BMW M2
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Re: BMW M2
ik neem aan dat die met die akra's uit het filmpje in sport plus rijdt met de kleppen open?
de 2e uit dit filmpje (de oranje m4) vind ik wel mooi en zwaar klinken. stuk minder geplof lijkt het bij las los, hoewel dit natuurlijk enkel stilstaande revs zijn en niet onder load.
de 2e uit dit filmpje (de oranje m4) vind ik wel mooi en zwaar klinken. stuk minder geplof lijkt het bij las los, hoewel dit natuurlijk enkel stilstaande revs zijn en niet onder load.
-
OnlineWJ
Top!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja Joe's Remus is eigenlijk mijn benchmark en waarom ik 'n Remus wil.
@e90Touring. Een S55 kan wél prachtig klinken, maar dit zijn USA M3/4s dus zonder OPF...
@e90Touring. Een S55 kan wél prachtig klinken, maar dit zijn USA M3/4s dus zonder OPF...

-
Remus klinkt inderdaad lekker in dat filmpje van Joe.
Zit er nou een verschil qua sound tussen de M2C en de M4/3?
-
De M2C OPF maakt 'm veel minder luid en André's ex 2017(?) M3 F80 Comp klonk veel kneterriger en luider!sdlauto schreef: 26 sep 2019, 19:15 Remus klinkt inderdaad lekker in dat filmpje van Joe.
-
Vandaag voor het eerst een M2C voor me zien rijden, OK hij gaf niet echt goed gas maar raam opengedaan en het was echt..... meh.... is dat alles. Je hoort amper wat. Niet echt sportauto waardig 

-
Kleppen waarschijnlijk dicht?Kadett schreef: 26 sep 2019, 19:46 Vandaag voor het eerst een M2C voor me zien rijden, OK hij gaf niet echt goed gas maar raam opengedaan en het was echt..... meh.... is dat alles. Je hoort amper wat. Niet echt sportauto waardig![]()
Dan klinkt hij veel te ver weg en muted.
Tijd voor 'n Remus. Zal morgen eens kijken wat m'n dealer voor mij kan betekenen. Monteren ze 'm ook maar, voor 't geval dat er iets mis is.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Mijn m3 met mpe maakt gewoon een tering herrie.
Zeker als ie warm is dan gaat hij gewoon klappen incl 2 kleine blauwe vlammetjes, mooi te zien als het donker is.
(in 2 of 3 turbo druk erop en dan abrupt gas los)
Zeker als ie warm is dan gaat hij gewoon klappen incl 2 kleine blauwe vlammetjes, mooi te zien als het donker is.
(in 2 of 3 turbo druk erop en dan abrupt gas los)
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
oja dat was het idd, die OPF's die ertussen zitten.Robin schreef: 26 sep 2019, 18:26 Ja Joe's Remus is eigenlijk mijn benchmark en waarom ik 'n Remus wil.
@e90Touring. Een S55 kan wél prachtig klinken, maar dit zijn USA M3/4s dus zonder OPF...![]()
- Erik
Mijn S55 heeft ook geen OPF's hoor.....
-
Vind de S55 zonder OPF ook behoorlijk snerpen... vind de N55 een stuk lekkerder klinken.
-
Dat snerpen vind ik dan weer mooi, gaat mij om de decibels en dat ploffen best leuk.
N55 + MPE was meester, wollige zware sound.
@Erik, op nieuwe M4 zitten OPFs.
N55 + MPE was meester, wollige zware sound.
@Erik, op nieuwe M4 zitten OPFs.
- Erik
vanaf het moment dat dunwandige lichtgewicht uitlaten in de mode zijn gekomen, klinken die dingen als 4 gelijktijdig bediende schuiftrompetten. Gooi er een dikwandige RVS onder en het klinkt een stuk beter. Mbt die burbles en crackles, zolang het ploffen geprogrammeerd is (zoals op de M2c in sport plus) vind ik het net de Josti band. Beetje rammen opeen triangel. Kansloos. Ik ga dat er ook zeker uit laten coden, net als de ASD (mp3 over de boxen) wat een kansloze kneuzenkermis waar ik niet om gevraagd heb. Is meer iets voor een Audi Lol
-
LOL, irl valt 't mee. Vaak ploft hij helemaal niet. Decibels zijn ook te laag om je aan te ergeren:)
Ik ga voor 'n Remus.
Ik ga voor 'n Remus.
- Erik
#Metoo (Remus), na het inrijden ofzo (moet dat überhaupt nog) evt direct met die Eventuri inlaten.
Week 41 kan ik hem ophalen, vlieg dan terug vanuit Taipei, even kijken hoe de aflevering gaat maar liefste volgas vanaf Schiphol naar de dealer.
Dusseldorp Epse gaat hem afleveren bij Dusseldorp Alkmaar (waar ik dus niet wilde bestellen).
Vooraf even strategische Xpel folie en een volledige keramische behandeling.
Dat heb ik nu ook op de M3, zoveel plezier van, met name bij het wassen. Na een rondje 80bar hoge druk erop is hij eigenlijk al schoon. Daarna de speciale shampoo erover met de washmit, en hij glimt weer als een tiet in de baby olie.
Smullen, nu al
denk dat er weinig M2C gerelateerde filmpjes zijn die ik niet gezien heb LOL

