BMW M2
-
OnlineWill F.
Re: BMW M2
Idd anders sta je toch mooi voor paal 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Maar geen laadpaal 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat lijkt me niet echt prettig rijden, te veel, ik zeg het niet snel, is ook niet wat.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
225 Nm koppel er bij met air filters en een andere uitlaat, potent torretje
, hopelijk blijft het wel heel ...

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Leuk en aardig, en ik zou wel 500 pk willen, geen probleem voor die kar/chassis. Het is meer het absurd aantal Newtonmeters wat m waarschijnlijk minder rijdbaar maakt.
550/600Nm is al zat. Maar pk of 80 mag er wel bij hoor;-)
550/600Nm is al zat. Maar pk of 80 mag er wel bij hoor;-)
-
Vanaf welk vermogen kan de vertanding op de krukas eigenlijk doorschieten? Lijkt mij beetje russisch roulette spelen met je motorblok boven een xxx aantal pk toename.
-
Er is geen duidelijk verhaal wanneer en bij welk vermogen/ koppel de crank hub issue speelt
https://www.litchfieldmotors.com/blog/b ... hub-issue/
https://www.litchfieldmotors.com/blog/b ... hub-issue/
- romo
Standaard is mooi zat.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Er is dus een M2CS event in Belgie geweest.
Resume:
50kg lichter, vanaf 95k, das dus vanaf 130k in NL.
Er komen er 100 naar de Benelux.
Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat die allemaal al verkocht zijn
Het is feitelijk dus niets bijzonders, het is gewoon de M2C + de hele M performance catalogus + 40pk extra + de schokbrekers uit de M3 (van binnen uit instelbaar) en standaard de te zware remmen. Jezus wat een gemiste kans.
Achterbank kan niet plat dus seaubieseau geen wagen voor mij als mijn mountainbike er niet plat in kan
M2 CS details from the private preview event held in Belgium yesterday:
450 hp
Manual gear box, DKG optional
Adaptive suspension
Red caliper sport brakes, carbon ceramic optional
763 M wheel gold or black, regular or sport cup tires,no change in tire size
Carbon fiber parts: hood, roof, outside mirrors, trunk lip, front spoiler lip, rear diffuser, central console, door handle
Chrome m2 cs badge on the trunk
Alcantara on side of the seats and doors like on the M2C, additional alcantara on top of the central console and on the dash board (ipo of the regular or carbon trim). CS embroied on the alcantara dashboard trim
Alcantara steering wheel optional
M4 Competition seats with red stitching and I believe Merino leather (for sure not Dakota). Dashboard and top door panel remain same than on the M2C and therefore imo do not blend well with the finer grain leather
M Performance exhaust
Back seats cannot be folded anymore
4 paints only : Alpine White,Misano Blue,Hockenheim Silver and Saphire Black
Apparently no claim by BMW of any weight saving
Update: Regarding the weight I asked twice. First time I was told that BMW does not claim any saving for this car (vs the M2C). I asked again to another BMW person later and after checking his laptop he said weights look identical. I stealthily saw the screen and could read in 2 columns 1575 kg. If this a EU weight it would correspond to 1500 kg (a figure mentionned to another forum member) DIN, representing a 50 kg saving vs the M2C manual. If 1575 kg is a DIN weight it could be a figure for the DCT version but in that case would just be identical to the M2C with DCT. From what we know about the car I hardly see how they could have gained 50 kgs. I suspect that if there is any gain it is relatively modest and therefore not worth to advertise.
Climate control unit seems a little bit different than on my late 2018 M2C
Start of Production : 3/2020
End of Production : 12/2020 i.e 9 months production only
2200 cars worldwide, 100 for Benelux
No word of a possible CSL version after (believe they were clueless more than trying to hide anything)
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1653828
Resume:
50kg lichter, vanaf 95k, das dus vanaf 130k in NL.
Er komen er 100 naar de Benelux.

Het is feitelijk dus niets bijzonders, het is gewoon de M2C + de hele M performance catalogus + 40pk extra + de schokbrekers uit de M3 (van binnen uit instelbaar) en standaard de te zware remmen. Jezus wat een gemiste kans.
