Hallo,
ik ben op zoek naar nieuwe dempers en veren voor mijn E36.
Het gaat om een 323i zonder fabrieks-sportonderstel, geheel standaard.
Heeft iemand ervaring met de combinatie van Bilstein B8 + Eibach veren op dit type BMW?
Is de auto met die set qua stuurprecisie en comfort vergelijkbaar met een E36 met M-technik-onderstel?
En is het comfort dan nog acceptabel voor dagelijks gebruik?
Ik zag dat een B6-kit optimaler zou zijn voor dagelijks gebruik, maar dat de auto dan niet verlaagd wordt t.o.v. de standaard veren/dempers.
Alvast bedankt voor advies!
Michel
Onderstel E36
- Bert ///M3
B8 is harder als normaal Mtech maar nog wel goed te doen op de weg.
Combinatie met Eibach veren is verder wel goed, meestal staan ze iets hoger op hun poten met bilstein dempers ipv gele koni's.
evt kan je ook B6 pakken als je wat meer aan je comfort gehecht bent. Eibach is volgens niet zo laag dat de lengte een probleem zou geven.
Combinatie met Eibach veren is verder wel goed, meestal staan ze iets hoger op hun poten met bilstein dempers ipv gele koni's.
evt kan je ook B6 pakken als je wat meer aan je comfort gehecht bent. Eibach is volgens niet zo laag dat de lengte een probleem zou geven.
-
Maar met B6 staat hij dus nog even hoog op de wielen als een standaard E36?
Ik vind het mooier als hij iets lager op de wielen staat zoals een E36 M3.
En mis je dan nog iets qua rijden t.o.v. een fabriekssportonderstel? Zaten in een M-pakket toen ook nog andere elementen, andere stabilisatorstangen bijvoorbeeld?
Ik vind het mooier als hij iets lager op de wielen staat zoals een E36 M3.
En mis je dan nog iets qua rijden t.o.v. een fabriekssportonderstel? Zaten in een M-pakket toen ook nog andere elementen, andere stabilisatorstangen bijvoorbeeld?
- Bert ///M3