Wat een kompleet debiele opmerking dit. Dus als je er een mening over hebt ben je gebruiker? Ik zie gewoon regelmatig de gevolgen van alkohol en van partydruggs. Staat in geen verhouding. Met zwart wit denkers heb ik sowieso niet zo veel. Wel verwijten dat moslims zwart wit denken maar ondertussen zelf ook lekker dogmatisch zijn en anderen afdoen als gebruikers als ze ergens iets anders over denken dan jij?
Nederland gaat naar de haaien
- tomgtr
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen zou ik zeggen tegen degenen die 't allemaal goed bedoelen, maar 't klinkt wat raar wat TomGTR hierboven ook al zegt en Niels. Ook met eBoonstra eensch.
Van dichtbij mogen meemaken hoe m'n zwager zwaar cokeverslaafd nu sinds 3 jaar clean is. Voor hoe lang?
Zelf nooit dingen gebruikt. Wel erg veel alcohol geconsumeerd.
Nu exact 5 weken geen druppel drank meer gehad:)
Gisteravond op 'n gezellige feestje wel even de neiging gehad, maar de temptation kunnen weerstaan....
Van dichtbij mogen meemaken hoe m'n zwager zwaar cokeverslaafd nu sinds 3 jaar clean is. Voor hoe lang?
Zelf nooit dingen gebruikt. Wel erg veel alcohol geconsumeerd.
Nu exact 5 weken geen druppel drank meer gehad:)
Gisteravond op 'n gezellige feestje wel even de neiging gehad, maar de temptation kunnen weerstaan....
- tomgtr
Coke is een behoorlijk gevaarlijke. Makkelijk verkrijgbaar maar zijn aardig wat mensen aan verslaafd. Nou moet je geloof ik wel aardig doorsnuiven om daaraan verslaafd te raken maar heel erg moeilijk om vanaf te komen. Ik raak die zooi niet aan maar geloof niet dat het nog strenger aanpakken dan nu al gebeurt ook maar enige positieve bijdrage levert aan de verslavingsproblematiek.
-
Inderdaad. De té strenge aanpak werkt vaak averechts. Voorbeeld: Tijdens de WK alround weetikveel schaatsfestijnen hier in Thialf lopen nadien de kroegen hier vol met fans. Heel heel heel veel Noren. Leeftijd 40+ en er zijn er bij, zat als 'n aap om 19:00 's avonds, keurige nette mannen en vrouwen. Dan vraag ik hun, wat is dit? Want er zijn ook vele NL fans (herkenbaar aan de oranje kleding even voor de duidelijkheid:)) die 'normaal' staan te doen(relatief dan he) De Noren zeggen dat met name de alcoholprijzen hier in NL zo lekker laag zijn icm feestje in buitenland et voila. Maar ik heb 't over schaatssupporters liefhebbers van de sport, geen Tokkies of lowlifes, studenten, of echt jongeren... volwassen nette mensen.
- RS-Ron
Wat mij betreft doet iedereen wat ie zelf denkt dat ie moet doen. Het maakt mij niet zo veel uit en het blijft moeilijk uit te leggen dat alcohol en bijvoorbeeld roken een eigen keuze is en een xtc pilletje niet. Alcohol heeft wel meer nevenverschijnselen dan bijv. roken. Heb in mijn leven heel veel leed voorbij zien komen door zowel alcohol als drugs. Sommige mensonterende gevolgen van harddrugs krijg ik nooit meer van mijn netvlies. Maar ik denk dat er hier ook ervaringsdeskundigen zijn die hetzelfde hebben met alcohol verslaafden. Wat je nu ziet is dat er volop geëxperimenteerd wordt met cristal meth. De gevolgen daarvan zijn ook niet misselijk. Vooral jongeren kwetsbaren kunnen daardoor in No time ongelooflijk veel schade oplopen. Een mogelijk nadeel is natuurlijk dat door acceptatie van harddrugs de drempel voor steeds meer mensen wegvalt om “het eens te proberen”. Wat mij wel zorgen baard, of waar ik steil van achterover sla eigenlijk, is dat ik op vrijdagavond in het park om 23:30 uur met de honden door een walm van wietlucht langs de bankjes loop en daar hoofdzakelijk jongetjes en meisjes van rond de 13-16 jaar zie en ruik blowen in combinatie met het drinken van alcohol. En dan geen biertje, maar een paar flessen Jack Daniels. Ik zal wel een oude lul zijn en vooral negatief denken, maar daar is het wachten op de eerste die een pretzakje met harddrugs bij zich heeft en dan heb je de stront in de ventilator.
Gr Ron
Gr Ron
-
Prima verhaal Ron, en dit , hier exact hetzelfde verhaal vlakbij in een parkje. Voor ingang Appie ook op 'dinsdagavond' een wietlucht...nog erger dan op de Oudezijds Voorburgwal bij wijze van... En 14/15 jarigen vaak (al zijn de jongedames moeilijker inschatbaar qua leeftijd, de brugpieper kereltjes erbij verraden 't wel)RS-Ron schreef: 09 sep 2019, 10:42 Wat mij wel zorgen baard, of waar ik steil van achterover sla eigenlijk, is dat ik op vrijdagavond in het park om 23:30 uur met de honden door een walm van wietlucht langs de bankjes loop en daar hoofdzakelijk jongetjes en meisjes van rond de 13-16 jaar zie en ruik blowen in combinatie met het drinken van alcohol. En dan geen biertje, maar een paar flessen Jack Daniels. Ik zal wel een oude lul zijn en vooral negatief denken, maar daar is het wachten op de eerste die een pretzakje met harddrugs bij zich heeft en dan heb je de stront in de ventilator.
Gr Ron
Ben blij dat junior(19) daar nooit heeft gestaan...
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Blijkbaar aardig wat gebruikers op DF

