Dit!Robin Hartog schreef: 04 aug 2019, 17:15 Denk dat het overigens echt geen slechte call was van RBR. Als hij direct had gepit had hij al achter Lewis gezeten, en dan moet hij hem nog maar proberen in te halen, had hij ook niet gered denk ik zo. Eerder pitten dan Lewis had gekund, maar is wel een riskante move als leider van de race.
F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
- Sander-E46
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Paardenkoppen moeten rollen, evenals die van Abiteboul. Verder was het Max tegen Lewis en strategie. Verder niks, nada.
-
Oh ja, en Gasly..... Man man.
En Vettel die nog even laat zien dat ie toch echt de baas is.
En Vettel die nog even laat zien dat ie toch echt de baas is.
-
Gave race weer, mooi om die twee te zien vechten, daarom kijk ik 
Gasly weer een teleurstelling.
Ferrari wel vrij kansloos, loopt gewoon niet lekker daar.

Gasly weer een teleurstelling.
Ferrari wel vrij kansloos, loopt gewoon niet lekker daar.
Mwa het was een gok van Mercedes. Heeft uiteindelijk goed uitgepakt maar ook een aardig risico.RS-Ron schreef: 04 aug 2019, 17:12 RBR heeft een lesje gehad van Mercedes op het vlak van strategie. Daar is Horner serieus ziek van denk ik.
- JP
Al had Max 6 ronden na Lewis alsnog gepitst, dan had hij versere rode banden gehad. Dan had hij misschien op het einde ingelopen, maar ja.....achteraf is het mooi wonen!
- Mari Oh Oh!
Vond ik ook wel ff mooi om te zien.

Al met al wéér een prachtige race.

- RS-Ron
Goede gok / strategie van Mercedes. RBR is al een tijdje niet meer gewend om vanaf pole de race te managen. RBR is meestal het team wat gokt met de strategie. Reken maar dat RBR/ Horner hier in gaan investeren. Als de ontwikkeling van RBR een beetje doorzet moeten ze weer in een andere strategische rol gaan denken. Vind dat ook altijd leuk om te (proberen) te begrijpen. Verder gewoon een rete-spannende race wmb.
Gr Ron
Gr Ron
- Hielke
Wat een domme opmerking.Hielke schreef: 04 aug 2019, 15:17 Dit was de race. Lewis vindt de tweede plaats prima. Maximale dat ie kan halen vandaag.
Ho wacht, reageer ik nou op mezelf? Lamaar dan...
- Downforce Hans
Volgens mij heb jij wat make-up in je oog.......Mike R32 schreef: 04 aug 2019, 15:19 Misschien krijgt Lewis wat make-up in zijn oog en maakt hij een stuurfoutje.

- Downforce Hans
Je kan me een hoop vertellen maar Max had hier niet langs Lewis gekomen met die wagen van hem......Andre schreef: 04 aug 2019, 17:14 Ze weten bij mercedes dat de Juwelier geen racer is en voorbij aan Max had niet gelukt. Dus maken ze er een kwalificatie van en op frisser rubber kan je er gewoon buitenom omheen rijden.
In een rechtstreeks gevecht is Max verreweg de beste.
Als racen alleen kwalificeren is kan die Juwelier poles rijden.
-
Lol. Als de rollen omgekeerd waren was de tactiek van RB goed en nu kan Hamilton niet racen en heeft hij alleen maar gewonnen vanwege de verse banden. Want rijden... dat kan hij niet.
Eigenlijk zouden we gewoon nu de beker vast aan Max moeten geven. Dan kunnen al die andere losers samen met de juwelier met pensioen.

