My two pence:
-één van de aller- allerlaatste echte classic 911's: 3.2 G50 coupé, gebouwd op de valreep voor de modernere 964 kwam (met elektrische uitklapspoiler, stuurbekrachtiging, moderne wielen, alles wat ik niet wilde), kleurcode was zelfs al 964 kleurcode.
Ding had nog geen ton gelopen en was tot het laatste schroefje origineel, zonder taartschep, met precies de juiste opties en 16" Fuchsen. Dacht bij verkoop een goede zaak gedaan te hebben omdat ik er een paar jaar 'gratis' in gereden had, maar zou nu in deze staat het dubbele tot het 3voudige waard zijn... Zou 'm zo terugwillen, maar dan wel als Targa (minder mooie lijn en minder stijf, maar wel leuker rijden)
-LCC Rocket, nr. 29 van de 38, eerste straatauto van Gordon Murray, voor hij met de McLaren F1 kwam (meerdere F1 eigenaren, o.a. George Harrisson / Jay Leno / 'Flemke' van Pistonheads, hebben/hadden er ook een Rocket bij). Kruising tussen Donkervoort en historische formulewagen, met +10.0000 rpm recht achter je ruggengraat en centrale zitpositie.
Journalisten die er destijds met droog weer een paar rondjes mee over een droog en strak circuit mee hadden gereden waren er lyrisch over, maar ding was in the real world / op de openbare weg echt een draak, 0.0 gewicht / downforce op de voorwielen en dus ook heel weinig feedback. (Je zag de voorwielen sturen, maar was echt net of je in een videogame reed...) Dus toch snel maar weer terug naar de Elises. Van deze was het natuurlijk te verwachten dat ie stukken meer waard zou worden, dus van deze heb iets minder spijt
