Voorstellen:EVO V
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Voorstellen:EVO V
Dan nu de auto:
Mitsubishi lancer EVO V RS MY98;1 van de 15 fabrieks-linksgestuurde exemplaren die destijds('98 ) door Rallyrent zijn geimporteerd:
-Fabrieksaf langere diff. en bakverhoudingen(GSR).
-Stock remblokken,Groep N remschijven(Brembo).
-GSR Recaro interieur.
-RVS einddemper(zelfde diameter als stock).
-EVO VIII Enkei velgen(9,3 kg),stock exemplaren heb ik nog.
RS staat voor Rally Sport en deze auto's waren bedoelt voor groep N rally's;een aantal belangrijke verschillen t.o.v. de luxe uitvoering(GSR,alleen rechtsgestuurt,was hier niet verkrijgbaar in '98 ) zijn:
-Raamslingers bij de RS,electrisch bij GSR.
-40 meer puntlassen in de carrosserie bij de RS.
-RS is verkrijgbaar met 3 verschillende bakverhoudingen/diffs.
-Alleen in wit.
-Geen airco(wel optioneel)
-massa leeg 1305 kg voor de RS en 1370 kg voor de GSR.
-Geen ''Active Yaw Controll'' voor de RS, wel voor de GSR.
-Geen ABS.
-Geen Geluids-isolatie.
-Stuuruitslag 2,1 omw. uiterste standen(RS);GSR is 2,3.
Mitsubishi lancer EVO V RS MY98;1 van de 15 fabrieks-linksgestuurde exemplaren die destijds('98 ) door Rallyrent zijn geimporteerd:
-Fabrieksaf langere diff. en bakverhoudingen(GSR).
-Stock remblokken,Groep N remschijven(Brembo).
-GSR Recaro interieur.
-RVS einddemper(zelfde diameter als stock).
-EVO VIII Enkei velgen(9,3 kg),stock exemplaren heb ik nog.
RS staat voor Rally Sport en deze auto's waren bedoelt voor groep N rally's;een aantal belangrijke verschillen t.o.v. de luxe uitvoering(GSR,alleen rechtsgestuurt,was hier niet verkrijgbaar in '98 ) zijn:
-Raamslingers bij de RS,electrisch bij GSR.
-40 meer puntlassen in de carrosserie bij de RS.
-RS is verkrijgbaar met 3 verschillende bakverhoudingen/diffs.
-Alleen in wit.
-Geen airco(wel optioneel)
-massa leeg 1305 kg voor de RS en 1370 kg voor de GSR.
-Geen ''Active Yaw Controll'' voor de RS, wel voor de GSR.
-Geen ABS.
-Geen Geluids-isolatie.
-Stuuruitslag 2,1 omw. uiterste standen(RS);GSR is 2,3.
Laatst gewijzigd door Pascal op 28 sep 2007, 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Hoi Pascal,
Leuk! welkom bij de groep.
Moet vast een mooie wagen zijn.
en voor de foto's:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3268
Gr,
Sander
Leuk! welkom bij de groep.
Moet vast een mooie wagen zijn.
en voor de foto's:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3268
Gr,
Sander
- funnyname
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01
Re: Voorstellen:EVO V
Exact, echte autofielen zijn niet merk/type schuw maar staan voor alles open zeker ook voor een stevige discussie hierover. Dit spreekt ook mij bijzonder aan.Pascal schreef:Hallo,ik ben Pascal,35 j. en heb besloten me hier aan te melden om 2 redenen:men weet hier nog een bijna originele(niet gemodificeerde) auto op waarde te schatten en men is niet ''merkenziek'',voorts zijn hier nog veel leuke discussies.
De auto heb ik nu ruim 2 jaar in bezit en is puur hobby voor de weekends en ik kan zeggen dat het een magistrale performer is in alle opzichten!
Ik wil graag foto's plaatsen,maar heb ze alleen op m'n pc staan,misschien dat iemand weet hoe?
Wat betreft de foto's, die kan je op verschillende sites zetten, zoals: photobucket.com, Imageshack.com, enz.
Via de
Code: Selecteer alles
[img]http://www.padnaarfoto/foto.jpg[/img]
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Welkom Pascal!
Mooi rally kanon in de juiste kleur 8)
Merkenziekte
: Mwoaa, laat ik zeggen dat een bepaald merk uit Duitsland wel redelijk wat aanhangers kent hier
Verder wordt hier overigens prima en met respect discussie (over) gevoerd en is er denk ik minder tunnelvisie aanwezig waar ook jij op doelt :!:
Mooi rally kanon in de juiste kleur 8)
Merkenziekte


