Luco schreef: 31 jul 2019, 13:08Maar Boonstra, bij jouw krijg ik wel het idee dat jij al het personeel flapdrollen vind en gelijk van het slechtste uitgaat, ondanks die rotte appels verdien jij er wel je centjes mee, want zonder personeel kan je ook niks.

Nou nou, da’s wel een erg slecht beeld wat je bij mij hebt.
We hebben hier veel personeel. Bijna allemaal super gemotiveerd, echte toppers waar we enorm blij mee zijn. En diegenen die goed voor ons zijn, zijn wij ook bovengemiddeld goed voor. Net als bij alle andere bedrijven komt ziekteverzuim voor. Geeft niks, kan gebeuren, alle geduld van onze kant.
Maar soms komt het wel eens voor dat je er een rotte peer tussen hebt. Iedere ondernemer met personeel heeft het wel eens meegemaakt. Goed presteren bij tijdelijk dienstverband, maar bij vaste aanstelling word het een zootje, bijvoorbeeld.
Toen ik tijdens m’n studie een bijbaan had, heb ik ook ooit zoiets meegemaakt. Een collega was in privétijd gevallen en had last van z’n voet, erg complex allemaal maar kwam er op neer dat hij niet meer zoveel werkzaamheden kon uitvoeren, toevallig net de minste klusjes. Een andere collega van mij kwam deze collega toen een keer in privétijd tegen.. als deelnemer van een survivalrun.
Maar ben zelf ook al eens een collega op een festival tegengekomen die zich een paar dagen eerder telefonisch ziek gemeld had want “hoge koorts”, en na het festival/weekend nogsteeds ‘ziek’ was. Als werkgever valt het ook gewoon niet mee om van zulke jokers af te komen.
Daar ben ik gewoon super allergisch voor en die ongenoegen uit ik hier wel eens in dit topic, ja.