Porsche 718 Boxster / Cayman
- JP
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik heb een snelheidsmeter die tot 240 gaat. Weet alleen niet wanneer dat moet lukken.
-
Pikes Peak via de kortste weg naar beneden knallen!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Maar wel met spatlappen:)
*oh nee 't is nu allemaal verhard daar begreep ik*
sdlauto, wilde jij 'm niet naar 390pk hebben? Da's wel serieus dan. OK Benz met z'n AMG 45s doet 410/420 pk uit twee liter, maar ik heb Porsche engineering en blokken wel erg hoog, weet niet hoe de huidige 2.0 en 2.5 boxer 4 potters zijn, zijn nog te nieuw of al issues of gemiddeld ok?
*oh nee 't is nu allemaal verhard daar begreep ik*
sdlauto, wilde jij 'm niet naar 390pk hebben? Da's wel serieus dan. OK Benz met z'n AMG 45s doet 410/420 pk uit twee liter, maar ik heb Porsche engineering en blokken wel erg hoog, weet niet hoe de huidige 2.0 en 2.5 boxer 4 potters zijn, zijn nog te nieuw of al issues of gemiddeld ok?
-
Kortste weg is niet over het asfalt hoor...
-
nee erop, aldus Herman Brood....
-
@Robin,
De 2.0 draait op een hogere PSI dan de 2.5.
15 psi voor de 2.5 en 20 psi voor de 2.0.
Een a45 draait op 25 psi naar wat ik gelezen heb.
Heb al contact met JD gehad en die geven aan dat ze hem veilig kunnen chippen naar 370-390pk, waarbij ze de turbodruk minimaal verhogen en nog binnen veilige marges blijven.
Ben ook actief op meerdere P forums en zijn nog geen bijzonderheden gemeld en er rijden er sinds de ECU gekraakt is genoeg getuned rond.
De S tillen ze al naar om en nabij de 450pk, maar variabele turbo en grotere inhoud.
Maar ga ik pas in de toekomst doen als het vermogen alweer normaal voelt, als in gewend aan ben.
De 2.0 draait op een hogere PSI dan de 2.5.
15 psi voor de 2.5 en 20 psi voor de 2.0.
Een a45 draait op 25 psi naar wat ik gelezen heb.
Heb al contact met JD gehad en die geven aan dat ze hem veilig kunnen chippen naar 370-390pk, waarbij ze de turbodruk minimaal verhogen en nog binnen veilige marges blijven.
Ben ook actief op meerdere P forums en zijn nog geen bijzonderheden gemeld en er rijden er sinds de ECU gekraakt is genoeg getuned rond.
De S tillen ze al naar om en nabij de 450pk, maar variabele turbo en grotere inhoud.
Maar ga ik pas in de toekomst doen als het vermogen alweer normaal voelt, als in gewend aan ben.
-
OK sdlauto. Prima.
Lijken mij beide closed deck blokken he?
Lijken mij beide closed deck blokken he?
-
@Robin,
Dit is wat ik zojuist op een Duits forum kan vinden.
Betrouwbaarheid op lange termijn moet zichzelf nog uitwijzen, maar daar zal ik snel genoeg achter komen gezien ik aardig wat kilometers maak jaarlijks.
Heeft blijkbaar een ' closed deck ' wat hier het voordeel of nadeel van is zal mij een raadsel zijn.
Also: der 718 hat die 9A2B4 Variante des Motors aus dem 991.2, welchem im Prinzip zwei Zylinder fehlen.
Der 9A2 Motor ist ziemlich gut dokumentiert. Es ist eine stabile "Closed Deck" Konstruktion. Die bisherige Alusil Beschichtung der Zylinder wurde ersetzt durch eine nanokristalline Eisenschicht, die per Plasmaspritzen auf die Zylinderwände aufgebracht wird. Dies reduziert die Reibung und ermöglicht die Verwendung eines stabileren Materials für den Motorblock.
Zusammen mit allen weiteren Neuerungen, eine ziemlich abgefahrene Konstruktion.
