Niels schreef: 19 sep 2019, 13:28
Dat is zeker de moeite maar is er ook bewijs van? Er zullen toch ook wel wat dyno uitdraaien van zijn lijkt me. Als ze niet teveel kosten dan kun je de gok wagen natuurlijk maar in de regel is het geen goedkope ingreep. Daarnaast breng je een extra variabele in welke invloed heeft op de compressie eind druk, het is dus wel zaak dat je goede tuner hebt die er een goed programma voor schrijft. Tenzij het in de Focus/2.5T tuning scène wel veel vaker gedaan wordt qua set up, dan is het niet zo spannend.
Ik wil niet zeiken hoor, het is echt een gaaf project maar het is zonde om veel geld te besteden waarbij het uiteindelijk misschien niet zoveel uit maakt. Ik blijf erbij dat je het vermogen wat je voor ogen hebt ook zonder andere nokken wel haalt, zeker als je de internals aanpast om echt extra boost te kunnen draaien.
Snap wat je bedoelt en vind het ook fijn om te horen hoor, zo lees ik ook ooit dingen waar ik nog wat van kan leren !
Maar deze nokkenassen worden idd vrij vaak gebruikt zodra mensen overgaan naar forged internals. Het zal natuurlijk ook afhankelijk van de rest van de setup zijn of het 30-40 pk is (zou bij mij bijvoorbeeld zomaar maar 10-20pk kunnen zijn bijv vanwege mijn turbo, maar mensen die met een GTX3076R rijden zullen waarschijnlijk een groter verschil merken).
Qua kosten valt het op de grote hoop ook wel mee vind ik, een setje kost nieuw om en nabij de € 700,-
Mocht ik in de toekomst bijvoorbeeld ook met zo'n GTX3076R willen gaan rijden is het verschil nog groter dus en als ik dan weer alles moet gaan los halen doe ik dat liever nu meteen nu toch alles open ligt. De auto is nu ook geschorst en word in de winter toch niet gebruikt, en dagelijks rijd ik er ook niet mee dus ik heb de tijd zegmaar. Dus doe liever nu alles rustig in 1x goed.

En ik ben ook wel zo iemand die de afwijking heeft die alles dan zo goed mogelijk wil aanpakken om het maximale wat haalbaar is eruit te halen haha
SlowCo schreef: 19 sep 2019, 13:57
Misschien is die 10% extra ook wel te halen met het verstellen/timen van de standaard nokkenassen?
Deze auto heeft nokkenasverstelling dus ik denk niet dat hier voldoende ruimte in zit om hetzelfde te bereiken, anders werden die nokkenassen ook nooit verkocht natuurlijk