2008 Audi A4: Official Images

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Starred

2008 Audi A4: Official Images

Bericht door Starred » 16 aug 2007, 19:39

Nog even geduld....2008 Audi A4: Official Images To Be Revealed On Aug. 28

http://carscoop.blogspot.com/2007/08/20 ... to-be.html

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2007, 19:41

Ben benieuwd naar deze auto! Audi is goed op weg de laatste tijd, de neus kan ik bij bepaalde modellen ook goed pruimen (niet alle).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2007, 20:11

Verschrikkelijk lelijke koplampen............................das nog een understatement..............................[img:65:25]http://img252.imageshack.us/img252/9940/barfxi1.gif[/img]

Goed kom maar weer met alle opmerkingen, ik lust ze rauw.....[img:100:34]http://img252.imageshack.us/img252/1497 ... bxegm3.gif[/img]

:lol:

Starred

Bericht door Starred » 16 aug 2007, 20:19

Heb jij ze al gezien dan Romo?

Als je bedoelt dat ze hetzelfde zijn als bij de A5 en dus niet mooi, geef ik je gelijk :lol:

Starred

Bericht door Starred » 16 aug 2007, 20:24

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 aug 2007, 22:04

Die onderste foto lijkt wel een mislukte fotosjop van een Merc CLS ...

En de bovenste heeft een wel heel erg hoog S gehalte in de bumpers. Ik vermoed dat de "lease"versie er anders uit zal zien. Maar dat komt misschien omdat ik me niet bezig heb gehouden met het zoeken naar scoops op de diverse fora.

Binnen 2 weken weten we meer ;)

SteV6

wooter

Bericht door wooter » 16 aug 2007, 23:43

Alleszins de bovenste foto vind ik geen revolutie, en nauwelijks een evolutie. De onderkant lijkt eerder een A5 met 4 deuren... Nee, geen hardepiemelwerk voor mij...

Joop

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 00:32

De foto's in het blad zijn idd nog het betere PS-werk... Niet echt heel spannend maar wel geheel in de lijn van de laatste Audi's: Netjes, strak en zakelijk. Op zich niets mis mee dus (IMO).

Michel P

Bericht door Michel P » 17 aug 2007, 10:19

Avant heeft een hoog tank gehalte. Afgelopen CPZ bij macboy mee gereden in de A6 3.0TDI met mega veel opties. Wat een dode klinische auto is dat, die raakt je echt geen enkel moment, leuke was dat Ilija tot exact de zelfde conclusie kwam. We praten dan wel over een ca. 80k dure auto. Ofwel alles voor de past model. Dan kunnen de gebruikte materialen nog zo goed aanvoelen, maar na een uur doet de auto je niks meer.

Michel

leonard

Bericht door leonard » 17 aug 2007, 10:45

Michel Pol schreef:Avant heeft een hoog tank gehalte. Afgelopen CPZ bij macboy mee gereden in de A6 3.0TDI met mega veel opties. Wat een dode klinische auto is dat, die raakt je echt geen enkel moment, leuke was dat Ilija tot exact de zelfde conclusie kwam. We praten dan wel over een ca. 80k dure auto. Ofwel alles voor de past model. Dan kunnen de gebruikte materialen nog zo goed aanvoelen, maar na een uur doet de auto je niks meer.

Michel
Michel vergeet niet dat de meeste audi's (en mercedes) gereden worden door niet rijbelevingliefhebbers (nieuw woord :? )
Het karakter wat door de fabrikant aan de auto gegeven word zal,zeer waarschijnlijk,bewust zijn gekozen,

Audi heeft die kennis wel in huis (zie de RS4) maar past die simpelweg niet toe omdat ze waarschijnlijk niet op 1 lijn gezien willen worden met BMW.

