Elise schreef: 18 sep 2019, 17:34
Robin schreef: 18 sep 2019, 17:07
Maar het redelijk prijzige redelijk ouderwetse 'Koningshuis' komt niemand aan:)
Ik had toch al een betoog gehouden dat het koningshuis geld oplevert?
En ja, dat kost geld.
Vergelijk het maar met een bedrijf wat kosten maakt voor reclame, ook dat is prijzig maar onder aan de streep wordt er wel geld verdient.
Ehm, die vergelijking wil ik niet maken. Ik snap je punt wel, maar wat ik al zei: ' koningshuis geld opleveren' zijn de meningen over verdeeld. Moeilijk meetbaar. Ik zit wel aan 'jouw kant' in dit verhaal min of meer.
Meer dat 't een instituut is die in NL anno 2019 niet geheel meer past in hoe de maatschappij enorm snel verandert EN dat de Koninklijke Familie nou niet bepaald van onbesproken gedrag is geweest de laatste honderden jaren....
Maar goed, 'het' bestaat en ik vind het geen storende factor. Wel vind ik 't dus vreemd dat in deze veranderende maatschappij(ik noemde een stapel issues hierboven) de radicalere partijen hun pijlen nooit gericht hebben en nog niet gaan richten op 'Het Koningshuis', want die denken dat 'zij' alleen maar geld kosten. Dus waarom blijven 'zij' gespaard? Gewoon analyserend.
Ergo: elke pipo boven de Balkenende-norm willen ze wel lynchen bij wijze van spreken.