F*ck, in dubio.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR

F*ck, in dubio.

Bericht door HSR » 16 aug 2007, 22:51

Heren!,

Het zit als volgt. Zoals de meeste weten ben ik in het bezit van een Alfa 75 TS Numerata. Dit met volle tevredenheid.

Echter, een lange tijd geleden heb ik eens een topic geopend dat ik was wezen kijken bij een volvo 244 Turbo uit 1982. Hier zou wel wat werk aan zitten en in combinatie met de te hoge vraagprijs ben ik afgehaakt.

Nu had ik de beste man in een vlaag van verstandsverbijstering een mail gestuurd dat ik nog wel interesse had. Niet wetende of hij er daadwerkelijk op in zou gaan. Dit deed 'em dus wel met de vraag wat mijn laagste bod is.

Nu zit ik dus heerlijk in dubio. Alfa 75 is een geweldige wagen waar ik toch al wat moeite en geld in heb gestopt. Echter is de 244 turbo voor mij de overtreffende stap. Hier moet alleen heel veel aan gebeuren wat ook veel geld en tijd kost. Dit zou wel een super leuk project zijn, ook voor mijzelf. Kijken wat ik nu in mijn mars heb.

Dus wat doe je dan? Goed nadenken en hulp vragen op DF.

1) 75 houden, lekker daar mee verder gaan

2) Alfa verkopen en de turbo tank kopen en opbouwen.

http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/254234 ... 000km.html

Remy

Bericht door Remy » 16 aug 2007, 23:01

Ik zeg Volvo. Maar dat is puur op gevoel. Ik hou niet zo van Alfa's. Oja en mn vader reed vroeger reed altijd 245's. Heb je veel aan of niet? :lol:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 16 aug 2007, 23:12

ik zeg volvo!!

BEn ook niet zo gek op alfa romeo,. uitzonderingen daar gelaten en zo'n tank is gewoon super kicken.

OUde volvo zijn gewoon tha bomb!

Maar ook dan moet ik eerlijk toegeven dat ik voor dat geld nog liever een opel ascona B zou kopen, goedkoop, alles is te krijgen en zonder problemen hang je er een 16v in of nog beter een turbo. Maar goed ik ben bevooroordeeld...

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2007, 23:17

Ik ben zelf ook nkiet zo'n alfa type, of je moet echt de mooie oude GTV's hebben of brievenbussen dat soort echte alfa's zeg maar...of de nwste 8C maar back on topic is een 240 Turbo 2100cc? best interessant en racen ze nog steeds mee, kreeg grote naam in rally's haha ja ja, en ik heb zelf ook ooit zo'n schip gehad van 1981 back in 1988 alweer 8) net zo 1 en zelfde kleur als deze zie foto.

[img:600:402]http://www.oksanentuning.com/3d258920.jpg[/img]

lekker een turbo gat en zeepstoelen :lol:
Heb ooit een TVR V8S verkocht aan iemand die er mee raced, die lui hebben een volvo garage in Neede? ofzo, weet niet meer zekers.

dus op zich wel iets aparts, maar veel werk om hem track pepared te krijgen, maar schijnt wel leuk te zijn, als het maar geen zinkend schip wordt.

Gerhard

Bericht door Gerhard » 16 aug 2007, 23:51

Google is even op 240 turbo, je komt niet veel tegen.

Autoscout24.se geeft 2 auto's in NL ipv een berg turbo's voor weinig in Zweden.

Hoe zit het met de onderdelen bij Volvo, alles nieuw te krijgen of ?

Nu veel huiswerk geeft straks een hoop plezier of narigheid.

Gerhard

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 17 aug 2007, 00:36

Volvo.

Als die Volvo eenmaal klaar is, is het gewoon een betrouwbare snelle auto. Met die Alfa blijf je altijd wel bezig zo vaak gaat het stuk. Hoe goed ze ook rijden die Alfa's, ik zou voor de exclusieve Volvo gaan.

Joop

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 00:37

Zo'n Volvo is toch veel bruter dan een Alfa 75; althans het idee met een tank dwars te gaan ipv een RWD koektrommeltje lijkt mij beter.

Wat betreft de onderdelen huishouding denk ik dat Volvo dat ook allemaal beter voor elkaar heeft dan Alfa, dus dit mag geen probleem zijn.

HSR

Bericht door HSR » 17 aug 2007, 01:23

Joop schreef:Zo'n Volvo is toch veel bruter dan een Alfa 75; althans het idee met een tank dwars te gaan ipv een RWD koektrommeltje lijkt mij beter.

Wat betreft de onderdelen huishouding denk ik dat Volvo dat ook allemaal beter voor elkaar heeft dan Alfa, dus dit mag geen probleem zijn.

Zowel voor de 240 en de alfa 75 zijn onderdelen zat te vinden.

Grootste manko aan de 244 turbo zijn de roest, deze is toch wel behoorlijk enthausiast aanwezig en het feit dat 'ie al 8 jaar stil staat. remmen zeer waarschijnlijk vast. Koppakking poreus als deze van PRV is. Schokbrekers kunnen lek geroest zijn. Fuseekogels kunnen uitgedroogd zijn. Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn, maar houdt er maar wel rekening mee. Dergelijke dingen lopen natuurlijk erg hard in de papieren en daar zit ook een groot heikelpunt, geld.

Echter, als iedere DF' er mij 10 euro doneerd dan zal ik die 244 turbo restaureren. :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 aug 2007, 01:36

Zo'n Volvo wordt alleen maar meer waard en een 75 niet ben ik bang.

Het hangt wel van je doel af en je eigen voorkeur om te rijden. Ik vind de turbo wel errrug 8)

Joop

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 11:01

@Hugo: is de Alfa dan wel helemaal 100%. Als ik de verhalen zo lees moet daar ook nog het een en ander aan gebeuren of niet... Dan moet je je afvragen of je wil investeren in een Alfa of in een Volvo. Geld moet het toch kosten linksom of rechtsom.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 17 aug 2007, 11:03

Alfa blijven rijden en voor de Volvo rustig de tijd voor nemen om 'm te restaureren/aan te pakken. Of gaat dat budgettair en/of qua ruimte niet?

Volvo kopen en een tijd in de stalling zetten tot de Alfa tip-top is en dan pas aan de Volvo beginnen is ook een optie. Mijn auto heeft een jaar stil gestaan in een droge stalling, kostte me slechts 200 euro die plek

Pescatore

Bericht door Pescatore » 17 aug 2007, 16:07

Hugo, weet je wat jij moet doen? Gewoon die Alfa verpatsen, een goeie 2.0 dohc van een zeker type ford kopen en dan de nieuwe eigenaar v/d Alfa een lesje rechtuitbranden leren. :P

Of je zet die Volvo 240 plannen van je even in de ijskast, en rij de komende 3 jaar rond in die 75. Ook aan dit hok kun je laten zien 'wat je waard bent'. Genoeg mogelijke oorzaken voor het achterwege blijven van het volledige vermogen van jouw motor. Als je het probleem opgelost hebt voordat je je opleiding hebt afgerond doe je het waarschijnlijk goed. Daar komt bij dat ik wel wat praktische bezwaren zie mbt een 240 turbo. Dat ding zal vermoedelijk 1 op 4 (of minder) doen bij een dag zoals laatst op CPZ. Jouw Alfa is veel zuiniger. Omdat je een 'beunhok' niet koopt om 'm vervolgens weg te laten roesten denk ik dat je gaat schrikken van de brandstofkosten die zo'n oude turbo je op gaat leveren.

Plaats reactie