Joop

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 10:52

leonard schreef:
Michel Pol schreef:Avant heeft een hoog tank gehalte. Afgelopen CPZ bij macboy mee gereden in de A6 3.0TDI met mega veel opties. Wat een dode klinische auto is dat, die raakt je echt geen enkel moment, leuke was dat Ilija tot exact de zelfde conclusie kwam. We praten dan wel over een ca. 80k dure auto. Ofwel alles voor de past model. Dan kunnen de gebruikte materialen nog zo goed aanvoelen, maar na een uur doet de auto je niks meer.

Michel
Michel vergeet niet dat de meeste audi's (en mercedes) gereden worden door niet rijbelevingliefhebbers (nieuw woord :? )
Het karakter wat door de fabrikant aan de auto gegeven word zal,zeer waarschijnlijk,bewust zijn gekozen,

Audi heeft die kennis wel in huis (zie de RS4) maar past die simpelweg niet toe omdat ze waarschijnlijk niet op 1 lijn gezien willen worden met BMW.
Overigens als BMW-rijder kan ik je melden dat er van binnen in een 3-er ook geen hele spannende dingen gebeuren... Het zit allemaal net zo goed in elkaar maar zeker in het zwart is het allemaal heel clean en zakelijk. Ik hou daar zelf wel van, maar ja ik kan me voorstellen dat er verder mensen zijn die graag een spannendere auto zien (daarom doet een Ferrari mij bijvoorbeeld helemaal niets en verkies ik liever een Porsche boven een Italiaans stijgerend paard of wilde stier).
Wat dat aangaat ontlopen de drie merken (Audi/BMW/Mercedes) elkaar niets. De uiteindelijke doorslag moet het verschil in rijdynamiek geven, waarbij ieder merk gelukkig nog wel ieder een eigen draai aan het verhaal geven.
Maar om nou te zeggen dat Audi niet op 1 lijn gezien wil worden met BMW gaat mij wat ver. Het is hetzelfde segment en de 3er wordt toch maar graag als benchmark naast de A4 of C-klasse gezet (ook door de fabrikant) om te kijken of ze qua auto maar ook als rijbeleving hier niet in de buurt kunnen komen. De verschillen worden immers steeds kleiner tussen de drie. Het is net dat verschil in aandrijving en onderstelafstemming dat de auto van de ander kan onderscheiden, voor de rest blijven het vooral hele zakelijke auto's (maar ja dat kan ook niet anders bij een Duits automerk :wink: ).

leonard

Bericht door leonard » 17 aug 2007, 11:31

Ik was wellicht niet helemaal duidelijk maar ik doelde juist op de rijdynamiek!!

De gebruikte materialen zijn bij alle 3 dik in orde.Persoonlijk vind ik het BMW interieur het mooiste (lekker clean).

RVV

Bericht door RVV » 17 aug 2007, 12:28

Jaren terug overwoog ik eens in een vlaag van verstandsverbijstering om ijn S3 in te ruilen op een A4 130tdi FWD.

Prachtige auto vond ik het, dagje meegkregen van de dealer, maar wat viel me dat zwaar tegen zeg :cry:

ding deed helemaal niks behalve onderstuurd de rotonde over glijden. debacle.

Is het ondertussen een beetje beter geworden met de rijdynamiek van nieuwe "normale" standaard Audi's zoals de A4 en de A6 ?

Mocht ik ooit weer een Audi kopen dan altijd een quattro voor mijn gevoel. Het USP voor een Audi.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 aug 2007, 12:39

@leonard,

Mooi nieuw woord. Tuurlijk begrijp ik dat, maar om nu alleen meer het gevoel van meerijden te hebben is wel wat te veel van het goede als je niet met chauffeur rijd. De RS4 laat zien dat het anders kan. Maar het verschil is wel heel erg groot. In een BMW is dat meer gegradeerd aanwezig. Maar elke BMW betrekt zijn bestuurder meer bij het autorijden door waardevolle informatie te delen i.p.v. 100% weg te filteren, zoals Audi doet, met de RS4 en wellicht de Rob/Rebbel TT. Ik heb het gevoel dat zelfs Mercedes het op dat vlak beter doet.

Michel

Daniel

Bericht door Daniel » 17 aug 2007, 16:43

Een non-S/RS-Audi is met name een fijne dagelijkse auto, vanwege het vrij rustige karakter. Als ik dagelijks 200 km woon-werk moet doen heb ik helemaal geen zin om een opzwepende auto te rijden, dan kom ik elke keer total loss aan. Het moet dan gewoon stil, comfortabel en geciviliseerd zijn. Daar is een Audi en dan met name een A6 perfect voor. Vandaar dat je er ook zoveel zakenlullen in ziet rijden :P

Een BMW betrekt je over het algemeen meer bij het rijden. De lease-edities van beide merken zijn me overigens om het even, ik krijg bij een E90 318d in basistrim net zo min warme gevoelens als bij een A4 1.9tdi Zeeman-editie.

wooter

Bericht door wooter » 17 aug 2007, 17:38

Daniel schreef:ik krijg bij een E90 318d in basistrim net zo min warme gevoelens als bij een A4 1.9tdi Zeeman-editie.
Niet mijn ervaring met een 320d. Het zal wel tussen de oren gezeten hebben, maar een Audi doet me vanbuiten saai aan, en vanbinnen eigenlijk ook saai... De Passat komt daar als "saaie burgerauto" heel wat spannender en origineler uit de hoek. De Audi is wat Mercedes was enkele jaren terug, imho: auto's voor een segment dat wel een premium auto wil, maar er niet mee wil sturen...

Rebel

Bericht door Rebel » 17 aug 2007, 23:01

Typerend dat juist bmw-rijders zo hard tegengas geven op Audi?
Audi-rijders zul je maar zelden daarop betrappen.....ze hebben immers niks te bewijzen naar anderen.
Een BMW-rijder moet kost wat kost blijven aangeven hoe geweldig RWD is, en hoe hard ze over het circuit kunnen.

Ik heb dit al vaker aangehaald, en zal t toch nog maar eens zeggen :wink:

Niet iedereen rijdt dagelijks de rally van monte carlo naar zijn werk. Niet iedereen heeft de rijervaring van schumacher. En niet iedereen wil geassocieerd worden met een BMW.
En zo kan ik nog wel 10 redenen aandragen waarom je een auto kunt kopen die niet door BMW gemaakt is.

Ik denk dat je met een A4 een prima auto in huis haalt. Ik heb 2x een nieuwe A4 gereden en de auto heeft altijd indruk gemaakt.
Voor sommige is het afwerkingsniveau, of het comfort van onderbelang. Zij verkiezen liever een oude BMW ipv een nieuwe A4.

Audi is de laatste jaren bezig met een behoorlijke inhaalslag. Modellen worden sportiever, en het afwerkingsniveau overstijgt de concurenten.
Ik hecht daar heel veel waarde aan. Niet alleen thuis, of op de zaak, maar ook met kleding of met de keuze van een auto.

Daarnaast ben ik zo nuchter dat ik weet af te wegen wat nu doorslaggevend moet zijn bij een auto die je alledaags gebruikt ipv 4x per jaar op een circuit of zo nu en dan een wilde rit over een B-weg.
Tevens is het onderstuurde karakter van een oude FWD allang dusdanig verbeterd, dat een geoefende FWD rijder je verbaast achter zich kan laten, in je good old M-BMW.

Mocht ik ooit moeten kiezen, tussen een "dikke" M3 van etterlijke jaren oud of een nieuwe 1.8 TFSI nieuwe A4, is de keuze snel gemaakt.

Niks mooier dan meegaan met de tijd, en genieten van de nieuwe technieken. Iets waar Audi altijd goed in was en is.
Audi heeft met de Q7, de A3 Sportsback, de TT, de A5 en de A8 laten zien dat ze auto's kunnen ontwerpen die uitblinken door het weglaten van allerlij extra ontwerp-lijnen. Juist het minimalisme en de strakke vormgeving trekt mensen enorm aan in Audi's.
Daarom denk ik dat de A4 wederom een schot in de roos zal worden.

Sterker nog, ik weet het zeker.
Maar de tijd zal het (jullie) leren :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 aug 2007, 23:30

@ Rebel; ik kies ook niet voor een "oude" BMW vs een nieuwe Audi, wel voor een nieuwe BMW vs een nieuwe Audi.......................nou dan weet ik het wel met de keuze............. :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 17 aug 2007, 23:39

romo schreef:@ Rebel; ik kies ook niet voor een "oude" BMW vs een nieuwe Audi, wel voor een nieuwe BMW vs een nieuwe Audi.......................nou dan weet ik het wel met de keuze............. :lol:

Proleet !

:wink:

romo

Bericht door romo » 17 aug 2007, 23:45

Rebel schreef:
romo schreef:@ Rebel; ik kies ook niet voor een "oude" BMW vs een nieuwe Audi, wel voor een nieuwe BMW vs een nieuwe Audi.......................nou dan weet ik het wel met de keuze............. :lol:

Proleet !

:wink:

:lol: :wink:

Starred

Bericht door Starred » 18 aug 2007, 08:22

Rebel schreef:Niet iedereen rijdt dagelijks de rally van monte carlo naar zijn werk. Niet iedereen heeft de rijervaring van schumacher. En niet iedereen wil geassocieerd worden met een BMW.
En zo kan ik nog wel 10 redenen aandragen waarom je een auto kunt kopen die niet door BMW gemaakt is.

Ik denk dat je met een A4 een prima auto in huis haalt. Ik heb 2x een nieuwe A4 gereden en de auto heeft altijd indruk gemaakt.
Voor sommige is het afwerkingsniveau, of het comfort van onderbelang. Zij verkiezen liever een oude BMW ipv een nieuwe A4.

Audi is de laatste jaren bezig met een behoorlijke inhaalslag. Modellen worden sportiever, en het afwerkingsniveau overstijgt de concurenten.
Ik hecht daar heel veel waarde aan. Niet alleen thuis, of op de zaak, maar ook met kleding of met de keuze van een auto.

Daarnaast ben ik zo nuchter dat ik weet af te wegen wat nu doorslaggevend moet zijn bij een auto die je alledaags gebruikt ipv 4x per jaar op een circuit of zo nu en dan een wilde rit over een B-weg.
Tevens is het onderstuurde karakter van een oude FWD allang dusdanig verbeterd, dat een geoefende FWD rijder je verbaast achter zich kan laten, in je good old M-BMW.

Mocht ik ooit moeten kiezen, tussen een "dikke" M3 van etterlijke jaren oud of een nieuwe 1.8 TFSI nieuwe A4, is de keuze snel gemaakt.

Niks mooier dan meegaan met de tijd, en genieten van de nieuwe technieken. Iets waar Audi altijd goed in was en is.
Audi heeft met de Q7, de A3 Sportsback, de TT, de A5 en de A8 laten zien dat ze auto's kunnen ontwerpen die uitblinken door het weglaten van allerlij extra ontwerp-lijnen. Juist het minimalisme en de strakke vormgeving trekt mensen enorm aan in Audi's.
Ben ik het als design liefhebber mee eens, ik was dan ook erg gecharmeerd van de Audi lijnen (A6, A8, TT). Alleen vind ik wel dat Audi (gechargeerd gezegd) ietwat aan het afdwalen is van een ingetogen en inderdaad minimalistisch design naar een wat meer exentriek design (zie kerst verlichting van de A5 en de koplampen van de huidige A4).

