BMW M2
- Erik
- Auto: BMW ///M
Re: BMW M2
Gave specs. Wat ik niet snap is dat hij standaard dus met hele onnodig zware remmen geleverd wordt.
Prijs wordt een beste, die 89k zal wel de dct met keramische remmen zijn dan.
Das 140k in NL.
En dan mag je nog de truttenopties gaan aanvinken en kom je alsnog op 150k voor een M2 CS die 25 lichter is dan de M2C.
Prijs wordt een beste, die 89k zal wel de dct met keramische remmen zijn dan.
Das 140k in NL.
En dan mag je nog de truttenopties gaan aanvinken en kom je alsnog op 150k voor een M2 CS die 25 lichter is dan de M2C.
-
OnlineWill F.
Adaptieve demping (heel interessant) verbaast me wel voor zo'n kleine serie, zitten behoorlijke ontwikkel(finetune)kosten aanvast.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Dat is een duur woord voor de dempers die al sinds 2016 in de M3/M4 worden geleverd.
-
Gaaf dat je een 718 hebt besteld! Heb vorig jaar 3 weken een 718 Boxster gehad, toen mijn base 981 weg was voor een nieuwe PDK. Het geluid valt tegen (ongerafineerd, zeg maar lomp) maar het ding maakt serieus stappen zeg! Ik dacht dat het een S was, maar bleek thuis een non S te zijn. Hij ging toen prima mee op met m'n m140i. Rij eigenschappen zijn ook fenomenaal.sdlauto schreef: 08 sep 2019, 12:56 Ja dat is ook zo het kontje wilt snel om.
Is die een pak sneller dan de normale M2?
S55 valt natuurlijk veel meer uit te halen zoals je aangeeft draait die niet op maximum capaciteit.
En 410 pk is al niet behelpen.
Ben je tevreden over de M dct?
-
OnlineWill F.
Dat snap ik maar die software parameters kan je niet zo ff overzetten. Hardware natuurlijk wel.Erik schreef: 08 sep 2019, 23:13 Dat is een duur woord voor de dempers die al sinds 2016 in de M3/M4 worden geleverd.
-
Ja zeker gaaf kan ook niet wachten.Twist schreef: 08 sep 2019, 23:19Gaaf dat je een 718 hebt besteld! Heb vorig jaar 3 weken een 718 Boxster gehad, toen mijn base 981 weg was voor een nieuwe PDK. Het geluid valt tegen (ongerafineerd, zeg maar lomp) maar het ding maakt serieus stappen zeg! Ik dacht dat het een S was, maar bleek thuis een non S te zijn. Hij ging toen prima mee op met m'n m140i. Rij eigenschappen zijn ook fenomenaal.sdlauto schreef: 08 sep 2019, 12:56 Ja dat is ook zo het kontje wilt snel om.
S55 valt natuurlijk veel meer uit te halen zoals je aangeeft draait die niet op maximum capaciteit.
Heb ook een 981 gereden de versie met 265pk geluid was echt gaaf, maar mijn turbo diesel is sneller dan dat ding en miste echt een stukje snelheid.
Dat is bij de 718 wel anders waar zelfs de base al volstaat imho.
Geluid is inderdaad niet zijn sterke punt, maar ik kan er mee leven en wordt ruimschoots gecompenseerd door zijn handling en feel.
M140 is ook een gave wagen en sleurt er heerlijk aan met het B58 blok, alleen het rijdt wel net een tikkie anders dan de M2(C).
Heb zelf ook nog de 718 GTS proefgereden en die maakt helemaal bizar grote stappen voor ‘slechts’ 365pk mede door zijn gewicht natuurlijk.
Heb ook meerdere BMW’s gereden maar ben echt meer een Porsche man geworden haha.
Trouwens nooit een M wel 35i/D