-
- Auto: Dikke Bmw
Tja NL schiet af en toe door met de tollerante houding richting middelen gebruik en de bijbehorende dance industrie. Het hedonistische aspect kan ik wel plaatsen. Maar elk weekend tot het gaatje gaan heeft zo z’n keerpunt.
Echter zijn er zat mensen die de pijn/verdriet/ziekte etc er mee verdoven. Dan wordt het normaal en is de drempel veel lager met alle voorlichtingen die men tot zijn beschikking heeft. Dat een pakje poeders sneller bezorgd is dan een maaltijd helpt ook niet mee.
Ik keek toch vrij gek op om gebruikte injectienaalden tegen te komen op straat van landen zoals Spanje en Engeland (Wales) waarvan ik vermoed mensen vanwege de armoede zich geen raad meer wisten. ‘Gelukkig’ speelt dat in NL naar mijn weten niet op dat niveau en is er mee hulp beschikbaar voor mensen die vast zitten met welke verslaving dan ook.
Ik mag daarom deze maand met trots zeggen dat ik de sigaretten gewoonte al 7 jaar kwijt ben.
Echter zijn er zat mensen die de pijn/verdriet/ziekte etc er mee verdoven. Dan wordt het normaal en is de drempel veel lager met alle voorlichtingen die men tot zijn beschikking heeft. Dat een pakje poeders sneller bezorgd is dan een maaltijd helpt ook niet mee.
Ik keek toch vrij gek op om gebruikte injectienaalden tegen te komen op straat van landen zoals Spanje en Engeland (Wales) waarvan ik vermoed mensen vanwege de armoede zich geen raad meer wisten. ‘Gelukkig’ speelt dat in NL naar mijn weten niet op dat niveau en is er mee hulp beschikbaar voor mensen die vast zitten met welke verslaving dan ook.
Ik mag daarom deze maand met trots zeggen dat ik de sigaretten gewoonte al 7 jaar kwijt ben.
- Luc B
Heb je er af en toe nog wel zin in? Ben ook pas gestopt, maar de trek blijft.Crookie schreef: 09 sep 2019, 11:30 Ik mag daarom deze maand met trots zeggen dat ik de sigaretten gewoonte al 7 jaar kwijt ben.
-
- Auto: Dikke Bmw
Nee ik ben er helemaal klaar mee. Ik rookte net geen pakje per dag. Het is een sadistisch monster dat roken 
- Luco
Alcohol maakt meer kapot dan een jointje.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Klopt Luco.
- tomgtr
Klopt inderdaad. Aan de andere kant is wiet supersterk geworden en is de simpele zolderkweek nu een beetje aan het verschuiven naar zware criminaliteit, zij het in grote plantages hier of in Spanje of Canada vanwaar containers vol van het spul onze kant uitgestuurd worden. Dus zo onschuldig is het jointje ook niet en die farce proef met legale kweek in een paar dorpen verandert daar helemaal niks aan.
- Luco
Nee die kweken gereguleerde troep
De wiet is sterker geworden maar als je het rookt is het heel goed te doseren, beter dan bij alcohol imho.

De wiet is sterker geworden maar als je het rookt is het heel goed te doseren, beter dan bij alcohol imho.
- tomgtr
Pff, niks voor mij, ik flikker meteen in slaap.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
De reden dat ik in m’n jeugdtijd op m’n 70cc Aprilia SR met 21mm en Yasuni C16 meestal nooit harder dan 60 km/u reed 

- Luc B
eBoonstra schreef: 09 sep 2019, 13:02 De reden dat ik in m’n jeugdtijd op m’n 70cc Aprilia SR met 21mm en Yasuni C16 meestal nooit harder dan 60 km/u reed![]()

Mooie tijd.
-
Hier ook 6 jaar clean.

Geen enkele trek meer in een sigaret. Vind het zelfs ranzig geworden.
- JP
Al 40 jaar clean, geen drank, geen drugs en geen coffee. Nu zal ik vast andere 'zondes' hebben..... 

- Luco
JaJP schreef: 09 sep 2019, 15:20 Al 40 jaar clean, geen drank, geen drugs en geen coffee. Nu zal ik vast andere 'zondes' hebben.....![]()
- Luc B
Gijzert schreef: 09 sep 2019, 15:01Hier ook 6 jaar clean.
Geen enkele trek meer in een sigaret. Vind het zelfs ranzig geworden.

- Luco
Wij dampen nu 2 jaar, maar als er een stugge roker naast me komt staan ruik ik het ook goed, zeg maar.
- JP
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Roken is met stip de allerslechste verslaving voor het lijf.
Dat geldt ook voor gematigd roken, niet voor gematigd alcohol gebruik om eens wat te noemen.
Uiteraard is te veel alcohol gebruik niet best, Korsakov, Leverschade/kanker, slokdarmkanker etc, de schade door gematigd roken/mee roken is veel ernstiger en geeft problemen voor alle lichamelijke cellen, geen een uitgezonderd.
Dat geldt ook voor gematigd roken, niet voor gematigd alcohol gebruik om eens wat te noemen.
Uiteraard is te veel alcohol gebruik niet best, Korsakov, Leverschade/kanker, slokdarmkanker etc, de schade door gematigd roken/mee roken is veel ernstiger en geeft problemen voor alle lichamelijke cellen, geen een uitgezonderd.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Hoe zit het eigenlijk met meeroken? Is daarvan de schade al bewezen? Heb zelf nooit gerookt.