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Welkom bij de DF familie
eneuh leuke kar, weet nog heel goed toen de eerste EVO 5 in NL kwam en mijn buurman zo'n apparaat had(van babyhuis nijverdal)
dacht wow wat een gave bak 8) helemaal in die tijd toen ie uitkwam, wat een inpact... ik vind de Makinen? editie ook erg mooi
[img:800:600]http://www.forocoches.com/galeria/data/ ... 9_-med.jpg[/img]
en als een echte net ff buiten je budget ligt kun je altijd deze nog in elkaar zetten
[img:750:800]http://home.iprimus.com.au/richardw/paper/p044.jpg[/img]

eneuh leuke kar, weet nog heel goed toen de eerste EVO 5 in NL kwam en mijn buurman zo'n apparaat had(van babyhuis nijverdal)

[img:800:600]http://www.forocoches.com/galeria/data/ ... 9_-med.jpg[/img]
en als een echte net ff buiten je budget ligt kun je altijd deze nog in elkaar zetten

[img:750:800]http://home.iprimus.com.au/richardw/paper/p044.jpg[/img]
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Mooie auto zeg! Staat 'm goed dat wit.
Voor foto's is het aller-makkelijkst om http://www.tinypic.com te gebruiken, mijn ervaring is dat iedereen dat snapt =)
Voor foto's is het aller-makkelijkst om http://www.tinypic.com te gebruiken, mijn ervaring is dat iedereen dat snapt =)
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Hij is motorisch helemaal standaard,inclusief cat!!
De enigste mods zijn:GSR interieur,RVS einddemper en EVO VIII enkei wielen;voor de rest blijft ie standaard omdat er nog maar weinige origineel zijn en het heeft wel wat,verder is 280 pk/373 nm genoeg voor mijn rijkunsten
.
Maar ik kijk altijd wel met interesse wat anderen uit zo'n 4G63 halen 8) .
Btw,heb jij nog mods?
De enigste mods zijn:GSR interieur,RVS einddemper en EVO VIII enkei wielen;voor de rest blijft ie standaard omdat er nog maar weinige origineel zijn en het heeft wel wat,verder is 280 pk/373 nm genoeg voor mijn rijkunsten

Maar ik kijk altijd wel met interesse wat anderen uit zo'n 4G63 halen 8) .
Btw,heb jij nog mods?
- deep r
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
- Locatie: den haag
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Zo,dat moet knetterhard lopen!Dan zit je zo rond de 360 pk?
Over die drijfstangbouten(arp) is trouwens een aardige discussie over wel of niet monteren op het lancerregister;ik denk zelf ,dat als je de begrenzer niet hoger afstemt dan standaard(7600 rpm),je niet andere bouten hoeft te monteren;in de UK rijden er geloof ik zelfs de meeste met de stock bouten rond met 1,6 bar!
Maar voor de gemoedsrust kun je ze idd beter monteren.
Over die drijfstangbouten(arp) is trouwens een aardige discussie over wel of niet monteren op het lancerregister;ik denk zelf ,dat als je de begrenzer niet hoger afstemt dan standaard(7600 rpm),je niet andere bouten hoeft te monteren;in de UK rijden er geloof ik zelfs de meeste met de stock bouten rond met 1,6 bar!
Maar voor de gemoedsrust kun je ze idd beter monteren.
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast