Met ciyndi? Op Ciyndi lijkt me stukken lekkerder.romo schreef: 30 jul 2019, 18:52Robin schreef: 29 jul 2019, 19:43 Vettel wordt door velen uitgekotst, ik was altijd wel fan sort of, incl Kimi. Nu hebben we Max dat snap ik ook.
Cyndi helemaal fan van, maar ook zo'n loeder als 'n 488GTB(1500kg) , toch mooie beheersing hoor(beide, maar Seb doet 't even):
En verder wil ik wel een keer met die Ciyndi rijden![]()
F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
- Luco
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
- daNpy
-
Eindstand 2007Mari Oh Oh! schreef: 30 jul 2019, 19:38 En wie was ook alweer zijn teamgenoot in 2007? En waar eindigde die ook alweer?![]()
110 punten Kimi / Ferrari
109 punten Lewis / McLaren
109 punten Alonso / McLaren
Eindstand constructeurs 2007
McLaren 218 ==> 0 wegens spionage
Ferrari 204
Klopt toch precies met wat ik zeg?
- daNpy
Hamilton heeft geen straf gekregen vanwege een spin, ipv "driving too slow behind the SC".
Nouja... spin:
https://twitter.com/tonisokolov1011/sta ... 29/video/1
En waarom is er niet onderzocht waarom hij eraf vloog onder geel terwijl Leclerc daar liep?
Zorgen voor een gevaarlijk situatie, tijdens geel....
Ook wil hij niet in het tweede seizoen van drive to survive komen, hij was namelijk "de hele tijd ziek".
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/42582/ ... ziek-.html
“Ik zal er toch niet veel in te zien zijn, aangezien ik de hele tijd ziek was. Daarnaast ga ik ook geen toestemming geven om de beelden vrij te geven waarin ik ziek te zien ben: Dikke kans dat ik dus überhaupt niet ben terug te zien!”
Nouja... spin:
https://twitter.com/tonisokolov1011/sta ... 29/video/1
En waarom is er niet onderzocht waarom hij eraf vloog onder geel terwijl Leclerc daar liep?
Zorgen voor een gevaarlijk situatie, tijdens geel....
Ook wil hij niet in het tweede seizoen van drive to survive komen, hij was namelijk "de hele tijd ziek".
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/42582/ ... ziek-.html
“Ik zal er toch niet veel in te zien zijn, aangezien ik de hele tijd ziek was. Daarnaast ga ik ook geen toestemming geven om de beelden vrij te geven waarin ik ziek te zien ben: Dikke kans dat ik dus überhaupt niet ben terug te zien!”
-
- Luco
-
Get in there Lewis.
- Mari Oh Oh!
Je mag dus gerust stellen dat hij zijn mannetje heeft gestaan t.o.v. Alonso. Die toen verdedigend dubbel wereldkampioen was(spionage verhaal was ook met een sisser afgelopen als Alonso wegens wrok de boel niet opgeblazen had). Beide waren nieuw in dat team dus dat is ook geen argument. Lewis was überhaupt nieuw in F1. Dus ja, hij heeft vaak een goede auto gehad, maar alle mensen die nu roepen dat het een middelmatige coureur is die alleen maar geluk heeft gehad met teams/auto's praten complete onzin. Juist dat eerste jaar was een bijzondere prestatie.Elise schreef: 31 jul 2019, 11:21Eindstand 2007Mari Oh Oh! schreef: 30 jul 2019, 19:38 En wie was ook alweer zijn teamgenoot in 2007? En waar eindigde die ook alweer?![]()
Ferrari 204
En natuurlijk heb je een punt. Het is logisch dat sterke teams de beste coureurs aantrekken. Daarom heeft Lauda Lewis ook bij McLaren weggehaald(waarvan iedereen Lewis voor gek verklaarde dat hij er op in ging).
Saillant detail, er was datzelfde jaar nog een team dat door de FIA schuldig bevonden is aan spionage. Echter deze keer zonder straf:
https://en.wikipedia.org/wiki/2007_Form ... Renault_F1
Monday, 17 September
It is alleged McLaren may file a complaint against Renault about alleged use of technical information. FIA president Max Mosley said "It's allegedly an employee who took some floppy disks with him. We haven't had the complaint or the detail we have been promised from McLaren about that, but when we get it, we will investigate. We've had a dossier from Renault which doesn't look particularly damning, but then again, you wouldn't expect it to." But Renault boss Flavio Briatore insists the situation bears no link to the spy row between McLaren and Ferrari which was resolved in Paris last Thursday.[46]
Wednesday, 7 November
The FIA announce that the Renault F1 team have been summoned before the FIA World Motorsport Council on 6 December, to answer a charge of possession of confidential McLaren technical information. A statement from the FIA states that the information included "the layout and critical dimensions of the McLaren F1 car". The FIA statement goes on to say that Renault F1 were accused of "unauthorised possession" between September 2006 and October 2007 "of documents and confidential information belonging to McLaren, but [was] not limited to, the layout and critical dimensions of the McLaren F1 car, together with details of the McLaren fuelling system, gear assembly, oil cooling system, hydraulic control system and a novel suspension component used by the 2006 and 2007 McLaren F1 cars."[15][16]
It emerges that up to 15 Renault F1 employees knew of the McLaren data.[47]
Friday, 23 November
Renault is accused by McLaren of possessing their team information and gaining an "unfair advantage" from it. A McLaren dossier says the information was "knowingly and widely disseminated" within Renault. McLaren's dossier - which has been submitted to the FIA - includes 18 witness statements in which Renault F1 employees admit that they viewed confidential technical information belonging to McLaren.[48]
McLaren also contend that 33 files belonging to the team, containing more than 780 individual drawings outlining the entire technical blueprint of the 2006 and 2007 McLaren F1 cars, were loaded onto Renault's computer system in September 2006.[48]
Thursday, 6 December
At an Extraordinary General Meeting of the World Motorsport Council, Renault are found to be guilty of breaching Article 151c of the International Sporting Code. They are not punished.[33]
-
Zoals ik al eerder schreef :Mari Oh Oh! schreef: 31 jul 2019, 12:00Je mag dus gerust stellen dat hij zijn mannetje heeft gestaan t.o.v. Alonso. Die toen verdedigend dubbel wereldkampioen was(spionage verhaal was ook met een sisser afgelopen als Alonso wegens wrok de boel niet opgeblazen had). Beide waren nieuw in dat team dus dat is ook geen argument. Lewis was überhaupt nieuw in F1. Dus ja, hij heeft vaak een goede auto gehad, maar alle mensen die nu roepen dat het een middelmatige coureur is die alleen maar geluk heeft gehad met teams/auto's praten complete onzin. Juist dat eerste jaar was een bijzondere prestatie.Elise schreef: 31 jul 2019, 11:21Eindstand 2007Mari Oh Oh! schreef: 30 jul 2019, 19:38 En wie was ook alweer zijn teamgenoot in 2007? En waar eindigde die ook alweer?![]()
Ferrari 204
En natuurlijk heb je een punt. Het is logisch dat sterke teams de beste coureurs aantrekken. Daarom heeft Lauda Lewis ook bij McLaren weggehaald(waarvan iedereen Lewis voor gek verklaarde dat hij er op in ging).
Dus ik zeg zeker niet dat Lewis een middelmatig coureur is, hij is een hele goede coureur anders reed hij niet in de F1. Maar dat geldt dus voor het grote gros wat in de F1 rijdt, dat waren de afgelopen jaren allemaal potentiële wereldkampioenen geweest als ze in Lewis zijn Mercedes hadden gereden.Ik denk dat die mannen allemaal wel kunnen sturen en dat het erom gaat wie de snelste auto heeft.
Laat Lewis eens stoeltje ruilen met bijvoorbeeld Lando Norris, kijken wie wie het snot voor de ogen rijdt

- Hielke
Dit.Mari Oh Oh! schreef: 31 jul 2019, 12:00 Dus ja, hij heeft vaak een goede auto gehad, maar alle mensen die nu roepen dat het een middelmatige coureur is die alleen maar geluk heeft gehad met teams/auto's praten complete onzin. Juist dat eerste jaar was een bijzondere prestatie.
