Ford Focus ST-line 1.0 ECOboost

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
RS-Ron

Re: Ford Focus ST-line 1.0 ecoBEAST - noodloop

Bericht door RS-Ron » 07 sep 2019, 11:13

Ik zou ff in je motorruimte stappen en daar om je motorblok heenlopen om het blok te checken. Een visuele inspectie zeg maar..... beter save dan sorry !

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 07 sep 2019, 11:19

Dat past toch helemaal niet Ron ! Ik heb eens gekeken maar kon de motor niet vinden :bag:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 07 sep 2019, 11:22

Jij denkt alleen een startmotor te zien, maar dat is ‘m. Maar zonder gekheid, ff langs de dealer, uitlezen en laten checken. Je wilt geen gezeik als je 250km van huis bent.

Gr Ron

ErikS

Bericht door ErikS » 07 sep 2019, 12:09

RS-Ron schreef: 07 sep 2019, 11:13 Ik zou ff in je motorruimte stappen en daar om je motorblok heenlopen om het blok te checken. Een visuele inspectie zeg maar..... beter save dan sorry !

Gr Ron
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 07 sep 2019, 12:22

RS-Ron schreef: 07 sep 2019, 11:13 Ik zou ff in je motorruimte stappen en daar om je motorblok heenlopen om het blok te checken. Een visuele inspectie zeg maar..... beter save dan sorry !

Gr Ron
:lol:
RS-Ron schreef: 07 sep 2019, 11:22 Jij denkt alleen een startmotor te zien, maar dat is ‘m.
:bag:

JP

Bericht door JP » 07 sep 2019, 13:03

Afbeelding

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 13 sep 2019, 22:07

Komen er nog een keer wat chique plaatjes van de rode kogel, JP?

///Joost

Bericht door ///Joost » 13 sep 2019, 22:10

Hahah...prachtig! :tooth:

JP

Bericht door JP » 13 sep 2019, 22:18

Echt mijn lijflied, God
I'm going to give it to you baby, nice and slow
Maar zit je me nu te dollen? Nog nooit heeft hier iemand foto’s van mijn GTi’s en ander snel spul gevraagd en nu zit ik aan de downsize, krijg ik dit verzoek? Not sure if serious.....:hmmm:
Klein weekje en ik zal wat fraaie foto’s maken in een leuke omgeving.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 13 sep 2019, 22:22

Denk dat ik die auto's gemist heb, muv de laatste Polo. Maar wellicht heeft het te maken met mijn twijfel over een waardige opvolger voor de Golf.

JP

Bericht door JP » 13 sep 2019, 22:34

Voor de Polo had ik een jaartje een Golf VII.1 122pk. Dus kan ik deze makkelijk vergelijken met de FoFo 125pk.
Allereerst vond ik het sturen heel anders aanvoelen dan bij de Golf. Kan moeilijk de vinger erop leggen of de Focus een anders gestuurde stuurpomp heeft als bij de Golf. Paar daagjes wen je eraan en wil je niet anders. Zeer direct.

Verder;

+ mooier
+ luxer
+ goedkoper

- de mk4 heeft ook zo zijn problemen. Er zit erg veel techniek in, die wel eens wil haperen, maar veelal met updates door de dealer te voorkomen.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 13 sep 2019, 22:45

Mits met ST-line is de nieuwe Focus erg mooi inderdaad. Maar ook over het rijgedrag hoor je in het algemeen bij nieuwe Ford's goede verhalen. Als het zover is maar eens gaan rijden, echter wel met iets meer vermogen. Weet niet of in mijn geval ook benzine zal worden, maar minstens 150 pk moet het eigenlijk wel zijn.

Jij hebt Race Red? Ik zie nu Ruby Red in de configurator, heb deze kleur irl nog niet gezien, maar lijkt me ook heel chique.

Edit; Is een Ford standaard zo ruim uitgerust dat je daadwerkelijk met drie klikken de auto geconfigureerd hebt en een volgeladen auto te pakken hebt? Zelden zo weinig mogelijkheden gezien...

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2019, 10:03

Ruby red is ook erg mooi, meer een kleur voor een Vignale ipv de ST.

JP

Re: Ford Focus ST-line 1.0 ecoBEAST

Bericht door JP » 14 sep 2019, 12:04

Dit is (heel toepasselijk) race-red, ja !

Volgens mij is de configurator niet helemaal geweldig. Begreep dat er best meer mogelijk is maar dan moet je de dealer eens lief aankijken, terwijl je lichtelijk bukt.

JP

Re: Ford Focus ST-line 1.0 ecoBEAST

Bericht door JP » 26 sep 2019, 07:27

Vorige week eens aan een wereldreis begonnen. Ja, ondanks de enkele keer noodloop vorige maand en het gebrek aan tijd om langs de dealer te gaan, toch met mijn anwb-abonnement op zak, de gok gewaagd en af getogen naar Oostenrijk.

De boordnavigatie eens lief aangekeken en die vertelde dat het 860km was naar Obertraun bij Hallstatt. Daar zou ik volgens meneer Ford 7.5u over doen. Ik weet niet met welk gemiddelde ik dat zou moeten halen, maar uiteindelijk werden het er 10,5u. Mede veroorzaakt door stukjes vrije snelweg tussen de vele baustelles. Overigens stond de max telkens op 120km/h. Meer was echt niet te doen, want het verbaasde me dat de meeste Duitsers overal langzamer reden dan de max. toegestane snelheid. Op de reis ben ik wel 2x op de meest linkerbaan geweest, maar werd daar een paar keer met grootlicht "weggehüpt". Ik denk dat die baan alleen is voor motoren met meer dan 4 cylinders.

