Specialisten Amerikaanse klassiekers
- RS-Ron
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Schitterend die Nissan. De Nissan 510 2drs in GTR trim is ook een hele gave klassieker. Denk alleen dat je dan in echt andere prijzen moet gaan denken dan een willekeurige pick-up V8. Een beetje nette gaat in de VS weg voor 40k. En ik wilde eigenlijk lekker cruisen met die V8.
Gr Ron
Gr Ron
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
- RS-Ron
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Pff heb ik weer, echt een leuk ding......... Ik dacht eerst de wachten tot de Giulia klaar is........ dank voor de link!
Gr Ron
Gr Ron
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Graag gedaan!!
-
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
- RS-Ron
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Niet dit weekend, eind volgendé week. Moeders de vrouw merkte echter op............... je kan ook eerst eens een 4-kolommer kopen voor in de garage....... kan je twee auto’s droog binnen zetten. Kon er eigenlijk weinig tegen inbrengen.
Gr Ron
-
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
- JP
- Berichten: 31488
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Jij hebt een goede vrouw !
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
wij doen ook regelmatig amerikaanse auto's zowel modern als oldskool
o.a monteur in huis die 35 jaar ervaring heeft opgedaan bij prostreet in heemskerk(dat bedrijf bestaat inmiddels niet meer)
zelf heb ik o.a een 1973 camaro en een 2012 shelby GT500
o.a monteur in huis die 35 jaar ervaring heeft opgedaan bij prostreet in heemskerk(dat bedrijf bestaat inmiddels niet meer)
zelf heb ik o.a een 1973 camaro en een 2012 shelby GT500
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Dat klinkt als zeer vet spulautobedrijfvaneker schreef: ↑24 sep 2023, 17:47 wij doen ook regelmatig amerikaanse auto's zowel modern als oldskool
o.a monteur in huis die 35 jaar ervaring heeft opgedaan bij prostreet in heemskerk(dat bedrijf bestaat inmiddels niet meer)
zelf heb ik o.a een 1973 camaro en een 2012 shelby GT500
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
ja zeker, camaro ben ik protouring aan het bouwen (alles nieuw) en de shelby is kennebell supercharged met +- 1000pk
van het voorjaar maar weer eens banken met dunlopp sportmaxx race 2 banden, kijken of dat beter gaat.
van het voorjaar maar weer eens banken met dunlopp sportmaxx race 2 banden, kijken of dat beter gaat.
-
Online
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Foto's graag
Toevallig tips voor het controleren van klepspeling bij een 440 mopar? Iemand die ik ken heeft zo'n ding en hij heeft twijfels over een toerental gerelateerde tik. Blok zou hydraulische stoters hebben aan de kant van de centrale nokkenas. Onder de kleppendeksels in elk geval geen stelmogelijkheden ontdekt. Maakt dat statische controle (handmatig tornen) zinnig?
Toevallig tips voor het controleren van klepspeling bij een 440 mopar? Iemand die ik ken heeft zo'n ding en hij heeft twijfels over een toerental gerelateerde tik. Blok zou hydraulische stoters hebben aan de kant van de centrale nokkenas. Onder de kleppendeksels in elk geval geen stelmogelijkheden ontdekt. Maakt dat statische controle (handmatig tornen) zinnig?
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
welk jaar is de motor ?
vrijwel alle amerikaanse pushrod motoren hebben hydraulische lifters maar moet je wel op de juiste voorspanning zetten.
vrijwel alle amerikaanse pushrod motoren hebben hydraulische lifters maar moet je wel op de juiste voorspanning zetten.
-
Online
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Tjonge, geen idee.. het is niet het originele blok geloof ik. Voorspanning op de lifters is nieuw voor mij, nieuw huiswerk.. bedankt!autobedrijfvaneker schreef: ↑26 sep 2023, 19:22 welk jaar is de motor ?
vrijwel alle amerikaanse pushrod motoren hebben hydraulische lifters maar moet je wel op de juiste voorspanning zetten.
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
mocht je er niet uitkomen, kunnen wij altijd even diagnose doen.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Ik heb denk ik de afgelopen 25 jaar meer dan 70 B en RB motoren van Chrysler gebouwd. Als ie helemaal standaard is valt daar niet echt wat aan te stellen. Mocht je je koppen en dek gevlakt hebben dan kun je de tuimelaaras wel uitshimmen voor meer klepspeling maar je hebt binnen de standaard hydraulische stoters best een ruime marge. Dus ik denk dat je daar wel goed zit.TLRS schreef: ↑24 sep 2023, 21:31 Foto's graag
Toevallig tips voor het controleren van klepspeling bij een 440 mopar? Iemand die ik ken heeft zo'n ding en hij heeft twijfels over een toerental gerelateerde tik. Blok zou hydraulische stoters hebben aan de kant van de centrale nokkenas. Onder de kleppendeksels in elk geval geen stelmogelijkheden ontdekt. Maakt dat statische controle (handmatig tornen) zinnig?
Ik heb een werkplaats in Sint Michielsgestel en ben een paar dagen in de week aan het schroeven bij Kodec Imports in Reusel als dat dichterbij is en werk ook op locatie.
Mocht je een auto hebben van na 71 dan kan ik je stroomverdeler opnieuw curven naar de specs van voor de emissie eisen. Meer vermogen, zuiniger en koeler. Stuur maar PM als je interesse hebt.
-
Online
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers
Bedankt voor het aanbod van Eker & JW
De auto is van eind 60. Blok is er later in gekomen. Die zijn schijnbaar tot in de jaren 80 of 90 gebouwd, geen idee hoe oud het betreffende blok is. Er zit een Weiand spruitstuk op, vacuüm gestuurde mixer, elektronische ontsteking met vacuüm vervroeger en headers. Misschien andere zuigers en/of nokkenas.
Voor zover we hebben kunnen vinden zitten de tuimelaars van een 440 op 1 pijp. Wat individueel afstellen uitsluit lijkt me? Automatische stelbereik op de lifters lijkt inderdaad best royaal JW. Begrijp dat lifters wel kunnen falen (collapse). Misschien is dat een potentiële bron van speling. Er werd ook gesuggereerd dat lifters in stilstand niet zomaar leeglopen tenzij erg stugge klepveren. Dan zou zonder oliedruk misschien toch de klepspeling handmatig te controleren zijn. Zal er nog eens over prakkedenken..
De auto is van eind 60. Blok is er later in gekomen. Die zijn schijnbaar tot in de jaren 80 of 90 gebouwd, geen idee hoe oud het betreffende blok is. Er zit een Weiand spruitstuk op, vacuüm gestuurde mixer, elektronische ontsteking met vacuüm vervroeger en headers. Misschien andere zuigers en/of nokkenas.
Voor zover we hebben kunnen vinden zitten de tuimelaars van een 440 op 1 pijp. Wat individueel afstellen uitsluit lijkt me? Automatische stelbereik op de lifters lijkt inderdaad best royaal JW. Begrijp dat lifters wel kunnen falen (collapse). Misschien is dat een potentiële bron van speling. Er werd ook gesuggereerd dat lifters in stilstand niet zomaar leeglopen tenzij erg stugge klepveren. Dan zou zonder oliedruk misschien toch de klepspeling handmatig te controleren zijn. Zal er nog eens over prakkedenken..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten