Nieuwe Z4 scoop

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Nieuwe Z4 scoop

Bericht door Rebel » 05 aug 2007, 11:24



bron: Autoweek.nl


Gesnapt: BMW Z4
30 juli 2007 · Tekst Alexander Inia

Het is weer vakantietijd en dus rijden veel Nederlanders op de buitenlandse snelwegen. Een interessante bijkomstigheid is dat de vakantiegangers regelmatig worden voorbijgesneld door gecamoufleerde testauto’s.
Zo ook AutoWeek-lezers Paul en Mylona Roddenhof: ‘We waren op weg naar het Peugeot Museum in het Franse Sochaux toen we twee gecamoufleerde auto’s tegenkwamen zonder logo’s. Het was niet makkelijk om foto’s te maken, want ze reden met behoorlijk hoge snelheid. Volgens ons gaat het om een BMW van de Z-serie.’
Dat klopt inderdaad, Paul en Mylona hebben de nieuwe BMW Z4 op de foto gezet. Deze auto komt pas in 2009 op de markt en gaat het over een iets andere boeg gooien dan het huidige model. De nieuwe Z4 krijgt, zoals op de foto’s te zien is, namelijk een metalen klapdak! Ook de puristische Z4 valt dus uiteindelijk ten prooi aan het CC-virus, dat momenteel huishoudt in cabrioland.
Onze collega’s van AutoBild spreken over een lengte van 4,10 meter en een breedte van 1,80 meter. De E89, zoals de auto binnen de BMW Groep komt te heten, wordt 1,30 meter hoog. De 3-serie dient als donor voor de motoren. Ook de 4,0-liter V8 van de nieuwe BMW M3 vindt zijn weg naar de M-versie van de Z4 editie-2009. Zoals altijd bij BMW komt deze echter pas in een later stadium.







[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/9/755 ... 496cc9.jpg[/img]

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/a/064 ... 7a63ba.jpg[/img]

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/c/0ce ... 14636c.jpg[/img]

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/9/226 ... d32e09.jpg[/img]

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/4/479 ... f42d74.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 05 aug 2007, 11:28

Ik denk dat 'ie te zwaar wordt.
Maar, wel zeewaardig natuurlijk...
Met een vette :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 aug 2007, 11:43

Zeeziek wordt ik ervan.............................hupakee, overboord met die hele Z serie................................ :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 aug 2007, 13:38

De Zee4

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40148
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 aug 2007, 13:58

De oude/huidige Z4 weegt maar 1260kg om uit naam van de 2.5iS te spreken, valt toch best mee?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 08 aug 2007, 18:44


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 aug 2007, 19:36

Ik was er al zeeziek van, maar nu ga ik toch echt de visjes voeren.................................[img:65:25]http://img403.imageshack.us/img403/1836/barfof0.gif[/img]

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2007, 20:37

Toch wel jammer dat alles tegenwoordig met een metalen dak moet. Open rijdend kun je straks alleen wat ondergoed en 2 tandenborstels in het dashboardkastje kwijt. Verder weet ik nog wel hoe makkelijk een handbediend stoffen dakje van de Z3 was. 5 Seconden voor het dak dichtklappen en dan nog 10 seconden om datzelfde dakje te vergrendelen.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 08 aug 2007, 21:02

Die prutsertekeningen in het artikel van Auto Internationaal slaan natuurlijk nergens op en voegen niks toe. Ik vind het analyse dat een Z4 niet hoger in de markt is gepositioneerd dan een MX-5 ook nergens over gaan. De Z4-M is een volwaardige concurrent voor de Cayman S en de SLK 55 AMG. Alleen de 2.0i is een concurrent voor het topmodel MX-5.

Het zou wel goed nieuws zijn als BMW de auto gaat bouwen met zowel een stalen klapdak als stoffen dak. Ik heb geen behoefte aan een grotere Z4 met een stalen klapdak waardoor de wagen onnodig zwaar wordt. Hij moet plaats bieden aan twee personen en niet meer dan dat dus ik zie niet in waarom hij langer zou moeten worden. Een V12 past nu ook wel onder de motorkap als je Herbert Hartge de vrije hand zou geven. Wat ze wel mogen doen is de kwaliteit van het interieur verbeteren.
Laatst gewijzigd door Femme op 08 aug 2007, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 08 aug 2007, 21:03

Iedereen maar aan de engelse trackday-cars voor lekker open, en niet-varend sportief rijden!

caterham
westfield
ariel
palmersports
lotus


en zo zijn er nog tientallen!!!

