@Maurice,
Laat meteen effe de tussendempertjes eruit halen om die supersound naar voren te halen!
Rij-impressie Audi A8 W12 (MY: 2004)
- RVV
Hier in buurt rijdt ook een een W12 rond, die kwam ik eerst een keer met de 130i tegen ergens in 2005.
Vorig jaar kwam ik dezelfde W12 A8 nog een keer tegen, (kerel woont ergens vlak aan de A7 in de buurt van Boerrakker.
Toen reed ik in de M3 en was ik nipt sneller
die moet het wel afleggen tegen mijn M3
W12A8terloo
Iedereen met een beetje snelle auto krijgt eens met het moment te maken dat ie er achter komt dat er nog veel snellere auto's rondrijden. Soms duurt het een poos, maar soms ook al vrij snel.
Zaterdag aan het eind van de dag had ik dus moment. Ik reed na het werk richting huis op de A7, en zie in de spiegel, felle xenonlampen opdoemen, ik reed zelf ongeveer 160 en liet nog iets de snelheid afzaken totdat die auto xenons dichter bij kwamen toen zag ik ook wat het was een A8 kolenkit edition, een grote opengesperde muil leek me wel te willen opvreten. Ik ging gedwee naar rechts en liet de Audi me voorbij gaan. Ik haakte aan, maar op hetzelfde moment werd de Audi en ik ook natuurlijk opgehouden door een C5 die met pak em beet 150 km op de linkerbaan bleef inhalen. Dit ging zo een tijdje door waardoor ik de kans kreeg om een beetje te gaan bumperneuken bij de Audi, Ik weet dat het als een rode lap op een stier werkt bij snelle auto'sIk zag geen typeplaatje op de Audi A8 staan, maar wel 4 superdikke pijpen die helemaal waren verwerkt in het bumperdesign, dit was geen aftermarkt setje dus moest het origineel zijn. Ik dacht dan moet het wel een A8 6 liter zijn, geen idee hoeveel pk die had maar ik schatte zeker meer dan 400pk (450pk blijkt het te zijn).
Anyway die C5 ging op een gegeven moment naar rechts (blijkbaar was ie niet zo onder de indruk van die Audi want hij had het al veel eerder kunnen doen).
Ik denk ik probeer het toch, ook al is het mischien zinloos, die Audi rijder moest ondertussen helemaal over de rooie zijn want hij wilde ook zowat door de C5 heen (mag ik wel).
We reden 160 km/h ik gooide hem terug in de 4 en probeerde sneller op het gas te reageren dan de Audi A8 om zo een paar meters te winnen. Maar dat mocht niet baten, De Audi rijder had het spelletje door en trapte blijkbaar ook vol het gas in en reed met flinke stappen bij me weg. Vol doorjengeld was er voor mij geen houden aan.
Ik reed ondertussen 200 ofzo en die Audi was honderderden meters uitgelopen. Opzich had ik het wel verwacht, maar toch was het even een slik moment (vast herkenbaar). 265pk is snel, erg snel, maar 450pk is nog veeeeeeeel sneller ondanks dat het een grote en zware auto is die A8.
Vorig jaar kwam ik dezelfde W12 A8 nog een keer tegen, (kerel woont ergens vlak aan de A7 in de buurt van Boerrakker.
Toen reed ik in de M3 en was ik nipt sneller

die moet het wel afleggen tegen mijn M3

-
- Maus335i
- Daniel
Ik denk 290/295. Groot frontaal oppervlak helpt nietMaurice Graber schreef:Helaas begrensd..
Maar die gaat er waarschijnlijk bij de volgende JD meeting af. De auto wordt ook nog ge"chiptuned". Er komt een paar pk en nM bij, maar het verbruik zakt en dat spreekt me wel aan :p
Ik ben verdomd benieuwd hoe hard hij loopt zonder begrenzer