MartijnGizmo schreef: 14 aug 2019, 08:14
Zijn mij uiteraard bekend, maar ik ga voor deze oplossing. Vind het ook geen onaardig idee dat er regelmatig updates zijn, bij een tuner is het toch een eenmalige actie. Wat op zich ook goed is, als de auto daarna verder prima rijdt.
Vergeten toe te voegen in het laatste verhaal, voorafgaand aan de upgrades eerst nog even wat regulier onderhoud laten doen bij BMW. Verse vloeistoffen + luchtfilter etc, waarbij de service-adviseur me er nogmaals op wees dat het volgens de systemen nog niet nodig was om de olie te verversen. JA MAAR TOCH WIL IK HET NU!!!11 Verder overigens geen bijzonderheden, altijd fijn.
...
Wie het breed heeft laat het breed hangen zullen we maar zeggen.
Onlangs met m'n vriendin richting Nürburgring getogen voor Rad am Ring. Wederom vergeten een fotootje te maken, maar met de bank plat passen er prima 2 fietsen in, toch wel fijn zo'n hatchback!
Helaas verliep het weekend niet schadevrij, want bij Venlo vlogen er ineens stukken bumper over de snelweg van een vrachtwagen met een klapband. Ik kon een groter stuk niet ontwijken, voelde hem onder de auto door gaan.
Verder geen schade, dus ach, doen we na de winter wel een keer een nieuwe op. Fietsen over de Ring zelf met ons vriendengroepje was wel geniaal, zo krijg je pas echt respect voor de hoogteverschillen, vooral Hohe Acht bleek voor velen een maatje te groot.
Los van het fietsen, waarbij de race zelf 24 uur duurt (en sommigen dat solo doen! ) was er verder niet zoveel te beleven. Dat betekent echter ook dat het overal heerlijk rustig is. Combineer dat met regenachtig weer en een achterwielaandrijver met sper, en het moge duidelijk zijn dat ik me goed vermaakt heb. Toen we op zondagochtend naar huis gingen, wilde ik via de B412 rijden, maar die bleek afgesloten wegen werkzaamheden. De aangegeven omleiding leverde een geniale route met o.a. hairpins en snelle bochten door stukken bos op, wat dat betreft kun je in de Eifel ook weinig verkeerd doen.
Erg mooie foto van de M135i in de Eifel Jammer van de splitter. Waarom zou je een nieuwe kopen, alleen voor het mooie? Wordt het dan weer eentje van Gaz P?
MartijnGizmo schreef: 12 aug 2019, 10:27Qua meer vermogen: ik wil graag MHD gebruiken, een aanbieder die het mogelijk maakt om vrij goede OTS-maps van Pureboost zelf in te laden. Voordeel daarvan is dat je wat opties zelf in kan stellen (geen herrie bij koude start, wel/geen pops&bangs, 250-begrenzer uit, etc) én dat ze regelmatig met updates komen. Zo is er bij de laatste update de temperatuur-huishouding van de S55-motoren toegevoegd, waarbij het koelwater (en dus ook de olie) wat minder warm wordt in Sport-modus.
Het inladen van de maps gaat op dit moment met behulp van een Android-device en de juiste kabel. Nou vind ik het geen probleem om er daar eentje van te kopen, maar er zou "binnenkort" een versie met draadloze dongel voor iOS moeten komen, waarbij het inladen ook nog eens een stuk sneller gaat. Nou roepen ze dat "binnenkort" volgens mij al een half jaar, maar ik wacht nog even geduldig af...
Onlangs de daad bij het woord gevoegd, en een goedkope Android-tablet (Amazon Fire) en de juiste kabel (Bimmergeeks) gekocht. Zul je altijd zien dat inmiddels de langbeloofde Wifi-adapter voorbesteld kan worden, maar ach. Amazon-tablet voorzien van Google Play Store, juiste app geïnstalleerd en Flasher + Stage 2 maps van MHD gekocht:
Vervolgens de auto bij m'n maatje in de garage aan de stroom gehangen, en probleemloos de map geflasht.
Zoals verwacht, hele mooie map, lekker soepel/lineair, voelt erg als een OEM-map, maar dan natuurlijk veel krachtiger. Vermogen zou op 98 zo'n 420pk moeten zijn, koppel iets boven de 600Nm. Zo voelt het ook wel, auto is nu serieus snel en rijdt met deze hoeveelheid koppel icm de handbak ook heerlijk bij rustig cruisen. Vermogen is ook prima op de weg te krijgen met sper/onderstel/PS4, valt me niets tegen! Uiteraard ook nog weer makkelijker te provoceren tot capriolen waarbij de achterwielen sneller draaien dan de voorste.
Pops & bangs heb ik ingesteld op 0,8 s en "medium", maar klinken toch wel een stukkie heftiger dan origineel. Gelukkig alleen in de Sport-modi, anders had ik het denk ik al weer uit gezet. Geen gebrul bij de koude start vind ik wel een prettige optie als ik 's ochtends vroeg weg moet!
Echt mooi hoe je dit allemaal zelf kan doen, ik zou toch altijd zeker willen weten hoeveel vermogen je nu bijgekocht hebt. En liefst controle op dezelfde bank als de eerste keer toen er gemeten is. Niet om de hoeveelheid vermogen, want dat is er genoeg, maar om zeker te weten dat je krijgt wat beloofd is.
Ja, ook overwogen, MHD en BootMod3 ontlopen elkaar in mijn beleving niet veel. Ik heb me toevallig wat meer verdiept in MHD, dan helpt de affiniteit uiteraard bij je keuze. In mijn beleving een beetje als iOS vs Android, wat beiden aardig voldoet voor hetzelfde doel, en met ieder een vaste schare fans die van alles roept.
EvdP schreef: 28 okt 2019, 11:56
Nette waarden. Hoe lang duurt het laden van de mapping?
Wat matthyssie zegt, bij mij duurde het 40 minuten.
erwin20vt schreef: 28 okt 2019, 12:19
Je bent in elk geval niet bang om te gaan flashen met een goedkope Dongle en tablet en geen gestabiliseerde acculader