Als je een beetje een racehart hebt dan weet je hoe bijzonder het is wat hij laat zien. Die combinatie van skills, aanvalsdrift en gezond verstand was goed genoeg voor 5 wereldtitels. En als Max niet de juiste keuzes maakt ook voor 6, 7 en wie weet nog meer. Niks daarvan is 'gekregen', alles is verdiend.
-
Heb het even voor je aangepastHielke schreef: 31 jul 2019, 12:55 Die combinatie van de beste auto, skills, aanvalsdrift en gezond verstand was goed genoeg voor 5 wereldtitels.

-
Leuk dat je het deelt. Mooie beelden zo, leuk om die gesprekken te volgen. Is dit ook mogelijk met F1 TV abbonement? Ik weet dat je dan kan kiezen welke rijder je wil volgen, maar kan je de gesprekken met de egineer ook volgen?
Want de volledige gesprekken tussen coureur en engineer zijn wel beschikbaar: https://youtu.be/hqp9V68D7gQ
- Luco
Het is natuurlijk altijd een combinatie, Alonso werd bij Minardi ook geen WK, maar werd door zijn prestaties daar wel opgemerkt.
Ook Lewis wordt in de huidige williams geen WK.
Belangrijkste is de juiste keuzes op de juiste momenten, en dat is best moeilijk.
Ook Lewis wordt in de huidige williams geen WK.
Belangrijkste is de juiste keuzes op de juiste momenten, en dat is best moeilijk.
-
Onlinefrankie
...en een beetje geluk hebben.Luco schreef: 31 jul 2019, 13:02 Belangrijkste is de juiste keuzes op de juiste momenten, en dat is best moeilijk.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het is een sport die 90% door de auto uitgemaakt wordt, en wij focussen liever op die laatste 10%.
- Hielke
De beste rijders zitten (of horen te zitten) in de beste 4 of 6 auto's. Welke auto dat dan is is minder belangrijk. Hamilton had met zijn skills ook met een Ferrari ruim bovenaan gestaan. Had Max in een Ferrari of Mercedes gezeten dan zou ie nu met Hamilton om het kampioenschap strijden.smiley schreef: 31 jul 2019, 14:11 Het is een sport die 90% door de auto uitgemaakt wordt, en wij focussen liever op die laatste 10%.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik denk dat Max dan met Vettel en Leclerc om 't kampioenschap aan 't strijden zou zijn, omdat Lewis allang de pijp aan Maarten had gegeven: Niet meer zo vaak op pole en om de oren worden gereden door Max.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
De Hamilton die nu in de F1 actief is? Echt niet.Hielke schreef: 31 jul 2019, 14:19De beste rijders zitten (of horen te zitten) in de beste 4 of 6 auto's. Welke auto dat dan is is minder belangrijk. Hamilton had met zijn skills ook met een Ferrari ruim bovenaan gestaan.smiley schreef: 31 jul 2019, 14:11 Het is een sport die 90% door de auto uitgemaakt wordt, en wij focussen liever op die laatste 10%.
-
Never nooit niet. Beide teamgenoten bij Mercedes, Rosberg en Bottas, rijden geen deuk in een pakje boter. Bottas werd eraf gereden door de bejaarde Massa en Rosberg is ook nog nooit opgevallen voordat de Mercedes 1,5 seconde per ronde sneller was dan de rest. Natuurlijk is Ham een klasse beter dat die twee, maar geen een "once in a generation" talent. Zelfde rijtje als Vettel (die ook gewoon veruit de beste wagen onder zn kont had met zijn 4 titels).Hielke schreef: 31 jul 2019, 14:19Hamilton had met zijn skills ook met een Ferrari ruim bovenaan gestaan.
Zeer zeker.Hielke schreef: 31 jul 2019, 14:19Had Max in een Ferrari of Mercedes gezeten dan zou ie nu met Hamilton om het kampioenschap strijden.