Week 41 kan ik hem ophalen, vlieg dan terug vanuit Taipei, even kijken hoe de aflevering gaat maar liefste volgas vanaf Schiphol naar de dealer.
Dusseldorp Epse gaat hem afleveren bij Dusseldorp Alkmaar (waar ik dus niet wilde bestellen).
Vooraf even strategische Xpel folie en een volledige keramische behandeling.
Dat heb ik nu ook op de M3, zoveel plezier van, met name bij het wassen. Na een rondje 80bar hoge druk erop is hij eigenlijk al schoon. Daarna de speciale shampoo erover met de washmit, en hij glimt weer als een tiet in de baby olie.
Smullen, nu al

-
Wordt de M3 ingeruild, Erik?
- Erik
Jazeker! Heb nog een set winterwielen in de aanbieding !
(BBS was zoals verwacht direct weg)
(BBS was zoals verwacht direct weg)
-
Die winterwielen passen toch ook op de nieuwe M2?
-
Hangt van type wiel af.
- Erik
Ik ga de originele wielen (19") gebruiken als winterwielen.
- Artosevo
Zal niet meevallen Robin, mijn dealer ook al gevraagd, wou er niet aan beginnen, en garantie kwijt.Tijd voor 'n Remus. Zal morgen eens kijken wat m'n dealer voor mij kan betekenen. Monteren ze 'm ook maar, voor 't geval dat er iets mis is.

-
OnlineWJ
Haha, welke dealer was dat?
-
Ene kant ook logisch, er moet geslepen/gesneden worden in de originele uitlaat die uit 1 geheel bestaat. Het is niet een kwestie van origineel terugplaatsen en technici van BMW (Nederland) laten kijken als er wel iets mis gaat met je auto.
- Erik
Originele uitlaat kun je schuifstukken op laten lassen
Dan kun je de originele zo terug zetten, kenner ziet het dan wel trouwens.
Een M performance gaat precies zelfde trouwens.
Mijn straight piped M5 had gewoon garantie trouwens, zelfs mannen vanuit Munchen gekomen om turbo's te vervangen toen die pijpen er onder zaten.
Zolang je niet aan de software komt zeiden ze.
Maar dat was anno 2015 ofzo.
Dan kun je de originele zo terug zetten, kenner ziet het dan wel trouwens.
Een M performance gaat precies zelfde trouwens.
Mijn straight piped M5 had gewoon garantie trouwens, zelfs mannen vanuit Munchen gekomen om turbo's te vervangen toen die pijpen er onder zaten.
Zolang je niet aan de software komt zeiden ze.
Maar dat was anno 2015 ofzo.