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi Porsche verhaal. *Thumbs Up!*
Die pops en bangs zitten in de M2C wanneer de uitlaatkleppen geopend zijn, en het maakt de 'stillere'(idd die OPF) gesmoordere sound net wat leuker, want 't is niet luid ofzo. Net even wat sportiever.
Alhoewel ik gisteren lange rit de kleppen niet open had, versnellingsstand op midden(je hebt 3 standen DCT reactiesnelheid) en toen ik eens doortrok om 'n stelletje letterlijke zondagsrijders te passeren klonk hij mooi snerperig, zoals de S55 in de basis wel klinkt en doet me weer denken aan de S54 in de E46 M3. Maar goed dat zit 'm ook in die fakesound door de boxen(die niet storend is, maar er tzt wel uit moet, nu nog, niet, want dan wordt 't te stil)
DCT=Prima, ik vind het 'n verademing. Lange ritten gewoon automaat kickdown en gaat ie in nonsport ook zó naar hoogst illegale snelheden.
En sportief de flippers.
Verder wil ik die Remus ook eigenlijk.
Die pops en bangs zitten in de M2C wanneer de uitlaatkleppen geopend zijn, en het maakt de 'stillere'(idd die OPF) gesmoordere sound net wat leuker, want 't is niet luid ofzo. Net even wat sportiever.
Alhoewel ik gisteren lange rit de kleppen niet open had, versnellingsstand op midden(je hebt 3 standen DCT reactiesnelheid) en toen ik eens doortrok om 'n stelletje letterlijke zondagsrijders te passeren klonk hij mooi snerperig, zoals de S55 in de basis wel klinkt en doet me weer denken aan de S54 in de E46 M3. Maar goed dat zit 'm ook in die fakesound door de boxen(die niet storend is, maar er tzt wel uit moet, nu nog, niet, want dan wordt 't te stil)
DCT=Prima, ik vind het 'n verademing. Lange ritten gewoon automaat kickdown en gaat ie in nonsport ook zó naar hoogst illegale snelheden.
En sportief de flippers.
Verder wil ik die Remus ook eigenlijk.
-
Haha Robin ben gewoon erg enthousiast en wil graag mijn ervaringen delen.
Dat ik beetje pro Porsche ben moeten jullie maar voor lief nemen haha.
M2/3 zijn de enige BMW’s die mij nog wat doen verder doet het gamma mij niets meer.
Rijd op het moment nog wel een 530D en ben daar heel tevreden over, met uitzondering van de aanschafprijs van 85k.
Die knetters en scheten hoeft van mij niet zo extreem heb ze wel waargenomen maar niet als storend ervaren.
Lijkt het net een 5/6 GTI met chip en pop and bang geïnstalleerd verschrikkelijk.
Ik vond de M-DCT ook prima schakelen, eigenlijk was alles leuk aan de M2 alleen paste die wat minder goed bij mij qua gevoel.
Toch zijn we bevoorrecht dat wij zulke auto’s rijden mogen, je kunt het slechter treffen.
Collega van me rijd z’n Tesla performance met geloof ik 700pk, ik word er niet warm of koud van enkel misselijk.
Het doet mij echt helemaal niets hoe scherp of snel ze misschien ook zijn voor een zware elektrische auto.
Nul komma nul emotie/beleving en mis zelfs gewoon het gevoel van schakelen.
Dat ik beetje pro Porsche ben moeten jullie maar voor lief nemen haha.
M2/3 zijn de enige BMW’s die mij nog wat doen verder doet het gamma mij niets meer.
Rijd op het moment nog wel een 530D en ben daar heel tevreden over, met uitzondering van de aanschafprijs van 85k.
Die knetters en scheten hoeft van mij niet zo extreem heb ze wel waargenomen maar niet als storend ervaren.
Lijkt het net een 5/6 GTI met chip en pop and bang geïnstalleerd verschrikkelijk.
Ik vond de M-DCT ook prima schakelen, eigenlijk was alles leuk aan de M2 alleen paste die wat minder goed bij mij qua gevoel.
Toch zijn we bevoorrecht dat wij zulke auto’s rijden mogen, je kunt het slechter treffen.
Collega van me rijd z’n Tesla performance met geloof ik 700pk, ik word er niet warm of koud van enkel misselijk.
Het doet mij echt helemaal niets hoe scherp of snel ze misschien ook zijn voor een zware elektrische auto.
Nul komma nul emotie/beleving en mis zelfs gewoon het gevoel van schakelen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^pas op voor Wimo met dat soort opmerkingen
Porsche prima natuurlijk, liever ook de Cayman dan any 911 (behoudens een Gt3 dan)
Nog even geduld voor een GT4 PDK dan
Als een M2CS hier >€140K gaat doen dan laat ik hem beleefd staan, dan maar gelijk Porker geld voor een Porker

Porsche prima natuurlijk, liever ook de Cayman dan any 911 (behoudens een Gt3 dan)
Nog even geduld voor een GT4 PDK dan
Als een M2CS hier >€140K gaat doen dan laat ik hem beleefd staan, dan maar gelijk Porker geld voor een Porker

