













Bron: Autoweek.nlByton levert de M-Byte naar eigen zeggen straks in diverse smaken. Zo zijn er 272 pk sterke achterwielaangedreven versies, maar ook varianten met 408 pk en vierwielaandrijving. Daarnaast is het accupakket in twee formaten te bestellen. De kleinste heeft een capaciteit van 72 kWh terwijl de grootste 95 kWh telt. De achterwielaangedreven versie komt met het kleinste pakket volgens de WLTP-cyclus 360 kilometer ver. Bestel je de RWD-versie met het 95 kWh pakket, reken dan op een rijbereik van 460 kilometer. De vierwielaangedreven M-Byte is alleen met het grootste accupakket leverbaar en komt daarmee 435 kilometer ver. De topsnelheid van alle versies is vastgesteld op 190 km/h. Wel sprint de AWD-variant fors sneller naar een snelheid van 100 km/h. Waar de achterwielaangedreven varianten 7,5 tellen nodig hebben voor die sprint, klaart de vierwielaangedreven versie dat klusje in 5,5 tellen.
Het interieur van de Byton kenmerkt zich met name met zijn maar liefst 48-inch brede display dat over de gehele breedte van het dashboard loopt. Op het gebogen scherm is niet alleen voor de bestuurder relevante informatie te zien, het fungeert namelijk ook als scherm voor het infotainmentsysteem.
Byton rekent op een kale Europese prijs van € 45.000. Het is natuurlijk nog afwachten wat de M-Byte uiteindelijk in Nederland gaat kosten.