Toen ik onlangs een nieuwe leaser mocht uitkiezen, stond ik voor de keuze om nog 6 maanden te wachten op de nieuwe 4-serie of direct te kiezen voor een E92. Aangezien de E92, in tegenstelling tot de meeste andere modellen van BMW wonderschoon is (en imho zelfs mooier dan een willekeurig Audi model), ik toch een beetje huiverig ben voor designuitspattingen van Audi, en ook wel eens benieuwd ben naar de rij eigenschappen van BMW, heb ik voor de E92 gekozen.

Maar gelukkig kan ik over 3 jaar weer een keuze maken en dan laat ik me niet beinvloeden door Audi- of BMW fanboyachtige zaken maar kies ik voor het model dat op dat moment de beste combinatie van design, nieuwe technieken, rijeigenschappen en prijs heeft

Rebel

Bericht door Rebel » 18 aug 2007, 10:01

E92 vind ik inderdaad de mooiste BMW op dit moment.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 aug 2007, 10:29

@Starred,
Ben ik het als design liefhebber mee eens, ik was dan ook erg gecharmeerd van de Audi lijnen (A6, A8, TT). Alleen vind ik wel dat Audi (gechargeerd gezegd) ietwat aan het afdwalen is van een ingetogen en inderdaad minimalistisch design naar een wat meer exentriek design (zie kerst verlichting van de A5 en de koplampen van de huidige A4).
Werkelijk, die A6 was een groot licht en effecten kermis binnenin. Je veranderd de temperatuur en het display laat groot zien wat je doet. felle lichtjes blauw en oranje. Veel zilver accenten, erg hoog kermis gehalte. Ofwel ik kan je gedachten daar over onderschrijven. Voor mij blijft de mooiste Audi een A8, knap dat een auto in die klasse zo tijdloos kan overkomen. Zelfs het eerste type blijft prachtig. Design blijft tijdloos en stijlvol juist door het minimalistisch neer te zetten.

In de AV van deze week een mooi vergelijk tussen de RS4 en M3, waarbij met het dashboard van de M3 omdat het vooral zwart is als saai word betiteld, waarbij ik dan denk, mooi geen kermis, en dus tijdloos design.

Verder moet elke auto gewoon zowel rustig prima te rijden zijn, maar juist ook dat extra brengen als je de ruimte hebt en de zin om even DF te hebben.

Wat Ilija ook probeerde, plezier gaf het zgan. Zelf Ilija als redelijk Audi minded was teleurgesteld, dit terwijl die dat niet had verwacht toen hij de sleutels in ontvangst nam.

Verder proef ik bij Rob een soort zware antipathie jegens BMW, waardoor je natuurlijk niet meer oprecht kunt oordelen. Let wel dat is je goed recht, alleen ligt het er wel heel er boven op 8) zie de volgende quote van je!

En dat van iemand die De Ring heilig verklaart :lol: ik denk dan er een diep gewortelde RWD angst bij je aanwezig is :wink: :lol:

Michel

Rebel

Bericht door Rebel » 18 aug 2007, 10:55

Ik heb geen antipathie tegen bmw Michel, zie mijn quote omtrent de e92.
Iedereen kijkt met andere ogen. En iedereen heeft een andere smaak.
De een kan genieten van een "Le Corbusier-stoel" en de ander houdt van een volautomatische vibrerende relaxstoel gemaakt van duits vakensleder.

De Audi interieurs zijn redelijk sober en puur in mijn ogen. Uiteraard zijn er de mogelijkheden om dit individueel aan te passen door middel van opties. Vaak zijn de demo's voorzien van dit soort zaken

Blijft frappant dat toen Bangle de eerste ontwerpen presenteerde iedere bmw liefhebber over heiligschennis sprak. Inmiddels heeft het gros zich erbij neergelegt. Want wat is er anders nog te koop als je een bmw niet meer mooi vindt? Bitter weinig toch?

