Eens! Elektrisch rijden kunnen/moeten we straks nog jaaaarenErikS schreef: 27 sep 2019, 22:56Ik ga gewoon nog effe genieten van een lekker benzine torretje.ArjandeV schreef: 27 sep 2019, 21:46 Het gaat mij erom dat hij er al tijden over twijfelt, wat ik dan niet snap, is waarom je die dingen niet gewoon een keer gaat rijden. Ik denk dat er genoeg hier met een tesla model x/3/s zijn die ErikS een keer willen laten sturen, evt in ruil voor een lekker kaasje![]()
![]()
Eriks 530i Touring & VW Golf GTI
- Martijn_bmw
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Welnee over 6 maanden ga jij weer op zoek naar wat anders.
-
- WJ
Heb je al wat auto's echt op het oog? Of nog niet de parel gevonden?
-
Nog niet de auto die ik zou willen.
Combo met Dynaudio is een dingetje blijkbaar, die zijn er niet veel.
Dyn brengt mij echt veel plezier, dus dat móet er toch wel op zitten.
Uiteraard moet het prijstechnisch ook nog interessant zijn, anders koop ik wel in Nederland bij de dealer.
- WJ
Hoe oud mag die zijn, en max km stand?ErikS schreef: 28 sep 2019, 11:27Nog niet de auto die ik zou willen.
Combo met Dynaudio is een dingetje blijkbaar, die zijn er niet veel.
Dyn brengt mij echt veel plezier, dus dat móet er toch wel op zitten.
Uiteraard moet het prijstechnisch ook nog interessant zijn, anders koop ik wel in Nederland bij de dealer.
-
2018 of 2019, verlengde garantie = pré.
Maar euh, ik vind 't knap als je er 1 vindt die ik nog niet gezien heb.

- WJ
https://www.autowereld.nl/volkswagen/go ... tails.htmlErikS schreef: 28 sep 2019, 11:58 2018 of 2019, verlengde garantie = pré.
![]()
![]()
Die al gezien?
-
Jup.WJ schreef: 28 sep 2019, 12:04https://www.autowereld.nl/volkswagen/go ... tails.htmlErikS schreef: 28 sep 2019, 11:58 2018 of 2019, verlengde garantie = pré.
![]()
![]()
Die al gezien?
Zelfs 2K inruil voordeel weken.

- JP
WJ, wel zoeken tot de Russische grens voor ErikS.

- WJ
Ik zit nu in Turkije te kijken, die roepen allemaal over enorm voordeel op de BPM met invoeren dus dat lijkt me wel een mooie optie. 

-
Om hier nog even op terug te komen.....Will F. schreef: 27 sep 2019, 11:32Zakelijk gezien een absolute no brainer. Is n koopje met bijtelling en mia. Heb met de instapper gereden en vond t 100% meevallen zeer snel en prima stoelen en in witmetallic goed te pruimen. Stuurt zeker niet minder dan n F3x bmw. Waar bekend moge zijn dat die weinig stuurgevoel genereert.
Erik heeft zojuist een krap half uurtje gestuurd in de M3P van @Spijkerhard. Ik ga alles eens even op een rijtje zetten. Waanzinnig snel naar de 120, echt ik heb er hoofdpijn van. Stoelen zaten wat mij betreft prima, maar Han heeft ze uiteraard overnieuw laten bekleden. Sturen is top, lekker kiezen hoe direct je het wil, super lichtvoetig. Geen idee hoe zwaar een M3 is, maar hij voelde als een veertje.
Echt mooi is 'ie niet.
Ik zie het wel meer als vervoermiddel, waar bij de Golf GTI mijn hart toch iets sneller gaat kloppen.
Ik euh, heb nog even tijd nodig om dit te verwerken. @Han, thnx man. Helemaal flabbergasted vergeten je een lekker flesje wijn mee te geven, die heb je tegoed van me!