Meine nicht nur ich, sondern das Komitee, welches jährlich den "Engine of the Year" Award vergibt.
https://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear/
Diesen hat Porsche - nach langer Zeit - letztes Jahr endlich wieder in zwei Kategorien gewonnen: für den 9A2 aus dem 991.2 und den 9A2B4 aus dem 718/982.
Weiterhin spendiert Porsche dem 9A2B4 auch einen besseren VTG Lader, welchen sie dem 991.2 verweigert (wohl aus Rücksicht auf den "echten" Porsche Turbo; kommt wohl in dessen nächster Generation).
Dit is wat ik zojuist op een Duits forum kan vinden.
Betrouwbaarheid op lange termijn moet zichzelf nog uitwijzen, maar daar zal ik snel genoeg achter komen gezien ik aardig wat kilometers maak jaarlijks.
Heeft blijkbaar een ' closed deck ' wat hier het voordeel of nadeel van is zal mij een raadsel zijn.
Also: der 718 hat die 9A2B4 Variante des Motors aus dem 991.2, welchem im Prinzip zwei Zylinder fehlen.
Der 9A2 Motor ist ziemlich gut dokumentiert. Es ist eine stabile "Closed Deck" Konstruktion. Die bisherige Alusil Beschichtung der Zylinder wurde ersetzt durch eine nanokristalline Eisenschicht, die per Plasmaspritzen auf die Zylinderwände aufgebracht wird. Dies reduziert die Reibung und ermöglicht die Verwendung eines stabileren Materials für den Motorblock.
Zusammen mit allen weiteren Neuerungen, eine ziemlich abgefahrene Konstruktion.
Meine nicht nur ich, sondern das Komitee, welches jährlich den "Engine of the Year" Award vergibt.
https://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear/
Diesen hat Porsche - nach langer Zeit - letztes Jahr endlich wieder in zwei Kategorien gewonnen: für den 9A2 aus dem 991.2 und den 9A2B4 aus dem 718/982.
Weiterhin spendiert Porsche dem 9A2B4 auch einen besseren VTG Lader, welchen sie dem 991.2 verweigert (wohl aus Rücksicht auf den "echten" Porsche Turbo; kommt wohl in dessen nächster Generation).
-
Dank voor de info sdlauto
https://drivetribe.com/p/what-the-hell- ... N6YGx7DaIA
https://drivetribe.com/p/what-the-hell- ... N6YGx7DaIA
-
Robin,
Kijk dat is nog eens nuttige informatie.
Dus deze blokken zijn inderdaad 'closed deck' en dus sterker en zouden meer vermogen makkelijker kunnen handlen.
Zoals eerder gezegd zal betrouwbaarheid zich nog moeten uitwijzen, gezien er niet veel 718's rondrijden met veel kilometers erop.
Ik lees ook veel verschillende berichten over ECU-tuning en garantie issues.
Op forums wordt veel gepraat over dat het afwijzen van garantie vanwege een ECU-tuning niet heel makkelijk is voor Porsche.
Zij moeten kunnen bewijzen dat jouw motor falen of iets dergelijks te wijten is aan de ECU-tuning, wat volgens hen maar heel zelden gebeurd.
Toch loop ik het liefste zo min mogelijk risico en heb ik geen zin in problemen straks wat betreft garantie.
Kijk dat is nog eens nuttige informatie.
Dus deze blokken zijn inderdaad 'closed deck' en dus sterker en zouden meer vermogen makkelijker kunnen handlen.
Zoals eerder gezegd zal betrouwbaarheid zich nog moeten uitwijzen, gezien er niet veel 718's rondrijden met veel kilometers erop.
Ik lees ook veel verschillende berichten over ECU-tuning en garantie issues.
Op forums wordt veel gepraat over dat het afwijzen van garantie vanwege een ECU-tuning niet heel makkelijk is voor Porsche.