-
Durf 't bijna niet te zeggen hier, maar 100% mee eens.Mike R32 schreef: 31 jul 2019, 14:31De Hamilton die nu in de F1 actief is? Echt niet.Hielke schreef: 31 jul 2019, 14:19De beste rijders zitten (of horen te zitten) in de beste 4 of 6 auto's. Welke auto dat dan is is minder belangrijk. Hamilton had met zijn skills ook met een Ferrari ruim bovenaan gestaan.smiley schreef: 31 jul 2019, 14:11 Het is een sport die 90% door de auto uitgemaakt wordt, en wij focussen liever op die laatste 10%.
Talent ontbreekt 't Hamilton niet aan, maar karakter/attitude/doorzettingsvermogen zijn ook dingen die zeer belangrijk zijn in F1.
Als 't tegenzit bij Lewis is 't over en uit vaak.
- Downforce Hans
Ik begrijp niet hoe jij daar bijkomt, zijn het die paar berichten die hij met zijn pits heeft en waar je niet eens alles van hoort die je dat idee geven?Robin schreef: 31 jul 2019, 14:34Durf 't bijna niet te zeggen hier, maar 100% mee eens.Mike R32 schreef: 31 jul 2019, 14:31De Hamilton die nu in de F1 actief is? Echt niet.Hielke schreef: 31 jul 2019, 14:19
De beste rijders zitten (of horen te zitten) in de beste 4 of 6 auto's. Welke auto dat dan is is minder belangrijk. Hamilton had met zijn skills ook met een Ferrari ruim bovenaan gestaan.
Talent ontbreekt 't Hamilton niet aan, maar karakter/attitude/doorzettingsvermogen zijn ook dingen die zeer belangrijk zijn in F1.
Als 't tegenzit bij Lewis is 't over en uit vaak.
Je hoort hem klagen (wat ze allemaal doen) maar daarna geeft hij gewoon gas hoor. Wanneer het bij jou tegen zit op de zaak en je loopt te vloeken ga je daarna toch ook weer verder. Als mensen dan tegen jou zouden zeggen dat je geen doorzettingsvermogen hebt zou je denk ik ook raar opkijken. Ik vind dat als je in Engeland op half versleten banden die geloof ik al meer dan 30 ronden oud waren nog ff het ronderecord aan gruzelementen rijd je toch wel karakter/attitude en doorzettingsvermogen hebt. Dat mannetje heeft een palmares waar je u tegen zegt, komt echt niet aanwaaien.......
-
Hamilton heeft een hoop aan Mercedes/z'n auto te danken. Tja.
-
Wat een geluk dan. Tot afgelopen weekend z'n hele carrière zo goed als alles meegehad. Want doorzettingsvermogen nul uiteraard.
-
Dikgedrukt, mee eens. Het zijn geen Schumis en Sennas, of Maxen:)Forza schreef: 31 jul 2019, 14:32Never nooit niet. Beide teamgenoten bij Mercedes, Rosberg en Bottas, rijden geen deuk in een pakje boter. Bottas werd eraf gereden door de bejaarde Massa en Rosberg is ook nog nooit opgevallen voordat de Mercedes 1,5 seconde per ronde sneller was dan de rest. Natuurlijk is Ham een klasse beter dat die twee, maar geen een "once in a generation" talent. Zelfde rijtje als Vettel (die ook gewoon veruit de beste wagen onder zn kont had met zijn 4 titels).Hielke schreef: 31 jul 2019, 14:19Hamilton had met zijn skills ook met een Ferrari ruim bovenaan gestaan.
Zeer zeker.Hielke schreef: 31 jul 2019, 14:19Had Max in een Ferrari of Mercedes gezeten dan zou ie nu met Hamilton om het kampioenschap strijden.
-
Inderdaad, mede dank aan Mercedes:)allen schreef: 31 jul 2019, 15:11 Wat een geluk dan. Tot afgelopen weekend z'n hele carrière zo goed als alles meegehad. Want doorzettingsvermogen nul uiteraard.
Nee hij heeft talent, maar is verre van 'n wonderkind hoor.