Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luc B

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 06 sep 2019, 20:07

RJL86 schreef: 06 sep 2019, 19:39 Wat drugs betreft, mogen ze er een systeem op na houden a la Singapore of iets dergelijks. Gewoon de cel in bij harddrugs, ook bij recreatief gebruik. Dan is het snel afgelopen.

Wiet heb ik geen problemen mee.
Wat een onzin.

Mensen met drank op zijn over het algemeen lastiger als mensen met een pilletje op.
"Ja maar verslaafden..." is ook een kul argument. De hoeveelheid drankverslaafden is moeilijk hoog.

Ik geloof dat er met goede voorlichting best bewust mee om kan gaan. Wel verboden houden, maar bewust maken van de risico's. Ze hebben een tijdje in bijna alle Jongeren Informatie Punten gehad, dat je een klein beetje van je substantie af kon staan zodat ze het voor je konden testen. Je kwam (anoniem) niet alleen te weten of je het juiste had en wat de kwaliteit was, maar werd meteen voorzien van informatie over alle risico's etc.

Ze doen het toch wel, we zijn allemaal jong geweest en proberen eens wat.

Het probleem in Amsterdam bijv. is een gebrek aan handhaving en ruggegraat.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 06 sep 2019, 20:28

Met Luc B eens. Ben liever in een gezelschap vol mensen aan de XTC dan stomdronken lui.

Snap die hetze op XTC/cocaine nooit zo. Ik zou zeggen ga eens naar een technofeestje en kijk wat er na sluitingstijd gebeurd en ga eens naar een kroeg in de grote stad en kijk wat daar gebeurd rond sluitingstijd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 sep 2019, 20:44

Exact, mijn eerste keer techno feestje was niet zo heel lang geleden. Ging er erg op m’n hoede heen, eng. Nou kwam in een soort love in terecht. Knalde je per ongeluk tegen een kleerkast met kale kop, werd je op je schouders geslagen en gelukkig nieuwjaar gewenst. Stond je bij de bar te klooien met 8 biertjes, loppr wildvreemde meid ff mee om je te helpen dragen en maakt df kennis met je vrienden. Na afloop loopt iedereen rustig weg, klaar. Nog nooit een vechtpartij gezien. Ga dan eens gewoon de stad in om 3 uur en je ziet het resultaat van alkohol. Wat Luc B zegt, goed om goed voor te lichten en testlocaties goed bereikbaar houden. Van wat ik in de krant heb kunnen lezen zijn van de 4 xtc doden in de benelux de laatste jaar 3 buitenlanders. Zeker 2 daarvan door watervergiftiging. Dus kwestie van slecht voorbereid en geen vrienden om je in de gaten te houden. Ik ben an sich neutraal wat betreft verbieden of niet maar dat het gebeurt enzal blijven gebeuren is een feit.

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 06 sep 2019, 21:29

Ik ben op honderden techno feestjes geweest, zowel als bezoeker en als dj, en ja iedereen is gemoedelijk en het is volgens mij ook niet echt gevaarlijk. Echter, houd je daarmee een onderwereld in stand waarbij moord en doodslag de normaalste zaak van de wereld is. Dus pak de gebruiker ook keihard aan, wat mij betreft.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 sep 2019, 22:26

Ja, hoe duirder hou minder criminaliteit. Maak de straffen hoog en niemand gebruikt nog en de criminelen stoppen er vanzelf mee, als de prijzen hoog worden is er geen lol meer aan. Kijk maar in de VS, al die lege gevangenissen......

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 sep 2019, 22:42

Legaliseren die handel, kun je het tenminste reguleren en de “kwaliteit” bewaken.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 07 sep 2019, 09:14

Haha dat was ooit ook zo :mrgreen:
Afbeelding

Wat ik wel vrij bizar vind is dat groenlinks in Amsterdam alles wat leuk is willen verbieden / inperken.
Varen met bootjes
Toeristen
Auto's
Hoeren

Maar echte problemen durven ze niet aan te pakken :bag:

Cocaine is natuurlijk wel een smerige handel en werkt veel zware criminaliteit in de hand.

Syntetische drugs mogen ze van mij best legaal maken, al zou dit een stuk duurder zijn in de winkel dan illegaal geproduceerd en verkocht op de hoek van de straat.
Dus dan vraag ik mij nog af of we daar iets mee op schieten.

Elise

Bericht door Elise » 07 sep 2019, 09:15

Ik weet niet of ik wel voor legaliseren zou zijn, maar het zou wel een oplossing kunnen zijn voor al dat afval wat overal gedumpt wordt en waar de grondeigenaar voor de kosten van het opruimen van die chemische rommel opdraait.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2019, 09:48

Wilhelmina heeft toespraken in de Tweede Kamer gehouden (nét voor WW2/begin) waarvan de leden dachten:Wat heeft zij nu? Blijkt dat zij cocaïne etc toegediend heeft gekregen (door d'r artsen) ivm stressvolle periode en om energieker te worden....

