BMW (e46 M3) CDV (Clutch Delay Valve)
- markk
BMW (e46 M3) CDV (Clutch Delay Valve)
Zie http://www.zeckhausen.com/CDV.htm
??? Nog nooit van gehoord en ook niet echt / echt niet gemerkt bij het rijden in de e46 M3!
Maar goed ik ben ook niet de persoon voor clutch dumps...
Mark.
??? Nog nooit van gehoord en ook niet echt / echt niet gemerkt bij het rijden in de e46 M3!
Maar goed ik ben ook niet de persoon voor clutch dumps...
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 16 aug 2007, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zit bij mij ook op de 540i.
Je kunt de koppeling zo hard naar boven laten komen als je wilt, maakt nix uit: het pedaal komt altijd gelijkmatig met dezelfde snelheid naar boven..
Vooral van 1 naar 2 schakelen gaat hierdoor wat moeilijjker, moest ik echt ff aan wennen.
Staat nog steeds op to-do list om eraf te slopen..
Adwo
Je kunt de koppeling zo hard naar boven laten komen als je wilt, maakt nix uit: het pedaal komt altijd gelijkmatig met dezelfde snelheid naar boven..
Vooral van 1 naar 2 schakelen gaat hierdoor wat moeilijjker, moest ik echt ff aan wennen.
Staat nog steeds op to-do list om eraf te slopen..
Adwo
- Bert ///M3
-
Re: BMW (e46 M3) CDV (Clutch Delay Valve)
Even een schopje omhoog.
Op Z4-forum is het ook een behoorlijk populaire modificatie. Ook andere BMW fora (en modellen) spreken erover. Lees het bij E39 tot E46 tot E90/92..
Het ding kost 30 euro en is vrij gemakkelijk erin te zetten.
Is het nou een aanrader of niet?
Ik lees er eigenlijk alleen positieve dingen over namelijk.
Wat mij weerhoud is dat je problemen krijgt met je garantie.
Femme heeft het ook aan laten passen las ik.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=29828" onclick="window.open(this.href);return false;
Op Z4-forum is het ook een behoorlijk populaire modificatie. Ook andere BMW fora (en modellen) spreken erover. Lees het bij E39 tot E46 tot E90/92..
Het ding kost 30 euro en is vrij gemakkelijk erin te zetten.
Is het nou een aanrader of niet?
Ik lees er eigenlijk alleen positieve dingen over namelijk.
Wat mij weerhoud is dat je problemen krijgt met je garantie.
Femme heeft het ook aan laten passen las ik.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=29828" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Heb 'm uit een Z8 en een 330i gesloopt. 10 minuen werk, wel ff met z'n tweeen zijn om te ontluchten.
Is in beide auto's een verademing, daar je alle onnodige slip bij wat vlottere rijstijl kwijt bent. Koppeling leeft een stuk langer!
Is in beide auto's een verademing, daar je alle onnodige slip bij wat vlottere rijstijl kwijt bent. Koppeling leeft een stuk langer!
- Casper
Heel veel nieuwe auto's hebben het tegenwoordig. Soort van anti-clutch dump beveiliging. Mja, als je dus een keer peppi wegrijdt smoke je je koppeling bijna op....