Zij moeten kunnen bewijzen dat jouw motor falen of iets dergelijks te wijten is aan de ECU-tuning, wat volgens hen maar heel zelden gebeurd.
Toch loop ik het liefste zo min mogelijk risico en heb ik geen zin in problemen straks wat betreft garantie.
-
Als de auto leuk zat is lekker laten. Of je moet graag de Theo 3000 plus pk route willen bewandelen....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Eens, bij Porsche kun je ook je fabrieksgarantie telkens laten verlengen tot zelfs 12 jaar meende ik. Wel zo fijn als je in de historie van Porsche motoren kijkt. En deze 2 motoren zijn relatief nieuw toch? Ik bleef lekker met garantie en standaard rondrijden.
-
Ja precies is ook pas een overweging die ik over een poosje ga maken.
Tot nu toe bevalt het prima, maar alles went op een gegeven moment zelfs 500+ pk.
Budget reikte alleen niet ver genoeg om een GTS aan te schaffen anders had ik die wel gekocht.
Maar is natuurlijk wel verleidelijk om met een enkele chip dat soort vermogens te benaderen, of zelfs overtreffen.
Tot nu toe bevalt het prima, maar alles went op een gegeven moment zelfs 500+ pk.
Budget reikte alleen niet ver genoeg om een GTS aan te schaffen anders had ik die wel gekocht.
Maar is natuurlijk wel verleidelijk om met een enkele chip dat soort vermogens te benaderen, of zelfs overtreffen.
- Niels
- Auto: Prius+
Zolang je garantie kunt hebben zou ik garantie nemen. Dan maar niet chippen. Voor pure power moet je sowieso niet bij Porsche shoppen tenzij je geld in overvloed hebt.
-
Idd, dat chippen weet ik niet hoor.
Porsches staan dan idd niet bekend om hun pure power. Muv een Turbo/S en GT2RS, maar geen merk gaat zo efficient met hun vermogen om als Porsche. Hun 0-100-200 tijden zijn vaak super conservatief en voor het aantal pk's vaak bijna onmogelijk(tov concurrentie).
Wat Porsche kan met 300pk heeft de concurrentie 100 pk meer nodig vaak.
Porsches staan dan idd niet bekend om hun pure power. Muv een Turbo/S en GT2RS, maar geen merk gaat zo efficient met hun vermogen om als Porsche. Hun 0-100-200 tijden zijn vaak super conservatief en voor het aantal pk's vaak bijna onmogelijk(tov concurrentie).
Wat Porsche kan met 300pk heeft de concurrentie 100 pk meer nodig vaak.
-
Collega heeft vorige week een paar K afgetikt omdat z'n F10 blok in de soep was gelopen na chippen.
Ik geloof het allemaal wel, gaat vaak goed maar ook teveel ellende gezien/gelezen.
Ik geloof het allemaal wel, gaat vaak goed maar ook teveel ellende gezien/gelezen.
-
Zo net wat liggen spelen met een 718 Cayman. Geen idee of het de base of S'je was - stond gewoon 718 op de achterkant. Verscheidene keren van 0-200 en 100-200 gedaan. Dingen gaan serieus van kiet. Ik verlies grond bij het schakelen maar buiten dat zijn ze super gewaagd aan elkaar.
*test gedaan met OG M2 handbak
edit: ik denk een S want de auto had 2 uitlaatteutjes ipv die trapeziumvormige.
Laatst gewijzigd door Jussi op 24 sep 2019, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
Bij wie was deze gechipt?Tom schreef: 24 sep 2019, 12:01 Collega heeft vorige week een paar K afgetikt omdat z'n F10 blok in de soep was gelopen na chippen.

-
-
Jussi,Jussi schreef: 24 sep 2019, 12:14 Zo net wat liggen spelen met een 718 Cayman. Geen idee of het de base of S'je was - stond gewoon 718 op de achterkant. Verscheidene keren van 0-200 en 100-200 gedaan. Dingen gaan serieus van kiet. Ik verlies grond bij het schakelen maar buiten dat zijn ze super gewaagd aan elkaar.