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 07 sep 2019, 10:02

Haha zij was niet de enige in WW2.
Hitler kreeg ook flink wat drugs op dagelijkse basis en zijn soldaten zaten masaal aan de Pervitin.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2019, 10:06

Jan-Willem schreef: 07 sep 2019, 09:14 Haha dat was ooit ook zo :mrgreen:
Afbeelding

Wat ik wel vrij bizar vind is dat groenlinks in Amsterdam alles wat leuk is willen verbieden / inperken.
Varen met bootjes
Toeristen
Auto's
Hoeren

Maar echte problemen durven ze niet aan te pakken :bag:

Cocaine is natuurlijk wel een smerige handel en werkt veel zware criminaliteit in de hand.

Syntetische drugs mogen ze van mij best legaal maken, al zou dit een stuk duurder zijn in de winkel dan illegaal geproduceerd en verkocht op de hoek van de straat.
Dus dan vraag ik mij nog af of we daar iets mee op schieten.
Ik denk dat het helemaal niet duurder wordt, het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod en dat zal dan wel wat veranderen, plus dat de producenten dan hun kosten af kunnen trekken, uiteindelijk heb je aan teveel zwart geld ook niks, je kan er bijna niks meer mee.

Andre

Bericht door Andre » 07 sep 2019, 11:48

Hier kan niks meer in dit land inderdaad. Overal is wel een regeltje voor.

Kijk dit eens wat een weelde is dit.

https://youtu.be/GT0gmxI-22c

Lekker doen waar je zin in hebt.

Geen vaarbewijzen
Geen bordjes waar staat geen caravans of campers.
Met buggy s rijden geen kentekens erop

Dit zwaar overgereguleerde eu waar niks meer kan. Ja als je zwart bent gratis geld en zorg eu paspoorten haal maar op.

Mijn opa zou nooit in 40-45 zo voor zijn land hebben gevochten als ie toen wist dat alles hier zo in de uitverkoop staat. Het is voor niks geweest!

Ik heb een vriend die werkt bij de politie die ziet het werk niet meer zitten de moed zakt hem in de schoenen. Het is hier dweilen met de kraan open. Ik zei tegen hem laat je omscholen doe wat anders het heeft geen zin meer!

Wij leven hier in europa in een open instelling!

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 07 sep 2019, 12:06

Het is natuurlijk niet zo simpel om harddrugs vrij te geven. Je zou eens kunnen starten met het vrijgeven van softdrugs. Alhoewel de Nederlandse wiet al zodanig sterk is geworden dat je, wat betreft werkzame stoffen en hersenschade, bijna praat over harddrugs. Maar alcohol is net zo schadelijk, dus ik zou zeggen begin daar eens mee.

De harddrugs is een ander verhaal. Heroïne, cocaïne en XTC kan je eenvoudigweg niet zomaar vrijgeven. Met al die open grenzen in Europa hebben we hier in No-time alle verslaafden uit heel Europa. En het is nu nog een utopie dat het in heel Europa wordt vrijgegeven. Al die verslaafden krijgen het ook niet gratis als het wordt vrijgegeven. Dat gaan dus geld “verdienen”. Denk niet dat ze netjes om geld gaan vragen. Dan hebben we ook nog een miljardenbedrijfstak die overbodig is geworden. Die schrijven zich niet in bij het arbeidsbureau om nu en maar normaal werk te zoeken. Die ontwikkelen weer nieuwe harddrugs die ernstig destructief zijn en voor de helft te koop zijn dan het lijntje bij de apotheek. Ik zit er liberaal in en wat mij betreft wordt alles vrijgegeven. Je bepaald nu ook zelf of je een fles Jenever per avond achterover slaat, met bijbehorende schade of niet. Ben alleen wel bang dat Nederland onleefbaar wordt als je dat nu als land alleen in Europa doet.

Wat ik in deze discussie over drugs wel mis, is de totale onmogelijkheid voor Nederland om bijvoorbeeld maatwerk wetgeving te ontwikkelen, en een gerichte aanpak toe te passen voor dit specifieke Nederlandse probleem. Wat wij nodig hebben wordt om zeep geholpen door een stel naïeve wereldverbeteraars in Straatsburg die nog dagelijks in een kring kumbaya zingen en geloven dat ieder mens, ook de crimineel die anderen laat liquideren, in de basis een goed mens is. Begin eerst maar eens om je te ontdoen van die strop om onze nek. Zeg maar gewoon wat verdragen op en creëer voor jezelf als land de benodigde bewegingsvrijheid.