-
140/150k voor 'n CS. Tja. De limited M4CS (€35 mille meer tov normale M4 in NL toendertijd) staan ook nog gewoon bij dealers overal in 'de wereld'. Prachtproduct, maar die lijkt misschien teveel op normale M4/Comp in alles denk ik en toch zo'n extreem prijskaartje.
Dat kan ook gebeuren met M2CS, lijkt te veel op M2C die weer veel lijkt op M2.
Bij bijv 1M was het echt een totaal uniek gebeuren(met natuurlijk parts bin onderdelen N54 uit 135/335, maar het klopte) vanwege die speciale carrosserie en dat M3 onderstel, wat M2/C/CS ook hebben, daar niet van.
Er bestaat maar één 1M configuratie af fabriek, geen 1MComp of 1MCS weetikveel.
Dat maakt de vaak verafgode, maar vaker nog steeds verguisde 1M met z'n 6309(?) exemplaren een uniek BMWtje. Wat reed dat mooi. Ik mis 'm nog wel eens.
Dat kan ook gebeuren met M2CS, lijkt te veel op M2C die weer veel lijkt op M2.
Bij bijv 1M was het echt een totaal uniek gebeuren(met natuurlijk parts bin onderdelen N54 uit 135/335, maar het klopte) vanwege die speciale carrosserie en dat M3 onderstel, wat M2/C/CS ook hebben, daar niet van.
Er bestaat maar één 1M configuratie af fabriek, geen 1MComp of 1MCS weetikveel.
Dat maakt de vaak verafgode, maar vaker nog steeds verguisde 1M met z'n 6309(?) exemplaren een uniek BMWtje. Wat reed dat mooi. Ik mis 'm nog wel eens.
-
Ja Bmw melkt het nu echt teveel uit met zoveel modellen. En zeker voor die absurde bedragen.
-
En ik heb het idee dat ze dat niet zelf bedacht hebbenAndre schreef: 09 sep 2019, 11:39 Ja Bmw melkt het nu echt teveel uit met zoveel modellen. En zeker voor die absurde bedragen.

Carrera, Carrera S, Carrera 4S, Gts, Gt3, Gt3 rs, Gt2, Gt2 rs, Targa, Targa 4S, Cabrio, Turbo, Turbo S enz enz enz

Misschien doet Bmw het commercieel wel goed, kan het niet beoordelen. Maar als je idd kritisch kijkt naar de verschillen, tja....
En die zware remmen op de M2C is wel apart, maar misschien willen ze is af van het imago dat een standaard M niet het circuit op kan met de standaard remmen. Bmw gebruikt wel steeds dezelfde motor, dat vond ik bij Porsche nog wel onderscheidend.
Bij Porsche gebruikten ze eerst echt andere motoren zoals de Metzger engine. Maar ik heb het idee dat de model verschillen daar ook steeds kleiner worden uit kosten efficiency.
-
sdlauto schreef: 09 sep 2019, 07:25Ja zeker gaaf kan ook niet wachten.Twist schreef: 08 sep 2019, 23:19Gaaf dat je een 718 hebt besteld! Heb vorig jaar 3 weken een 718 Boxster gehad, toen mijn base 981 weg was voor een nieuwe PDK. Het geluid valt tegen (ongerafineerd, zeg maar lomp) maar het ding maakt serieus stappen zeg! Ik dacht dat het een S was, maar bleek thuis een non S te zijn. Hij ging toen prima mee op met m'n m140i. Rij eigenschappen zijn ook fenomenaal.sdlauto schreef: 08 sep 2019, 12:56 Ja dat is ook zo het kontje wilt snel om.
Heb ook een 981 gereden de versie met 265pk geluid was echt gaaf, maar mijn turbo diesel is sneller dan dat ding en miste echt een stukje snelheid.
Dat is bij de 718 wel anders waar zelfs de base al volstaat imho.
Geluid is inderdaad niet zijn sterke punt, maar ik kan er mee leven en wordt ruimschoots gecompenseerd door zijn handling en feel.
M140 is ook een gave wagen en sleurt er heerlijk aan met het B58 blok, alleen het rijdt wel net een tikkie anders dan de M2(C).
Heb zelf ook nog de 718 GTS proefgereden en die maakt helemaal bizar grote stappen voor ‘slechts’ 365pk mede door zijn gewicht natuurlijk.
Heb ook meerdere BMW’s gereden maar ben echt meer een Porsche man geworden haha.
Trouwens nooit een M wel 35i/D![]()
Leuk om te lezen! Na een hele rits BMW's heeft ook het porsche virus mij te pakken (987 cayman S, 987 Boxster S en 987 Boxster) . Ik heb veel meer het wow-gevoel bij Porsche, zelfs bij de Macan vorig jaar. Onderstel en besturing is echt next level. Enige reden waarom ik nu de m240i heb is dat ik een cabrio wil met een achterbankje. Een m240i is dan nog enigszings sportief, maar dynamisch niet te vergelijken met een Boxster. Wel snelle dan de base 981 overigens

