Rody opzich is 192pk genoeg, het klinkt ook een beetje verwend

, Maar IRL is de 325i touring gewoon wat te traag. Hoe dat komt ? Waarschijnlijk omdat de auto erg zwaar is. Alleen al die elektrische stoelen wegen iets van 40 kilo per stuk, daarnaast hangt de auto vol opties, die leuk zijn maar een behoorlijke invloed hebben op het wagengewicht. De hele rimbam voor de kids moet altijd mee. Al met al schiet dat niet op.
Mijn vorige 323i met slechts 170pk was gewoon een snellere auto. Ik vind nu het nadeel dat als ik 80/100 in de 4/5 rij en je vloert het gaspedaal dat de auto langzaam in beweging kom. Je moet echt terug naar de drie en flink toeren janken om snelheid te maken. Je moet bv ook niet wagen om in de 4e versnelling een korte invoeger op de snelweg te nemen. Dan gaat het gewoon te langzaam. En inhalen op drukke 80/100 km wegen in de 4 of 5 is een heel avontuur.
Wat ook meespeelt is dat de 130i altijd genoeg power heeft, zelfs in de 5 en 6e versnelling. Je bent hoeft dan minder toeren te janken om snelheid te maken. Vooral als ik de auto als familiy car gebruik is dit wel zo comfortabel. En vooral bij het switchen van de auto's vergis ik me regelmatig in hoe sloom de 325i touring is.
Ik geloof dat tourings ook iets van 100 kilo zwaarder zijn dan sedans

: :!:
Anyway moest ik weer kiezen dan toch een 330i. Of een E90 325i maar die heeft al weer 218 pk ipv 192 pk.