Audi blijft redelijk consequent in het voeren van strakke lijnen.
Dat ze af en toe hun nek uitsteken met het toevoegen van nieuwe technieken (led-technologie, etc) zie ik dan niet als kermis, maar meer als vooruitstrevend. Over 6 a 7 jaar zullen we weten of dit missers waren.
Vaak speelt het ook mee dat een groot aantal mensen soms een antipathie hebben jegens dit soort nieuwe technieken. (wat een boer niet kent eet hij niet)
De eerste auto's met xenonlampen werden vervloekt.
Nu zit het bijna standaard op iedere middenklasser.

Mijn RWD "angst" zal ik zeker nog wel overwinnen in de toekomst Michel.
Alleen niet in een bmw. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 18 aug 2007, 11:41

Michel Pol schreef:Verder proef ik bij Rob een soort zware antipathie jegens BMW, waardoor je natuurlijk niet meer oprecht kunt oordelen. Let wel dat is je goed recht, alleen ligt het er wel heel er boven op 8) zie de volgende quote van je!

En dat van iemand die De Ring heilig verklaart :lol: ik denk dan er een diep gewortelde RWD angst bij je aanwezig is :wink: :lol:

Michel
Denk niet dat Rebel echt compleet anti BMW is, uiteindelijk is hij heel erg positief over de e92 coupe en e92 M3 coupe. Ik zou als BMW veel enthousiaster dan hem moeten zijn :wink:

En er zwerft zelfs een qoute van Rebel op dit forum rond dat ie mijn e46 M3 CS een prachtige auto vind. :lol:

Op de ring RWD is denk ik geen must, ik heb met alles daar gereden FWD/RWD en AWD en met alles heb ik in verhouding even veel lol en plezier gehad. Echt hard gaan met een dik vermogende RWD op de ring is wel een verhaaltje apart. dat daarom wat spanning danwel "angst" omheen zit is niet geheel vreemd.

Wat betreft een keuze van bv een paar jaar oude M3 zoals ik heb gekozen boven een nieuwe A4 turbo.. of andersom..

Ik denk dat daar veel meer achter zit dan alleen maar een nieuwere/modernere auto.

De auto die ik koos, was bijna voor 90 procent ingegeven door emotie en 10 procent ratio. Want na mijn "moderne" 130i was er rationeel niet echt een reden om toch voor een oudere e46 M3 te gaan. Maar voor mij is emotie eigenlijk de enige belangrijke reden om een andere auto te kopen. Want ik vind dat ondanks auto's beter worden, de feitelijke technische ontwikkelingen de laatste jaren niet bepaald schokkend, danwel revolutionair. Daarom kan ik een e92 coupe ook niet verkiezen boven mijn e46 M3 CS, geeft in mijn beleving geen vooruitgang. En daarbij is in mijn ogen de e46 coupe reeks de mooiste reeks van BMW ooit gemaakt.

Mijn S3 uit 2000 was ook een perfecte auto. En een 130i is wel veel modernere maar gewoon in dagelijks verkeer niet een heel veel betere auto. Pas als je er alles uit wilt halen voel je goed de verschillen.

En dan kom je op het punt wat Rebel aandraagt, rij je "nromaal" met een auto dan zijn de verschillen veel kleiner dan wat de sportieve merken je willen doen geloven.

Relaxed rustig rijden in een e46 M3 is bijna hetzelfde als relaxed rustig rijden in een e46 325i touring.

Nog even terugkomend op Rob zijn keuze..

Een nieuwe A4 is geen emotionele aankoop, tenzij het echt een S/RS uitvoering is. Natuurlijk ben je emotioneel gevoelig voor een merk als Audi, maar je koopt die auto om andere redenen dan alleen maar van die wil ik heel graag hebben want het is/was mijn droomauto (zoals in mijn geval).

Om 70000 euro (M3) stuk te slaan op iets wat je vooral een heel goed gevoel geeft omdat je het heel graag wilt hebben is ook niet bepaald normaal :wink:

Plaats reactie