Ben heel benieuwd hoe de 718 je gaat bevallen. Bij mij moet er binnenkort ook weer een porker komen. Ik ben erg aan het twijfelen tussen een 718 Spyder, 981 Boxster GTS of zelfs een 991.2 GT3 manual
-
M2 net even anders dan 'een BMW' of zelfs M240i(weggedrag/rijdynamisch), net als dat een 987/981/718 /GT3/4 net even anders is en rijdt als 'n Macan/Cayenne/Panamera natuurlijk he.
Romo zal wel weer op de proppen komen met wat hij erg leuk en minder leuk vond aan z'n Cayman toen:)
Romo zal wel weer op de proppen komen met wat hij erg leuk en minder leuk vond aan z'n Cayman toen:)
- tomgtr
Nou, eerlijk gezegd is de Macan echt een pretletter. Ding smijt je zo hard de hoek om, niet normaal. Zit als daily aardig wat lol in, meer dan ik had verwacht.
-
Geloof ik meteen!tomgtr schreef: 09 sep 2019, 13:16 Nou, eerlijk gezegd is de Macan echt een pretletter. Ding smijt je zo hard de hoek om, niet normaal. Zit als daily aardig wat lol in, meer dan ik had verwacht.
Hier Tim in 'n Cayenne lomperik, maar wat mooi...
Gotlandring Zweden, wat 'n uitdagend baantje voor Driftdagen.nl en 1M/M2/3/4/5/6/7/8/9/
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Weinig tijd hier, maar goed;Robin schreef: 09 sep 2019, 13:14 M2 net even anders dan 'een BMW' of zelfs M240i(weggedrag/rijdynamisch), net als dat een 987/981/718 /GT3/4 net even anders is en rijdt als 'n Macan/Cayenne/Panamera natuurlijk he.
981 C GTS; alles waanzinnig goed, behoudens het sturen/stuurkarakter.
Zo goed dat ik 981 GT4 proef heb gereden, die IMHO veel beter stuurde, maar een HB, nu dus op de radar een 718 GT4 PDK
Ga weer werken, ik weet waarvoor

- tomgtr
Voor de BPM!
-
In rust zit ik op onder 60( 58), maar hij kan ook zo naar 180 knallen als ik de prijzen van auto's hier voorbij zie komen:)
-
Haha het is jammer dat het budget op een gegeven moment op is, maar anders had ik het ook wel geweten.
718 GT4 is praktisch onbetaalbaar, ik zou ook altijd PDK kiezen.
Wat beviel niet qua sturen aan de CGTS 981 Ro?
Verbaasde me er btw ook over hoe lekker een Macan rijdt inderdaad anders dan een 911 of Cayman, maar zeker niet slecht.
@Twist,
Dat is een lastige keuze maar dan zou ik de 991.2 GT3 verkiezen boven de GTS en de Spyder.
Althans afgaande op filmpjes heb ze helaas alle drie niet gereden.
M240i is inderdaad stuk anders dan een M2(C) minder scherp naar mijn mening en braver uiterlijk.
Blokje trekt er wel flink aan trouwens zag in sommige tests nog harder dan zijn broer de M2!
718 GT4 is praktisch onbetaalbaar, ik zou ook altijd PDK kiezen.
Wat beviel niet qua sturen aan de CGTS 981 Ro?
Verbaasde me er btw ook over hoe lekker een Macan rijdt inderdaad anders dan een 911 of Cayman, maar zeker niet slecht.
@Twist,
Dat is een lastige keuze maar dan zou ik de 991.2 GT3 verkiezen boven de GTS en de Spyder.
Althans afgaande op filmpjes heb ze helaas alle drie niet gereden.
M240i is inderdaad stuk anders dan een M2(C) minder scherp naar mijn mening en braver uiterlijk.
Blokje trekt er wel flink aan trouwens zag in sommige tests nog harder dan zijn broer de M2!
-
Iets met een 'elastiek' gevoel in de besturing als ik het me goed herinner?
- tomgtr
Ja en schapersstoel gekozen ipv de goede. 

-
inderdaad alles wat er op dit moment op de markt is:)
- romo
Klopt; stoel en sturen
Maar verder briljante kar !
-Stoel van geleerd, dus wat anders volgende keer
-Sturen ook van geleerd, GT is van andere orde dan de standaard versies
- JP
Nooit geweten dat je bij Sixt zo maar een M2 kan huren........vanaf €173 per dag (200km inclusief)
handig om te weten voor de volgende bruiloft.....
https://www.112meerlanden.nl/2019/09/09 ... ant-gezet/
handig om te weten voor de volgende bruiloft.....
https://www.112meerlanden.nl/2019/09/09 ... ant-gezet/