En dan zondags een ritje om de kerk!
Romo moet op tinder en swipe:) niks geen Alcantara een paar nippen als kanonskogels door de vingers:)
Dit.
Maar het geklaag is ook een beetje een eigen leven gaan leiden of uit z'n verband getrokken heb ik het idee, zeker als ik er een aantal karren naast zet. Ik ken geen hoogtoerige atmo's met veel vermogen en korte gearing, ook vanuit vroeger niet. De 996.2 GT3 is zeer vergelijkbaar qua specs met de GT4, in alle opzichten (hetzelfde vermogen van 380pk, vermogensopbouw en gearing). Daar was emissie nog geen ding. Lees je daar geklaag over? Of over andere GT3's, gemiddeld doen ze allemaal 124 in de 2. Macboy had een goed verhaal waarmee ik het eens ben, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor de GT3. Daar levert niemand kritiek op want dat is altijd de heilige graal geweest. En als het om positionering te doen was, dan hadden ze toch beter beide auto's (GT4 en GT3) een korte gearing mee kunnen geven zodat ze beide 'beter' worden?romo schreef: ↑18 jul 2019, 18:41
Tom met alle respect, maar als er zoveel geklaagd wordt dan is het verhaal duidelijk voor mij. Komt mijn eigen ervaring met een E92 M3 HB bij (dooie pier ervaring), de 981 GTS PDK als briljante motor/bak combinatie (maar zeer storend stuurgedrag) bij.
Dan weet ik genoeg; PDK het moet worden voor mij.
135 in 2 is kut
117 in 2 is minder kut
en alles daaronder in 2 is beter
Dat gevoel had ik ook in de GT4 en heb ik hier gedeeld. Helaas wil de jeugd (Romo & de boevenbende) op DF niet meer werken voor resultaat.Tristan schreef: ↑19 jul 2019, 10:09 Moet zeggen dat ik eigenlijk niks te klagen heb met de gearing van de 996 GT3. Ja, als je laag in 2e versnelling zit en je geeft volgas dan zal niet zoals de meeste turbo motoren meteen wegschieten. Dus of terug naar 1 of even geduld hebben totdat je bij 4k rpm komt. Maar dat is ook wel de charme. Je moet er wel voor werken om het beste eruit te halen.
Tom schreef: ↑19 jul 2019, 10:02Maar het geklaag is ook een beetje een eigen leven gaan leiden of uit z'n verband getrokken heb ik het idee, zeker als ik er een aantal karren naast zet. Ik ken geen hoogtoerige atmo's met veel vermogen en korte gearing, ook vanuit vroeger niet. De 996.2 GT3 is zeer vergelijkbaar qua specs met de GT4, in alle opzichten (hetzelfde vermogen van 380pk, vermogensopbouw en gearing). Daar was emissie nog geen ding. Lees je daar geklaag over? Of over andere GT3's, gemiddeld doen ze allemaal 124 in de 2. Macboy had een goed verhaal waarmee ik het eens ben, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor de GT3. Daar levert niemand kritiek op want dat is altijd de heilige graal geweest. En als het om positionering te doen was, dan hadden ze toch beter beide auto's (GT4 en GT3) een korte gearing mee kunnen geven zodat ze beide 'beter' worden?romo schreef: ↑18 jul 2019, 18:41
Tom met alle respect, maar als er zoveel geklaagd wordt dan is het verhaal duidelijk voor mij. Komt mijn eigen ervaring met een E92 M3 HB bij (dooie pier ervaring), de 981 GTS PDK als briljante motor/bak combinatie (maar zeer storend stuurgedrag) bij.
Dan weet ik genoeg; PDK het moet worden voor mij.
135 in 2 is kut
117 in 2 is minder kut
en alles daaronder in 2 is beter
Verder is PDK voor jou uiteraard de betere keus, wellicht gaat het dan van 130 naar 120. Tegelijkertijd heb je altijd veel kritiek gehad op de E9x M3, want die doet ook 117 in de 2 icm hoogtoerig blok. Waarom denk je dat 120 in de 2 met een GT4 PDK dan wel acceptabel zijn?
Andre zal zijn order wel cancelen nuPorsche Torque Vectoring (PTV) incl. achteras-sperdifferentieel
De korte versie: PTV verbetert de rijdynamiek. Iets uitvoeriger: het geïntegreerde achteras-sperdifferentieel zorgt voor meer grip, een verhoging van de dwarsdynamiek en een duidelijk betere rijstabiliteit bij lastwisselingen in bochten en het wisselen van rijstrook. Bij een dynamische rijstijl wordt bovendien al bij het insturen het achterwiel aan de binnenzijde van de bocht gericht afgeremd. Er komt dan meer aandrijfkracht vrij op het achterwiel in de buitenbocht, waardoor de auto als het ware de bocht in wordt getrokken. Het instuurgedrag wordt verbeterd, de souplesse neemt toe.
Gebruikers op dit forum: Thomas H en 5 gasten