Bericht
door Evoluzione » 03 sep 2019, 12:32
Leuk topic.
Een E46CSL, Ferrari 360, 996TT en de 996 GT3 stonden op mijn lijstje. In tussentijd totdat ik een geschikt exemplaar zou vinden, wilde ik graag een E46 M3 rijden.
Na een proefrit viel de 360 af. Never meet your heroes.
Meerdere 996 Turbo’s (proef)gereden. Hele leuke auto voor het geld. Voor 50k kun je een top exemplaar vinden. En is zo veel meer auto dan een 360 in alle opzichten.
Recent een 996 GT3 proefgereden. Waanzinnig apparaat en ik denk verreweg leukste keus in alle opzichten. Eigenlijk kom ik superlatieven te kort om deze Porsche te beschrijven. Het voelde het zelfde als dat ik voor het eerst in een snelle auto reed. Kippenvel, adrenaline en die glimlach waarbij je kaak gewoon de volgende dag nog zeer van doet.
Zeer betrouwbaar, geweldige wegligging, geluid is echt kippenvel bij doorhalen naar de red line.
Voor rond de 60k is best een net exemplaar te vinden. Zijn weinig auto’s waar je zo o.a op het circuit uit kan leven (en het echt heel blijft) en ook de volgende morgen naar je werk kan rijden.
Onderhoud is ook best te doen bij de vele specialisten. Potentiële waarde ontwikkeling (zeker bij de mk1 en CS) ziet er goed uit. Echter zal dit voor mij persoonlijk niet de doorslag geven. Ik denk dat je het meeste plezier aan dergelijke auto’s hebt als je ze gebruikt daar waar ze voor gemaakt zijn. Dus lekker veel km’s maken. Wel heb ik een hekel aan afschrijving. Ik geef liever geld uit aan onderhoud.
De CSL lijkt me een geweldige auto. Maar voor het zelfde geld zou ik persoonlijk altijd voor de GT3 kiezen. En dat terwijl een kloppende CSL nog duurder lijkt ik aanschaf met de huidige markt.
Ik ga maar eens echt werk van maken om voor mij de juiste 996 GT3 te vinden. Succes met de zoektocht en je overwegingen.