Achterbank kan niet plat dus seaubieseau geen wagen voor mij als mijn mountainbike er niet plat in kan

M2 CS details from the private preview event held in Belgium yesterday:
450 hp
Manual gear box, DKG optional
Adaptive suspension
Red caliper sport brakes, carbon ceramic optional
763 M wheel gold or black, regular or sport cup tires,no change in tire size
Carbon fiber parts: hood, roof, outside mirrors, trunk lip, front spoiler lip, rear diffuser, central console, door handle
Chrome m2 cs badge on the trunk
Alcantara on side of the seats and doors like on the M2C, additional alcantara on top of the central console and on the dash board (ipo of the regular or carbon trim). CS embroied on the alcantara dashboard trim
Alcantara steering wheel optional
M4 Competition seats with red stitching and I believe Merino leather (for sure not Dakota). Dashboard and top door panel remain same than on the M2C and therefore imo do not blend well with the finer grain leather
M Performance exhaust
Back seats cannot be folded anymore
4 paints only : Alpine White,Misano Blue,Hockenheim Silver and Saphire Black
Apparently no claim by BMW of any weight saving
Update: Regarding the weight I asked twice. First time I was told that BMW does not claim any saving for this car (vs the M2C). I asked again to another BMW person later and after checking his laptop he said weights look identical. I stealthily saw the screen and could read in 2 columns 1575 kg. If this a EU weight it would correspond to 1500 kg (a figure mentionned to another forum member) DIN, representing a 50 kg saving vs the M2C manual. If 1575 kg is a DIN weight it could be a figure for the DCT version but in that case would just be identical to the M2C with DCT. From what we know about the car I hardly see how they could have gained 50 kgs. I suspect that if there is any gain it is relatively modest and therefore not worth to advertise.
Climate control unit seems a little bit different than on my late 2018 M2C
Start of Production : 3/2020
End of Production : 12/2020 i.e 9 months production only
2200 cars worldwide, 100 for Benelux
No word of a possible CSL version after (believe they were clueless more than trying to hide anything)
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1653828
-
Veeeel te duur voor wat het is.
Bmw moet zich aan hun concept houden. Fun auto s die minder kosten dan porsche’s maar ze bijna bijhouden met dagelijkse bruikbaarheid.
Bmw voor porsche prijzen dan kan je beter meteen naar de porsche dealer rijden.
Bmw moet zich aan hun concept houden. Fun auto s die minder kosten dan porsche’s maar ze bijna bijhouden met dagelijkse bruikbaarheid.
Bmw voor porsche prijzen dan kan je beter meteen naar de porsche dealer rijden.
-
Nja, ze verkopen deze met voldoende marge allemaal in een oogwenk. Doen ze toch slim denk ik dan.
-
In één zin gevat dat was dus //M....Andre schreef: 23 sep 2019, 00:52 Fun auto s die minder kosten dan porsche’s maar ze bijna bijhouden met dagelijkse bruikbaarheid.
M2Cs/M4CS staan nog zat onverkocht bij dealers. Dit is ook 'n opgepepte M2Comp wat Erik al heel duidelijk maakte:)
Wél heeft de CS een ander soort motorkap dan de M perf motorkap, bij de CS zit er 'n gleuf voor in in de breedte.
Denk wel dat deze beter 'gaan' tov M3/4CS, want velen hebben de latere idioterie qua prijsvastheid van de 1M in hun kop.
Terwijl de 1M een opzichzelfstaand uniek projectje was.
Een M2CS is dan wel limited, maar heeft als basis 'gewoon' een M2Comp.
Neemt niet weg dat als hij niet zo duur zou zijn in NL ik 'm wel zou willen:
In België had ik er al twee besteld:)
-
En dit verhaal dan.....oopfff:)
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1654972
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1654972
- romo
^Wat ik reeds postte; hou het standaard !
Al dat gezeik later.
Al dat gezeik later.
