb ik dan weer een keer midden in de nacht meegemaakt....not kidding.
-
En weet je wat de grap is vaak. Dan praat je met en klanten/bekenden/familie/zakenpartners/vertegenwoordigers over 'Ieder huisje heeft z'n kruisje' en dat soort minder leuke dingen die in het leven gebeuren en dan laat je wel eens doorschemeren dat je wel in Spanje of in 't land van mijn vrouw(Colombia/bananenrepubliek) wil wonen op den duur. Emigreren min of meer. Weg uit Nederland want.....xxxxxxxxx
Steevast 9 van de 10 met de welbekende dooddoener: Ja maar, is het daar béter dan? In Nederland hebben we 't toch goed? Veel beter wordt 't eigenlijk niet. Blablablablabla.
Mijn vrouw* wordt als 'n onnozele behandeld door d'r huisarts, al jaren. In d'r eigen land doet ze vaak 'n medische checkup etc. Top geregeld. Je wordt dáár wél serieus genomen.
*Universitair geschoold:ze is 'doctora' (titel)in economie. NL taal wat moeilijker: Dus zien ze haar als onnozele ofzo?
Steevast 9 van de 10 met de welbekende dooddoener: Ja maar, is het daar béter dan? In Nederland hebben we 't toch goed? Veel beter wordt 't eigenlijk niet. Blablablablabla.
Mijn vrouw* wordt als 'n onnozele behandeld door d'r huisarts, al jaren. In d'r eigen land doet ze vaak 'n medische checkup etc. Top geregeld. Je wordt dáár wél serieus genomen.
*Universitair geschoold:ze is 'doctora' (titel)in economie. NL taal wat moeilijker: Dus zien ze haar als onnozele ofzo?
- JP
Als je niet serieus wordt genomen door je doktor/tandarts/gynaecoloog of wat dan ook, dan zoek je toch een ander ? dat is hetzelfde met Nederland. Als je denkt (of steevast zeker weet) dat het ergens beter is, is er niemand die je aan de grens tegenhoudt.
-
Doet ze ook wel(vriendin van haar is verpleegkundige, en haar man is cardioloog), maar omwegen, bureaucratie.JP schreef: 03 okt 2019, 19:10 Als je niet serieus wordt genomen door je doktor/tandarts/gynaecoloog of wat dan ook, dan zoek je toch een ander ? dat is hetzelfde met Nederland. Als je denkt (of steevast zeker weet) dat het ergens beter is, is er niemand die je aan de grens tegenhoudt.
Punt twee. Klopt ook.
Het gaat mij om de arrogante en domme houding en kul argumentatie van NLers die het zogenaamd beter weten in 'n gesprek.
De middelmatigheid regeert en de domheid, maar ja die domineert ook.
(Jouw 'er is niemand aan de grens die je tegenhoudt' is ook 'n mooie dooddoener, klaar, maar het zij jou vergeven--->werk , ploegendiensten, vreemde tijden werken--->niet leuk--->zoek lekker wat anders........hoe klinkt dat?)
- JP
Ik vind het heel jammer dat je anderen arrogant en dom noemt door hun, in jouw ogen, kul-argumentatie, alleen omdat ze jouw ervaring/mening niet delen. Sorry !
-
Tja, dat is jouw beleving.JP schreef: 03 okt 2019, 19:22 Ik vind het heel jammer dat je anderen arrogant en dom noemt door hun, in jouw ogen, kul-argumentatie, alleen omdat ze jouw ervaring/mening niet delen. Sorry !
Hoe heet dat ook alweer: Boter op je hoofd hebben?
Dat weet jij zelf ook wel JP. Je doet nu indirect waar je mij van beticht. Maarja.....
- Downforce Hans
Dan kan je aardig ver zoeken want van huisarts wisselen is hier niet gemakkelijk want ze hebben allemaal een te volle praktijk....JP schreef: 03 okt 2019, 19:10 Als je niet serieus wordt genomen door je doktor/tandarts/gynaecoloog of wat dan ook, dan zoek je toch een ander ? dat is hetzelfde met Nederland. Als je denkt (of steevast zeker weet) dat het ergens beter is, is er niemand die je aan de grens tegenhoudt.
-
Bureaucratie ten top inderdaad.
- WJ
Tandarts is nog erger, gewoon wachtlijsten.