Met een volle tank euro98 kan ik makkelijk 800km afleggen, dat werd het net niet, maar gelukkig kon ik in Duitsland nog wat V-power racing 100 scoren. Het voelt als doping aan een blinde geven, maar het torretje hield het goed vol. Gelukkig maar !
Tot München dus veel vertraging gehad, met een gemiddelde van 6.0liter/100km. Later bij vrije baan en max. 100km/h in Oostenrijk, vanwege het milieu, kwam ik zelfs uit op 5.4liter, ondanks het af en toe flink stijgen. Iets waar de motor geen moeite mee heeft, al ben ik wel een paar keer in zijn 5e versnelling blijven rijden. Je hoort die bromtol niet zo, en dan vergeet je/ik wel eens omhoog te schakelen :bag:

In deze lange rit, heb ik toch een haat-liefde verhouding gekregen met de adaptieve cruise control. Volgens mij zorgt het voor veel onrust achter je (door de remlichten) als zulke systemen al beginnen te remmen, als je zelf zou denken, ik laat hem uitlopen vooraleer je naar links kan om in te halen.
Van de ene kant wel handig dat je zelf eens iets kan missen (het systeem kijkt voor je mee) maar als jet het uitschakelt, ben je bang dat als je een keer wat mist, het meteen te laat is. Dus onbewust ga je je toch een beetje vertrouwen op zulke systemen.
Toch had ik op een gegeven moment het systeem uitgeschakeld en alsof de duivel het wist, even later een 'Vollbremsung' voor me, net op het moment dat ik even met de radio was aan het klooien. Gelukkig op zo'n moment, kijkt die frontradar toch met je mee, want opeens gingen alle toeters en bellen af, en werd toch nog ingegrepen. Ik schrok me volledig de tering !

Afbeelding
Afbeelding

En ja, vooral de hele week veel van deze gezien....

Afbeelding
....en chinezen. Mijn god het stikt hier van de chinezen, het dorp heeft 800inwoners maar dagelijks komen er 7000toeristen, waarvan 6998 uit China en omstreken. Ik kan geen Chinees meer zien, elke meter moet je stoppen voor een fotograferende spleetoog, ze dringen overal voor, ze stinken en je moet uitkijken, want voor je het weet heb je een selfiestick in je oog of reet zitten. Ik zal de komende 3maanden echt geen chinees meer eten.

Maar “as we speak” zit ik nog even hier, kijk ik nog wat naar de Dirndle’s en ben me maar mentaal met wierook op de terugreis aan het voorbereiden. Als dat maar goed gaat !

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: Ford Focus ST-line 1.0 ecoBEAST - dé wereldreis

Bericht door EvdP » 26 sep 2019, 07:52

Veel plezier daar. De plaatjes zien er goed uit.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 26 sep 2019, 08:55

In de file is afstandsradar ideaal, hele fijne feature, als het eenmaal weer rijdt not so much. Kijkt altijd te ver vooruit.

Fijne vakantie!

JP

Bericht door JP » 26 sep 2019, 09:03

Volgens mij doet ‘ie het juist alleen boven de 30km/h en niet daaronder. :hmmm:

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 sep 2019, 09:24

Hehe...mooi verhaal, JP. Fijne vakantie gewenst! En we wachten op de foto's van de dames in dirndls. :D

Vwb de ACC, die hadden wij ook in de VS op onze CX-5. Dat was in de file echt heerlijk, want hij reed/stopte praktisch zelf. Die werkte dus ook onder de 30 km/h. Maar goed, met een handbak is het wel logisch natuurlijk dat die pas werkt boven een bepaalde snelheid. ;)

Echt een mooi ding hoor, zeker zo in het rood. Die rode kleur is in het echt precies fel genoeg. In de buurt bij ons staat een vorige gen, en da's volgens mij min of meer dezelfde kleur.

dvh

Bericht door dvh » 26 sep 2019, 09:30

Oostenrijk is prachtig.
Als ik ooit nog eens ga emigreren, dan zal het die richting op zijn.

Er is ook zo'n plekje in Oostenrijk waar heel veel arabieren komen. Plaats werd benoemd door een of andere profeet. Ik ben niet helemaal op de hoogte. Maar daar zit het vol met Arabische mensen.

Verder ben ik fan van Oostenrijk.

Mozert ligt er ook
Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 sep 2019, 09:34

Ben afgelopen zomer ook door Oostenrijk gereden, inderdaad echt prachtig daar. Zeker nog eens uitgebreider bekijken op een vakantie. :)

Leuke foto's JP, fijne vakantie!

JP

Bericht door JP » 26 sep 2019, 09:42

Thanx, het dorpje hier, Hallstatt is gekopieerd en in China nagebouwd. Hier in het origineel zie je ook overal alles vertaald naar het chinees....en maar rijden in dikke nieuwe X5 airportrentals !

allen

Bericht door allen » 26 sep 2019, 12:08

Oh nou! Dan zal ik mezelf maar niet uitnodigen voor een bak koffie...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 sep 2019, 12:34

Ziet er goed uit, JP. Goede vakantie nog en dat er nog vele curryworsten volgen :)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 sep 2019, 12:44

Oostenrijk is inderdaad een heerlijk land, daar zou ik het ook wel uit kunnen houden mocht het moeten :)

Adaptive cruise control, lane assist maar bijv. ook spraakbesturing zijn allemaal systemen waarbij je je als gebruiker moet aanpassen aan het systeem, want het systeem past zichzelf namelijk niet aan de gebruiker aan. Als je dat eenmaal doet en gewend bent dan werkt het prima.
Kwestie van tijd en dan weet je niet beter.

Gesloten