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 07 sep 2019, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 07 sep 2019, 12:07

Ja eens André, ik zie het ook sober in en dan heb ik (hopelijk) nog 60/70 jaar te gaan.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 07 sep 2019, 12:11

RJL86 schreef: 06 sep 2019, 19:39 Wat drugs betreft, mogen ze er een systeem op na houden a la Singapore of iets dergelijks. Gewoon de cel in bij harddrugs, ook bij recreatief gebruik. Dan is het snel afgelopen.

Wiet heb ik geen problemen mee.
Volledig mee eens. Na het herindelen van de hard/softdrugs categorieën. O.a. alchohol naar de harddrugs en XTC/MDMA naar softdrugs. Legaliseren en kwaliteit bewaken.

Legaliseren van wiet zou een goed begin zijn. Daarin liepen we als Nederland eerst voor, maar nu hopeloos achter. Terwijl heel veel patiënten voor verschillende aandoeningen er baat bij hebben en de staatswiet niet dezelfde kwaliteit biedt als de illegale.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2019, 12:15

Ik heb grote moeite, wat heet; ik zal het nooit accepteren, hoe drugs gebruik tot de nieuwe normaal, de normale moraal wordt verheven.

Ik kan daar niet s mee, ik wil daar niets mee.

Dus omdat half NL aan de XTC, GHB, Cocaïne en weet ik wat zit moet en dat als niet afwijkend beschouwd wordt want iedereen doet het toch, wat maakt het toch uit en dat soort vergoelijkingen, moet een "normaal" mens die zijn poten er niet aan brandt mee in die stompzinnige hype? Het ontbreekt er nog aan dat een niet gebruiker als ziek wordt beschouwd en 6 maanden op de lokale PAAZ mag logeren.

We moeten ons afvragen waarom mensen aan die troep willen, is "the burdon of life" te zwaar, hebben we met te veel disbalans in het leven te maken, of hebben we het hier over een categorie gebruikers die S5 op de reeds lang vervlogen dienstplicht keuring scoorden?

Deze maatschappij is grondig ziek.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 sep 2019, 12:19

Precies Rico. MDMA is nauwelijks tot niet verslavend en levert minder problemen. Alcohol verbieden, mwoh. Dat gaat niet lukken. En ook met Ron eens dat wiet zo sterk is geworden dat dit niet zo onschuldig is als het lijkt. Ik heb de oplossing niet, wat ik wel weet dat huidige aanpak totaal faalt. Iets nieuws proberen lijkt me goed idee.

WJ

Bericht door WJ » 07 sep 2019, 12:25

+1 Romo.
Het is ook allemaal leuk en aardig dat mensen hier goede ervaringen hebben met reacratief verbruik. Maar dat is maar een druppel...

Andre

Bericht door Andre » 07 sep 2019, 12:29

Snuif de hele waspoeder doos maar naar binnen joh wat maakt het nog uit het land is nagenoeg toch al naar de haaien:)

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2019, 12:32

UHU en Pattex, heerlijk:)

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2019, 12:33

Daarover gesproken. HG Stickerverwijderaar vorige week zondag gebruikt.

Penetrante bijzondere geur ruik je nog!

Gebruikt als in sticker verwijderen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2019, 12:47

Intussen;

Op basis van uitspraak Raad van State betreffende het stikstofbesluit liggen 18.000 (!!!!!) bouw projecten stil.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/05/st ... n-a3972435

Daaruit;

„Het land ligt in principe stil”, zegt de Gelderse gedeputeerde Peter Drenth (CDA), bestuurder bij het Interprovinciaal Overleg (IPO). Dat overlegorgaan tussen de twaalf provincies maakte voor het ministerie een rondgang langs lokale overheden en kwam zo tot een raming van 18.000 getroffen projecten.
Het tekent de moeite die het kost om de precieze gevolgen van het stikstofbesluit in kaart te brengen, laat staan een oplossing te verzinnen. Windmolens en koeien in de wei ontspringen de dans nog wel, is de verwachting, net als cruciale infrastructuur. Maar uiteindelijk zijn volgens ingewijden drastische ingrepen onvermijdelijk: lagere maximumsnelheden, minder bouwen in het groen, minder vee.

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 07 sep 2019, 12:52

De oom van m’n vriendin zit in zo’n situatie. Huis al verkocht (zou overlappen met opleveringsdatum), nieuw te bouwen woning gaat minstens 3 tot 9 maand langer duren. Kreeg ‘ie deze week te horen. Mooie ellende.

romo

Bericht door romo » 07 sep 2019, 12:58

Nou, iedereen weet het; als de bouw stilvalt wat dat voor de economie betekent.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2019, 12:59

Ja de NL overheid is heel soepel, niemand dwingt je om 'n nieuw huis te laten bouwen:)

Plaats reactie