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 08 aug 2007, 22:03

Femme schreef: Wat ze wel mogen doen is de kwaliteit van het interieur verbeteren.
Is dit slecht dan??

Gebruikersavatar
MoNkToNk
Berichten: 159
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32

Bericht door MoNkToNk » 08 aug 2007, 22:12

Rebel schreef:
Femme schreef: Wat ze wel mogen doen is de kwaliteit van het interieur verbeteren.
Is dit slecht dan??
Ik vind de kwaliteit van het interieur vrij goed in vergelijking met bijv. een Mini Cooper R50 :) Geen rammels / kraken e.d. en de materiaalkwaliteit is ook goed te noemen. Het is maar net wat je referentie is ;)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 08 aug 2007, 22:17

Wij zijn ons aan het orienteren voor een nieuwe auto, en er ligt een mooi aanbod voor een nieuwe Z4 2.0.
Vandaar deze vraag.

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas

Bericht door wooter » 08 aug 2007, 22:34

Nééé!!! Een stalen dak?!!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2007, 22:53

Ach, je hebt er neem ik aan in gereden en gezien hoe het interieur oogt. Ben je tevreden, maak je dan geen zorgen. Al zal de bouwkwaliteit van het interieur gewoon niet het niveau halen van je TT.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 08 aug 2007, 23:31

Rebel schreef:
Femme schreef: Wat ze wel mogen doen is de kwaliteit van het interieur verbeteren.
Is dit slecht dan??
Het materiaalgebruik is minder dan van bijvoorbeeld een nieuwe E90, maar daar valt wel mee te leven. Het is ook niet slecht en in een Z4-M of Alpina heb je een mooie afwerking in leer. Veel Z4-rijders klagen over ongewenste bijgeluiden in het interieur. Ik heb daar zelf ook last van gehad. Op een gegeven moment heb ik de dealer opdracht gegeven die geluiden te verhelpen en sindsdien was ik er wel tevreden over. Daarna reed ik hem dus tegen een boom en nu staat ie al 4,5 maand in de werkplaats voor allerlei upgrades wat gruwelijk traag gaat maar dat is een andere frustratie van me.

Het probleem met die rammels is gewoon altijd hetzelfde, namelijk contact van plastic op plastic of plastic op metaal tussen onderdelen die speling ten opzichte van elkaar hebben. In m'n E39 Touring heb ik fanatiek zitten plakken met zelfklevend vilt om ervoor te zorgen dat plastic en metaal op strategische plekken niet meer met elkaar in contact komen. Dat heeft erg geholpen.

Mijn exemplaar is van 2004. De nieuwere modellen zullen ongetwijfeld iets beter in elkaar zitten.

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 18 aug 2007, 08:32


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 aug 2007, 11:19

nice, koplampen een stuk beter 8) en mooie Z8 kieuwen...een verbetering :P

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 18 aug 2007, 11:45

die mag er wel wezen zeg.

nu maar hopen dat het eindresultaat er maar ook iets van weg heeft :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 aug 2007, 12:24

Sander Spoolder schreef:die mag er wel wezen zeg.

nu maar hopen dat het eindresultaat er maar ook iets van weg heeft :wink:
ja want zoals al gezegd Z8 kieuwen en S2000 koplampen? maybe a hoaks :roll: anyway het lijkt beter :lol: er is hoop 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 18 aug 2007, 12:27

njah, lichten niet zozeer, ik herken er wel degelijk de neus in van dat nieuwe slagschip, en van de e92 coupe. Dus dat zo best eens de insteek van het nieuwe gezicht van BMW kunnen wezen. Maar idd, die kieuwen.

Maargoed, bij dit soorrt foto's weet je het nooit. Die gasten kunnen er net zo ver naast zitten als iemand anders. Achteraf weet je pas of het een beetje lijkt of niet.

Maar ik mag hem wel zo, zeker als je bedenkt hoe ie er als coupé uit zou zien :wink:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 aug 2007, 12:32

Wow, zo zien de CS elementen er heel gaaf uit. Van mij mag ie zo komen!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 18 aug 2007, 13:41

Leuk gevonden, maar ik vind de CS-designelementen niet echt op een roadster passen zeker niet wanneer de huidige Z4 als uitgangspunt is genomen. Helemaal opnieuw ontwerpen dat ding...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Darudevampire en 2 gasten