Tom schreef: 20 sep 2019, 18:52
Al die punten zullen inderdaad steeds beter worden.
Maar al zou het grotendeels verholpen zijn, dat hele EV gebeuren doet mij niks.
Ik zie twee categorie auto's: auto als vervoersmiddel of een auto die minder rationeel is.
Het eerste categorie doet mij niks, kom je mee van A naar B, moet een bepaalde hoeveelheid ruimte en luxe hebben maar in de regel zou ik daar nooit meer geld dan nodig aan kunnen uitgeven. Merkje etc. boeit mij dan niet zo, het zal allemaal wel. Zo'n ding moet gewoon werken en klaar.
De tweede categorie is de reden dat ik autoliefhebber ben. Dat is iets speciaals, je moet een beetje gek zijn want het kost veel meer dan de eerste categorie (eigenlijk wil je dat niet weten want dan bestaat de kans dat je het niet koopt). Maar als je dan weer met zo'n auto op pad bent dan valt alles op z'n plek en voel je je helemaal happy. Kan bij mij vanalles zijn: kleine hothatch met 1.6, lightweight iets, Amerikaanse V8 pickup, etc.
Al die EV's nu stop ik in de eerste categorie. Die specs en acceleratietijden zijn heel indrukwekkend, maar ik merk dat het mij niet boeit. Die Taycan is heel mooi, Porsche interieur erin, top. Maar: categorie één. Die nieuwe Tesla Roadster met bizarre specs, zal ongelofelijk hard gaan: doet mij niks en het interesseert mij ook niet. Lotus supercar, ja knap gemaakt, maar ik hoef dat niet. Ik heb er geen euro extra voor over zoals ik nu wel heb bij categorie twee auto's.
Geen idee of autofabrikanten het voor elkaar gaan krijgen om met een EV te komen die ik wel vet vind en in categorie twee zou stoppen. Misschien lukt het gewoon niet. Het starten van een motor, het geluid, door de toeren heen gaan... ik ben al 25 jaar gek op auto's en na 25 jaar vind ik het nog steeds vet als ik een dikke auto hoor starten, dat gaat niet vervelen. Ik snap dat een ICE ook genoeg nadelen kent: zie de topics over motorische problemen hier, heerlijk als dat geen issue meer is. Of je auto niet meer hoeven warmrijden maar gelijk planken. ICE is ook wel een beetje uitontwikkeld qua alles.
Maar ondanks die nadelen ben ik bereid daar wél extra geld voor neer te leggen. Als dat niet meer te koop is en het lukt autofabrikanten niet met EV's dan houd m'n hobby wel op? Of ik moet gewoon het oudere spul gaan rijden (wat mij sowieso meer trekt tov vroeger, want de hoeveelheid leuke ICE auto's is ook rap minder aan het worden..).