Eigenlijk zouden we gewoon nu de beker vast aan Max moeten geven. Dan kunnen al die andere losers samen met de juwelier met pensioen.
- Luco
Ik denk dat ze beiden hebben laten zien een klasse apart te zijn, en Lewis was op dit circuit gewoon de betere in combinatie met zijn mercedes en de tactiek, maar dat hoort er allemaal bij.
De eerstvolgende op een minuut en bijna iedereen gelapt
De eerstvolgende op een minuut en bijna iedereen gelapt
- JP
Na de bandenwissel van Lewis lag die 5.8sec achter, die had die op 2/3 rondjes goedgemaakt. Dat vond ik wel erg knap van die rijdende goudsmid.
Hoe oud is die Angela Cummen eigenlijk ?
Hoe oud is die Angela Cummen eigenlijk ?
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Viel mij ook al op, heb het nog gepost in dit topic tijdens de race.
- Enrico
Dom dom dom van RB, niets anders.
-
Ik ben fan van Stroll dan vooral zijn zussen:)
- MParallel
- Auto: BMW
Max werd niet meer binnengehaald, omdat de sectortijden van Lewis na zijn stop meteen heel goed waren.JP schreef: 04 aug 2019, 17:59 Al had Max 6 ronden na Lewis alsnog gepitst, dan had hij versere rode banden gehad. Dan had hij misschien op het einde ingelopen, maar ja.....achteraf is het mooi wonen!
Als ze Max hadden binnengehaald was die sowieso tweede geworden.
Dus het was doorrijden en hopen of niks.
-
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Maar het blijft een feit dat max enorm over zijn banden werd gejaagd door Lewis.
Ze hadden het kunnen ruiken dat ze het met 1 stop niet gingen redden..... Lewis hield ook de druk hoog.
Ze hadden het kunnen ruiken dat ze het met 1 stop niet gingen redden..... Lewis hield ook de druk hoog.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vond ik ook. Ben zeker geen Hamilton fan maar dit deed hij (en Mercedes) gewoon beter dan RB en Verstappen. Toch had ik het wel willen zien als Verstappen gelijk na Hamilton was binnen gekomen. Maar goed, dit is ook gewoon een goed resultaat natuurlijk.
-
Tsja. Lewis is niet voor niets 5 voudig wereldkampioen.
- HarryC
Heeft niets met strategie te maken, zowel RB als Mercedes gingen voor de 1 stopper. Op het moment dat Lewis tweede rijd op nagenoeg dezelfde banden als Max en hem niet kan inhalen neem je de gok om hem binnen te halen en banden te wisselen. Dit kon ongestraft want genoeg afstand met nummer 3 in de race.
Dus gedurende de race een gok genomen die je als tweede wel kunt nemen, je was anders toch tweede geworden, maar als leider in de wedstrijd neem je zo'n gok niet. Was een kop of munt actie en heeft in dit geval goed uitgepakt voor Mercedes. Helaas.
Dus gedurende de race een gok genomen die je als tweede wel kunt nemen, je was anders toch tweede geworden, maar als leider in de wedstrijd neem je zo'n gok niet. Was een kop of munt actie en heeft in dit geval goed uitgepakt voor Mercedes. Helaas.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik hoor vaak genoeg dat de strategie gedurende de race aangepast wordt aan de omstandigheden. Dan is dit dus ook gewoon strategie 

- HarryC
Ik vind dat je strategie van te voren is bepaald, een plan om je doelstelling te bereiken. Je kunt meerdere strategieën bedenken die je gedurende de executie van je plan kunt gebruiken en of aanpassen.
In dit geval behoorde dit niet tot de voorafbepaalde strategie maar was het een actie ontstaan door omstandigheden. In dit geval vind ik dit dan ook een ad hoc beslissing en geen strategie.
Maar wat ik vind is niet belangrijk, als jij het strategie vindt, dan mag je dat vinden.
In dit geval behoorde dit niet tot de voorafbepaalde strategie maar was het een actie ontstaan door omstandigheden. In dit geval vind ik dit dan ook een ad hoc beslissing en geen strategie.
Maar wat ik vind is niet belangrijk, als jij het strategie vindt, dan mag je dat vinden.
-
- Auto: G21 / E46
Het gebrek aan snelheid bij Gasly was gister wel erg duur voor Red Bull. Als die nou een beetje binnen het pitstop window van Max en Lewis gebleven was, dan had Lewis die stop nooit gemaakt. Daarnaast had ie gewoon 3e moeten worden. Kost ze nogal wat zo.
En dat gaat vaker gebeuren vrees ik. Bottas wordt na de break weer de bitch van Hamilton en Leclerc die van Vettel, terwijl Gasly lekker aan et knokken is met de Saubers. Wordt een lastig verhaal voor Max zo.
En dat gaat vaker gebeuren vrees ik. Bottas wordt na de break weer de bitch van Hamilton en Leclerc die van Vettel, terwijl Gasly lekker aan et knokken is met de Saubers. Wordt een lastig verhaal voor Max zo.