-
6.6s 100-200, dan doe je wel mee:)Patricia Paay;25278609 schreef:Now that the engine is sorted out I love the car!
I wish I could keep it and have both cars, but depreciation is steep on the M2 Comp.
The GT4 will definitely be slower then my tuned M2C in street driving.
We did some test runs after new tune and the car did a 100-200km/h time of 6.6s.
I'm thinking of getting a m140i xdrive as second car. The B58 engine has huge potential and now that the new Supra uses that engine there will be plenty of aftermarket part.
-
En dit dan, ik volg 'alles' wat te maken heeft met de nieuwe Supra, kek karretje en als je ziet hoe hij in de buurt komt van M2/C met 'n B58(topblok) en op circuit z'n mannetje staat. Maar dan zie je hier een stelletje Fransozen een dragrace doen, voor wat 't waard is.
Terwijl er 'n Aussie filmpje is waarbij de M2C zware tractieproblemen had en de Supra eigenlijk niet en 't verschil minimaal was(Of de Supra won???)
Maar dit? Te gek. En de Supra is geen stakker. Ik snap dit dus niet.
Terwijl er 'n Aussie filmpje is waarbij de M2C zware tractieproblemen had en de Supra eigenlijk niet en 't verschil minimaal was(Of de Supra won???)
Maar dit? Te gek. En de Supra is geen stakker. Ik snap dit dus niet.
-
Je kan nog steeds een M2CS reserveren.Erik schreef: 23 sep 2019, 00:20
Achterbank kan niet plat dus seaubieseau geen wagen voor mij als mijn mountainbike er niet plat in kan![]()
![]()
![]()
MTB gaat echt niet niet in koffer zonder krassen en kloten. Ik haal binnenkort een SeaSucker op.
- Hielke
Robin, tuurlijk snap je dit als M2C rijder. Bij een beetje temperatuur in de banden krijg je bij de M2 turn in understeer en een losse kont bij uitaccelereren. Bij de Cupra zullen ze wat meer de nadruk op balans bij enthousiast circuitgebruik gelegd hebben.
Al viel me twee jaar terug bij een paar dagen Eifel rijden al op hoeveel minder log de 1M ivm de M2 aanvoelde. 1M had toen met Wouter achter het stuur ook geen moeite de M2 bij te houden.
Ook in de video hieronder zie je de M2c in rechte lijn bij de Cupra wegtrekken. Maar ja, dan de rest he.
https://www.youtube.com/watch?v=n-9L-juaUoM
Moet altijd lachen om de commentaren hier op het forum waarin gesteld wordt dat de M2 niet wil ondersturen.
Al viel me twee jaar terug bij een paar dagen Eifel rijden al op hoeveel minder log de 1M ivm de M2 aanvoelde. 1M had toen met Wouter achter het stuur ook geen moeite de M2 bij te houden.
Ook in de video hieronder zie je de M2c in rechte lijn bij de Cupra wegtrekken. Maar ja, dan de rest he.
https://www.youtube.com/watch?v=n-9L-juaUoM
Moet altijd lachen om de commentaren hier op het forum waarin gesteld wordt dat de M2 niet wil ondersturen.
- romo
Uiteraard wil ie wel ondersturen, zeker ook op nat.
Maar; de onderstuur grens ligt voor de M2 veel en veel verder weg dan alle M-en die ik hiervoor heb gereden.
Voor the M2 little tank kan ie ongehoord hard door een bocht.
Hielke; die YT video is geen Cupra, maar een Supra ! (het is ook allemaal lastig als je wat ouder wordt
)
ook een Cupra 300PK (mijn broer heeft er een) is trouwens rete snel, met 1250 kg, zeer respectabele kar, dat terzijde.
Maar; de onderstuur grens ligt voor de M2 veel en veel verder weg dan alle M-en die ik hiervoor heb gereden.
Voor the M2 little tank kan ie ongehoord hard door een bocht.
Hielke; die YT video is geen Cupra, maar een Supra ! (het is ook allemaal lastig als je wat ouder wordt

ook een Cupra 300PK (mijn broer heeft er een) is trouwens rete snel, met 1250 kg, zeer respectabele kar, dat terzijde.