Tegenwoordig heeft de basis 2.0 ook al 2 uitlaatjes centraal.
Een S is wel een fractie sneller dan een M2, ervan uitgaande dat jij een handbak hebt in je M2 denk ik dat je tegen een basis geraced hebt. Die in combinatie met PDK wint natuurlijk veel qua schakeltijden.
Wel gaaf als mijne ingereden sta ik ook wel open om een keer wat acceleratie testjes te doen

-
Heb daar ooit een keer mijn BMW 530D laten chippen, was er zeer ontevreden over.
-
-
Ik denk dat het een S'je was. Aan de hand van de papieren specs lijkt de base nog een maatje kleiner. Ook lijken de optionele uitlaatteutjes op de base anders dan degene waar ik achter stond. Hoe dan ook - zeer veel fun voor een dinsdagvoormiddag tussen afspraken.sdlauto schreef: 24 sep 2019, 12:26Jussi,Jussi schreef: 24 sep 2019, 12:14 Zo net wat liggen spelen met een 718 Cayman. Geen idee of het de base of S'je was - stond gewoon 718 op de achterkant. Verscheidene keren van 0-200 en 100-200 gedaan. Dingen gaan serieus van kiet. Ik verlies grond bij het schakelen maar buiten dat zijn ze super gewaagd aan elkaar.
Een S is wel een fractie sneller dan een M2, ervan uitgaande dat jij een handbak hebt in je M2 denk ik dat je tegen een basis geraced hebt. Die in combinatie met PDK wint natuurlijk veel qua schakeltijden.
Wel gaaf als mijne ingereden sta ik ook wel open om een keer wat acceleratie testjes te doen![]()
-
Jussi schreef: 24 sep 2019, 12:40Ik denk dat het een S'je was. Aan de hand van de papieren specs lijkt de base nog een maatje kleiner. Ook lijken de optionele uitlaatteutjes op de base anders dan degene waar ik achter stond. Hoe dan ook - zeer veel fun voor een dinsdagvoormiddag tussen afspraken.sdlauto schreef: 24 sep 2019, 12:26Jussi,Jussi schreef: 24 sep 2019, 12:14 Zo net wat liggen spelen met een 718 Cayman. Geen idee of het de base of S'je was - stond gewoon 718 op de achterkant. Verscheidene keren van 0-200 en 100-200 gedaan. Dingen gaan serieus van kiet. Ik verlies grond bij het schakelen maar buiten dat zijn ze super gewaagd aan elkaar.
Wel gaaf als mijne ingereden sta ik ook wel open om een keer wat acceleratie testjes te doen![]()
Nu maar hopen dat zij die fun niet hadden...
-
Ja heerlijk inderdaad altijd leuk als je een gelijkgezinde tegenkomt op de snelweg en er de mogelijkheid het gas in te trappen.Jussi schreef: 24 sep 2019, 12:40Ik denk dat het een S'je was. Aan de hand van de papieren specs lijkt de base nog een maatje kleiner. Ook lijken de optionele uitlaatteutjes op de base anders dan degene waar ik achter stond. Hoe dan ook - zeer veel fun voor een dinsdagvoormiddag tussen afspraken.sdlauto schreef: 24 sep 2019, 12:26Jussi,Jussi schreef: 24 sep 2019, 12:14 Zo net wat liggen spelen met een 718 Cayman. Geen idee of het de base of S'je was - stond gewoon 718 op de achterkant. Verscheidene keren van 0-200 en 100-200 gedaan. Dingen gaan serieus van kiet. Ik verlies grond bij het schakelen maar buiten dat zijn ze super gewaagd aan elkaar.
De S is inderdaad nog wel een stukje sneller dan de base, heb alle drie proefgereden.
GTS en S zijn nog wel een paar seconden sneller tot de 200 en tussen acceleraties gaan ook wat rapper.
Hier nog een filmpje van de S tegen de M2, wat ik zelf ook ervaren heb.