Het is een Renault Clio RS R27 F1 met nr 38
Bouwjaar 2007 met 178.000 km op de klok, het is een F1 uitvoering dus de harde versie van de RS met cup onderstel, Recaro’s en Brembo remmen.
De Recaro’s zijn al een stuk lager geplaatst, er zit een brandblusser in gemonteerd maar voor de rest is het interieur helemaal origineel.
Hij is al verlaagd met een H&R set, luchtfilter en uitlaat zijn al aangepast is niet origineel meer en hij staat momenteel op Michelin Pilot Sport Cup 2 banden op witte cup velgen.
Ik heb er een set originele velgen bij (antraciet kleur) met winterbanden..
De “things to do”
Ik wil toch de remmen aan gaan passen, en de remleidingen vervangen voor staal gevlochten
Club Sport schroefkooi erin, dus de achterbank eruit en deel van de bekleding.
Mogelijk ook het onderstel ik weet nog niet wat, want gisteren mijn eerste circuit meters gemaakt en ik zal eerst rustig even moeten wennen en kijken wat er voor mijn het beste is (lees straat en circuit gebruik)
Ik laat de Recaro’s voorlopig erin zitten ze bieden redelijk steun en voor dailey use zijn deze net even comfortabeler alleen 4 punts gordels erin en dan is dat voorlopig even genoeg (voor nu):

Gisteren avond (vrijdag 19 September) de circuit doop gehad met de Clio en ik was zeeeerrrrr aangenaam verrast

De motor sleurt hem lekker door tot 7800 toeren, het onderstel voelt misschien iets te zacht aan, en de remmen zouden iets stijver/harder kunnen, maar aan de andere kant ga ik dan niet te ver naar de “hardcore” kant.
Dus eigenlijk eerst even een paar keer rijden en kijken wat ik precies wil.
Maar wat een tof karretje