-
Een m2 onderstuurd niks bij gas geven. Buitenste achterwiel krijgt meer aandrijving en drukt op die manier de neus altijd naar binnen. 1m was speelser maar had veel meer onderstuur.
-
Tja, het bekende circuitfilmpje M2C vs Supra maakt des te meer duidelijk dat de beste manier van auto’s en laptimes vergelijken de manier is van steeds dezelfde rijder nemen. Dan heb je consistency.
Nu heb je een schuinsmarcheerder in de M2C vs een strakke lijnenrijder die t snapt in de Supra. Op forums werd ook al geklaagd waarom ze later niet van auto’s wisselden. Dan heb je iig al een beter beeld.
En over onderstuur. Als je er stevig mee rijdt merk je dat de M2 relatief minder vatbaar is daarvoor, wat in deze hele draad al tig keer is uitgelegd.
Maar dan moet je er wel echt mee hebben gereden en ook een referentiekader hebben.
Nu heb je een schuinsmarcheerder in de M2C vs een strakke lijnenrijder die t snapt in de Supra. Op forums werd ook al geklaagd waarom ze later niet van auto’s wisselden. Dan heb je iig al een beter beeld.
En over onderstuur. Als je er stevig mee rijdt merk je dat de M2 relatief minder vatbaar is daarvoor, wat in deze hele draad al tig keer is uitgelegd.
Maar dan moet je er wel echt mee hebben gereden en ook een referentiekader hebben.
-
Zulke vergelijkingen zijn sowieso waardeloos en nietszeggend. Wat hierboven al gezegd wordt kan er alleen vergeleken worden door een bekwame rijder, welke rondjes rijdt op dezelfde dag met dezelfde temperatuur en dergelijke.
Voor acceleratie cijfers kijk ik vaak op zeperfs.com en daar is de M2C in elke acceleratie sneller.
Enige wat erg tegenvalt is de 0-250 tijd waar de M2C tot 200 nog een kleine 1.5 seconde voorsprong heeft, is deze voorsprong verdwenen bij 250 KMH.
Heeft dit te maken met de CW waarde?
Voor acceleratie cijfers kijk ik vaak op zeperfs.com en daar is de M2C in elke acceleratie sneller.
Enige wat erg tegenvalt is de 0-250 tijd waar de M2C tot 200 nog een kleine 1.5 seconde voorsprong heeft, is deze voorsprong verdwenen bij 250 KMH.
Heeft dit te maken met de CW waarde?
-
Dat wordt vaak gezegd, aardig groot frontaal oppervlak etc. Beetje een 'vierkante' body.
Dit itt Supra/TTRS/Caymans etc.
10s tel ik 202kmh-246kmh teller in dat dragrace filmpje...
Wat ik best te pruimen vind, valt me niet tegen: Ik rij niet zo vaak 200 plus namelijk:)
Ergens nov vorig jaar net over de grens(ja geen geintje) viel 't mij wel op dat 't bij >230 wel wat minder vlot ging. Uiteindelijk de bekende 272 kmh tellersnelheid gehaald wat de OG M2 ook deed en met gevaar voor eigen leven de 1M ook:)
Dit itt Supra/TTRS/Caymans etc.
10s tel ik 202kmh-246kmh teller in dat dragrace filmpje...
Wat ik best te pruimen vind, valt me niet tegen: Ik rij niet zo vaak 200 plus namelijk:)
Ergens nov vorig jaar net over de grens(ja geen geintje) viel 't mij wel op dat 't bij >230 wel wat minder vlot ging. Uiteindelijk de bekende 272 kmh tellersnelheid gehaald wat de OG M2 ook deed en met gevaar voor eigen leven de 1M ook:)
-
MR.(Marc Rutten, Shmee's NL manager) heeft hier 'n draad geopend over uitlaatsystemen/OPF en wat hij aan z'n eigen M2C heeft gedaan:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... st25263099
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... st25263099