- Luco
Ja die acceleratie is echt niet van deze wereld.
- ADV
Ik snap je wel qua GTI, je bent een petrolhead, EV is kwaad enzo. Maar als je nou heel eerlijk bent, in jouw schoenen, met de zaak, met de pech die je tot dusver vrijwel elke keer hebt, dan kan je toch voor minder geld een Model 3 leasen, als er wat mis is, laat je hem ophalen en zorgen zij voor vervangend vervoer..
Dan hou je lekker je centen achter de hand en als het dan wel een keer brand, dan upgrade je de 320i toch een keer?
Dan hou je lekker je centen achter de hand en als het dan wel een keer brand, dan upgrade je de 320i toch een keer?
-
Ik lease niet, ik maak de euro's gewoon over Arjan. Dat beïnvloedt de keuze uiteraard.ArjandeV schreef: 28 sep 2019, 19:51 Ik snap je wel qua GTI, je bent een petrolhead, EV is kwaad enzo. Maar als je nou heel eerlijk bent, in jouw schoenen, met de zaak, met de pech die je tot dusver vrijwel elke keer hebt, dan kan je toch voor minder geld een Model 3 leasen, als er wat mis is, laat je hem ophalen en zorgen zij voor vervangend vervoer..
Leasen? Mwaah, voelt als lenen terwijl de centen (&buffer) er gewoon zijn. Das niet zo mijn ding.
- Peric
Wat kost een Dynaudio-systeem inbouwen? Dan ben je er toch?
-
'kan' niet. Dan krijg je een ander VW sound systeem & dat is m net niet. Niet als je Dyn al heb gehad.

