Max hangt ook wel eens in de muur. Vettel ook

Max hangt ook wel eens in de muur. Vettel ook
Dat ligt/lag(ze hebben er dit jaar minder last van) dus vooral aan de auto.Kadett schreef: 30 jul 2019, 05:28Dit 1000%. Is mij ook al opgevallen afgelopen seizoenen. Waar een Max of Vettel zich naar voren knokt is het bij Lewis al snel drama of klaagzang.Knot schreef: 30 jul 2019, 00:41 Nou jongens.. die Lewis... als ie achteraan het veld moet starten is het een grote klaagbaak he... weten we nog, geen vrij lucht = drama..... Verstappen boekt ze 2 per ronde!
En idd als de Mercedes niet direct vooraan start is het meestal snel bekeken. Vuile lucht doen ze niets in.
Dit!RS-Ron schreef: 30 jul 2019, 10:07 Er is in vergelijking met de jaren 90 natuurlijk wel het één en ander veranderd in de F1. Waar je als coureur in het verleden je info van het pitboard haalde met 300km/u op het rechte stuk, krijg je die nu overal en altijd te horen tijdens de race. Hoorde Horner na de race in Oostenrijk zeggen dat ie niet begreep dat Max nog tijd had om te sturen. Hij moest tussendoor nog een miljardmiljoen handelingen op het stuur verrichten om alles uit de auto te halen. Anno 2019 is dus een goede communicatie met de engeneer ook een cruciale factor om races te winnen. Daarin is Lewis in de jaren bij Mercedes erg goed geworden. De auto helpt ook natuurlijk. Qualificeren op P1, goede start en 7 ronden een gat trekken. Daarna icm de pitmuur anticiperen op wat er achter je gebeurd. Wanneer je buffer /Bottas wegvalt is het een kwestie van het gat groot genoeg houden voor het openhouden van zoveel mogelijk opties voor jou strategie. Dan helpt het ook als je in een auto zit die gewoon ff 0,5 seconde in een rondje uitloopt op je achtervolger. Die krijgt er dan ook minder zin in. De vraag is wat Lewis gaat doen als ie een tegenstander in de versnellingsbak heeft zitten die een auto heeft die de pace van de Mercedes kan blijven volgen. Heb ik al heel lang niet meer gezien. Ik denk dat ie daar best ff aan moet wennen. Zal mij worst zijn wie er beter is, ik zou het gewoon leuk vinden als een team de dominantie van Mercedes zou beëindigen. Of dat nu Ferrari of RBR is, maakt mij niet uit.
Gr Ron
Ik zag een lijstje op tv van het weekend en daar kwam naar boven dat Lewis geloof ik de laatste 8 races in de regen had gewonnen.WJ schreef: 30 jul 2019, 09:41 Als je de onboard van Lewis ook hoor, die word de hele race gemanaged. Heeft geen benul van hoe of wat. Die had zelf nogal wat races vergooid als het team niet had gezegd dat die door moest rijden ipv pitten etc.
Lewis is idd super, maar alleen onder ideal omstandigheden imo. (zoals een quali)
Het ging zo goed met je post.
Dit gecombineerd met het feit dat hij te vaak wint. Kunnen mensen niet tegen. Mensen die denken dat ie alleen goed uit de verf komt door een goede auto moeten zijn eerste seizoen nog eens bekijken.Downforce Hans schreef: 30 jul 2019, 10:43Ik krijg eerder het idee dat Lewis door een hoop mensen afgerekend wordt op zijn levens stijl en hoe hij er af en toe bij loopt.WJ schreef: 30 jul 2019, 09:41 Als je de onboard van Lewis ook hoor, die word de hele race gemanaged. Heeft geen benul van hoe of wat. Die had zelf nogal wat races vergooid als het team niet had gezegd dat die door moest rijden ipv pitten etc.
Lewis is idd super, maar alleen onder ideal omstandigheden imo. (zoals een quali)
Badum tssssss
Boeie.
Dat zal Lewis wel graag anders zien denk ik
Denk dat Schumacher ook niet de makkelijkste was, dat heeft toch ook gewerkt. Dus het kan wel, met de juiste mensen op een paar cruciale plekken.RS-Ron schreef: 30 jul 2019, 11:29 Daar zou best eens wat in kunnen zitten Hielke. Maar de teamleiding en engeneers van Ferrari moeten dan wel hun ego's opzij kunnen zetten. Ik weet niet of ze het kunnen handelen als hun coureur met de nodige krachttermen even verteld dat ze de verkeerde strategie of banden hebben gekozen. Afgelopen race deed Max dat met de gele banden, ben bang dat ze bij Ferrari van zulke directe communicatie ernstig van de leg raken. Als ze alleen maar antwoorden met "keep your head down" doet ie het nog ff dunnetjes over.
Gr Ron
Volgens mij heeft Schumacher het team van Ferrari destijds met voornamelijk Britten gebouwd en geen pronto pronto strategazie figurenfrankie schreef: 30 jul 2019, 11:56
Denk dat Schumacher ook niet de makkelijkste was, dat heeft toch ook gewerkt. Dus het kan wel, met de juiste mensen op een paar cruciale plekken.
Dat MB dominant is dat weten we, ook vaak in de regen. Maar je ziet ook dat als de race niet goed te calculeren valt dat het daar sneller misgaat. (Ferrari prutst altijd de laatste jaren, maar bij een RB of McLaren houden ze de boel beter gefocussed en springen ze makkeljjker in op verandering)Downforce Hans schreef: 30 jul 2019, 10:43Ik zag een lijstje op tv van het weekend en daar kwam naar boven dat Lewis geloof ik de laatste 8 races in de regen had gewonnen.WJ schreef: 30 jul 2019, 09:41 Als je de onboard van Lewis ook hoor, die word de hele race gemanaged. Heeft geen benul van hoe of wat. Die had zelf nogal wat races vergooid als het team niet had gezegd dat die door moest rijden ipv pitten etc.
Je kan me een hoop vertellen maar dat is echt niet altijd onder ideale omstandigheden.
Elke coureur wordt gemanaged en misschien zijn ze daar bij Mercedes beter in maar dat kan je Lewis niet kwalijk nemen.
Ik krijg eerder het idee dat Lewis door een hoop mensen afgerekend wordt op zijn levens stijl en hoe hij er af en toe bij loopt.
Dat piepen wat hij doet doen al die anderen ook als het even tegen zit, Max included.
Hij heeft inmiddels bewezen hoe goed hij is en daar doet het commentaar van Jan en alleman die in "met alle respect" een corolla,kadett of cuore rijden helemaal niets aan af.![]()
Gebruikers op dit forum: maurizio en 14 gasten