-
Lees z’n bericht nog eens. Hij vind vormgeving nu al niet denderend dus dan kun je op je klompen aanvoelen dat als iedereen hem zo gek krijgt, de Tesla na een half jaar irriteren weggaat.ArjandeV schreef: 28 sep 2019, 19:51 Ik snap je wel qua GTI, je bent een petrolhead, EV is kwaad enzo. Maar als je nou heel eerlijk bent, in jouw schoenen, met de zaak, met de pech die je tot dusver vrijwel elke keer hebt, dan kan je toch voor minder geld een Model 3 leasen, als er wat mis is, laat je hem ophalen en zorgen zij voor vervangend vervoer..
“Als je nu eens heel eerlijk bent wil je een lelijke Model 3 vanwege de kosten”. Zitten hier nog wel autoliefhebbers of hebben we alleen nog maar forumleden over die niet verder komen dan cijfertjes neuken?
- Luco
prive absoluut een ice.
Maar zakelijk voor de saaie km een model 3.
Maar dat is voor iedereen anders, ik rij altijd in de spitstijden, dus 0,0 df. dus een model 3 is dan de betere keus met prive er iets leuks naast.
Allen bv werkt regelmatig thuis en ik begreep dat hij zijn ritjes op andere momenten doet en vaak binnendoor, ja dan zou ik zakelijk geen model 3 nemen.
En lelijk, ja dat is voor iedereen weer anders, ik vind een golf helemaal niks en lelijk, een ander vind een patrol lelijk, en weer een ander vind weer iets anders lelijk.
Maar zakelijk voor de saaie km een model 3.
Maar dat is voor iedereen anders, ik rij altijd in de spitstijden, dus 0,0 df. dus een model 3 is dan de betere keus met prive er iets leuks naast.
Allen bv werkt regelmatig thuis en ik begreep dat hij zijn ritjes op andere momenten doet en vaak binnendoor, ja dan zou ik zakelijk geen model 3 nemen.
En lelijk, ja dat is voor iedereen weer anders, ik vind een golf helemaal niks en lelijk, een ander vind een patrol lelijk, en weer een ander vind weer iets anders lelijk.
- ADV
Wat luco zegt.. het ligt er beetje aan of je centjes er zakelijk heen gaan of prive.. private lease van een model 3 zou ik idd niet doen.. maar zakelijk is het volgens mij best een goede deal...
En ja allen, het is minder mooi, maar volgens mij haal je dus meer DF uit een Model 3 dan uit een E39 530i.. en dat is wat ie nu rijdt..
En ja allen, het is minder mooi, maar volgens mij haal je dus meer DF uit een Model 3 dan uit een E39 530i.. en dat is wat ie nu rijdt..
- Will F.
Leuk (van Han) en herkenbaar, nu ook een ritje in de rwd instapper maken. Wat dat leasen betreft: ik ben ook vd oude stempel maar financial lease, wat tesla aanbied is toch wel handig en zakelijk aftrekbaar (de leen kosten) dan houd je geld over voor een investering in de toko of leuk ICE speelgoed privé. Had je thuis al panelen op het dak, zoniet kunnen die ook op de zaak met aanschaf EV.ErikS schreef: 28 sep 2019, 19:43Om hier nog even op terug te komen.....Will F. schreef: 27 sep 2019, 11:32Zakelijk gezien een absolute no brainer. Is n koopje met bijtelling en mia. Heb met de instapper gereden en vond t 100% meevallen zeer snel en prima stoelen en in witmetallic goed te pruimen. Stuurt zeker niet minder dan n F3x bmw. Waar bekend moge zijn dat die weinig stuurgevoel genereert.
Erik heeft zojuist een krap half uurtje gestuurd in de M3P van @Spijkerhard. Ik ga alles eens even op een rijtje zetten. Waanzinnig snel naar de 120, echt ik heb er hoofdpijn van. Stoelen zaten wat mij betreft prima, maar Han heeft ze uiteraard overnieuw laten bekleden. Sturen is top, lekker kiezen hoe direct je het wil, super lichtvoetig. Geen idee hoe zwaar een M3 is, maar hij voelde als een veertje.
Echt mooi is 'ie niet.
Ik zie het wel meer als vervoermiddel, waar bij de Golf GTI mijn hart toch iets sneller gaat kloppen.
Ik euh, heb nog even tijd nodig om dit te verwerken. @Han, thnx man. Helemaal flabbergasted vergeten je een lekker flesje wijn mee te geven, die heb je tegoed van me!![]()
-
Zo zie ik het niet, anders kun je zakelijk beter een Aygo op de kop tikken. Imho kies je een auto uit die je graag wilt hebben. Daarna kun je kijken of je er voordeel uit kan halen om deze op de zaak te zetten of dat je hem in privé koopt.ArjandeV schreef: 28 sep 2019, 20:33 Wat luco zegt.. het ligt er beetje aan of je centjes er zakelijk heen gaan of prive.. private lease van een model 3 zou ik idd niet doen.. maar zakelijk is het volgens mij best een goede deal...
De opmerking dat de Model 3 meer Df heeft dan z’n 530 zal afhangen van wat je zoekt in een auto maar slaat hoe dan ook nergens op. Hij kijkt naar een GTI.
@Luco, ik rijd tegenwoordig minder en kan dan inderdaad kiezen. Of de ochtend- of de avondfile.
- JP
Erik, vind je Dynaudio nu zo geweldig ? Had je die ook in de vorige Golf. Begrijp dat er ook hele volksstammen zijn die er niets van moeten hebben.
-
Het zijn geen Harbeth boxen qua helderheid..... (die tuus staan) Het is echter wel prima icm een lekkere subwoofer. Standaard audio in een golf is diep triest, eerlijk gezegd.JP schreef: 29 sep 2019, 10:39 Erik, vind je Dynaudio nu zo geweldig ? Had je die ook in de vorige Golf. Begrijp dat er ook hele volksstammen zijn die er niets van moeten hebben.
- WJ
Ik zou de goede uitvoering er iig niet om laten staan, een audio upgrade die beter is dan Dynaudio kost ook de wereld niet.