EV auto's (elektrische)
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: EV auto's (elektrische)
"dat de oorzaak van de ontploffing nog niet is vastgesteld. " en daarom " Uit voorzorg zijn tien tanklocaties die werken met gelijke systemen tijdelijk gesloten"
Dat soort veiligheidsmaatregelen worden ook genomen met LPG-installaties etc.
En de link van "een week een weg dicht" ligt de feitelijke oorzaak bij een slechte lasnaad van een velg van een vrachtwagen die nu toevallig waterstofgas vervoerde. Met de tanks gevuld met benzine etc. was het resultaat hetzelfde geweest.
Brand met hoge temperaturen en slecht onderhouden asfaltbeton gaan nooit samen.
En het is België he..
Dat soort veiligheidsmaatregelen worden ook genomen met LPG-installaties etc.
En de link van "een week een weg dicht" ligt de feitelijke oorzaak bij een slechte lasnaad van een velg van een vrachtwagen die nu toevallig waterstofgas vervoerde. Met de tanks gevuld met benzine etc. was het resultaat hetzelfde geweest.
Brand met hoge temperaturen en slecht onderhouden asfaltbeton gaan nooit samen.
En het is België he..
-
- Berichten: 51600
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
Hydrogen is niet explosief, het is licht ontvlambaar. Het zijn idd overdreven verhalen, wat PeterB bijv ook zegt.
-
OnlineLuco
- Berichten: 28010
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
Daar worden we het dus niet over eens, ik heb diverse malen de infrastructuur genoemd van de elektraleveranciers (kunnen het in sommige gebieden nu al niet aan en mag je geen panelen meer leggen) dus als er heel veel laadpalen bij moeten kan dat niet eens, dan kom jij met oneliners om het weg te wuiven.Wimo schreef: ↑12 jul 2019, 00:19 Ik onderbouw juist alles en heb je al vaker verwezen dat je uitspraken nergens op slaan... Je blijft beweren dat ik alleen voordelen van ev's zie en benoem. Dat is niet waar...
Sterker nog, exact deze discussie heb je ook al gevoerd in het Tesla topic en ook daar heb ik genoeg voorbeelden gegeven die haaks staan op je uitspraak vervolgens ben je stil of roep je "ik ga weg uit dit topic"
Verder even goede vrienden, maar probeer me niet zwart te maken met een paar oneliners en smileys...
Geeft niks hoor maar dan sluit je imho je ogen toch wel voor bepaalde problemen die gaan ontstaan.
Ik heb ook al gezegd dat ik ook de voordelen er wel van zie hoor, maar bij elk nadeel wat genoemd wordt ga je niet inhoudelijk in en wuif je het weg, dan kan je ook geen discussie voeren toch.
- Downforce Hans
- Berichten: 12552
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: EV auto's (elektrische)
@ Wimo
Je komt met twee voorbeelden die natuurlijk erg zijn maar net zo goed met gewoon een tankwagen of op het eerste de beste tank station kunnen gebeuren, jij doet net alsof de wereld vergaat.
Dingen die minimaal voor gekomen, en dat heeft dus niks met oogkleppen te maken.
Die tankwagen hebben ze gecontroleerd uit laten branden, duurde geloof een paar dagen of zo. Brandende tesla`s moeten ook een week onder water blijven omdat hij steeds weer in de fik gaat.
Heb overigens nog niks gelezen over een spontaan ontbrandende waterstof auto zoals bij een Tesla al een paar keer gebeurt is. Hij zal in je garage staan wanneer dat gebeurd.
Je komt met twee voorbeelden die natuurlijk erg zijn maar net zo goed met gewoon een tankwagen of op het eerste de beste tank station kunnen gebeuren, jij doet net alsof de wereld vergaat.
Dingen die minimaal voor gekomen, en dat heeft dus niks met oogkleppen te maken.
Die tankwagen hebben ze gecontroleerd uit laten branden, duurde geloof een paar dagen of zo. Brandende tesla`s moeten ook een week onder water blijven omdat hij steeds weer in de fik gaat.
Heb overigens nog niks gelezen over een spontaan ontbrandende waterstof auto zoals bij een Tesla al een paar keer gebeurt is. Hij zal in je garage staan wanneer dat gebeurd.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: EV auto's (elektrische)
https://www.telegraaf.nl/financieel/707 ... tekkerauto
Parkeer die stekker auto`s maar, bij voorkeur ver weg van een stopcontact
Parkeer die stekker auto`s maar, bij voorkeur ver weg van een stopcontact
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: EV auto's (elektrische)
AMSTERDAM - De Mercedes-Benz dieselauto C220d heeft in een test van de Consumentenbond op het gebied van uitstoot net zo goed gescoord als zijn elektrische concurrenten.
De Mercedes kreeg de maximale score in de Clean Air Index van Green NCAP. Deze test beoordeelt auto’s onder meer op schadelijke uitlaatgassen. Daarbij gaat het overigens niet om broeikasgassen, maar om stoffen die op lokale schaal vervuilend zijn, zoals koolstofmonoxide en stikstofoxide.
Elektrische auto’s produceren helemaal geen vervuilende emissies, waardoor ze automatisch een 10 krijgen in de Clean Air index. Naar nu blijkt, ligt ook de uitstoot van de Mercedes zo ver onder de drempelwaarden van Green NCAP, dat hij eveneens een 10 krijgt.
Zuiniger
Erg zuinig is de Mercedes echter niet. Voor brandstofverbruik krijgt hij een 5,6, waarmee het eindoordeel op 3 sterren komt (van de 5). Dat is evenveel als de andere geteste diesel, de Renault Scenic Blue. De Renault is qua uitstoot viezer, maar rijdt iets zuiniger.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, vond de uitkomt ook verrassend. Toch meende ze dat Green NCAP zijn waarde heeft bewezen. „De test maakt duidelijk welke producenten serieus werk maken van het verduurzamen van hun auto’s, én helpt consumenten bij het kiezen van een schone auto.”
Groen
In het Green NCAP programma werken Europese consumentenorganisaties, automobielclubs, overheden en universiteiten samen om een beeld te krijgen van hoe ‘groen’ auto’s zijn. Daarvoor beoordeelt het de hoeveelheid schadelijke uitlaatgassen, uitgedrukt in een Clean Air Index, en het elektriciteit- en brandstofverbruik, weergegeven in een Energy Efficiency Index
Green NCAP test de auto’s volgens de Consumentenbond op een realistische manier en strenger dan de wettelijke normen. Een eindscore van 0 tot 5 sterren vertelt consumenten hoe groen een auto is. Een auto haalt alleen 5 sterren als hij zeer schoon én zuinig is. De elektrische Nissan Leaf N-Connecta krijgt in deze test als enige 5 sterren
Voordat de link door de Teslati verdwijnt..
De Mercedes kreeg de maximale score in de Clean Air Index van Green NCAP. Deze test beoordeelt auto’s onder meer op schadelijke uitlaatgassen. Daarbij gaat het overigens niet om broeikasgassen, maar om stoffen die op lokale schaal vervuilend zijn, zoals koolstofmonoxide en stikstofoxide.
Elektrische auto’s produceren helemaal geen vervuilende emissies, waardoor ze automatisch een 10 krijgen in de Clean Air index. Naar nu blijkt, ligt ook de uitstoot van de Mercedes zo ver onder de drempelwaarden van Green NCAP, dat hij eveneens een 10 krijgt.
Zuiniger
Erg zuinig is de Mercedes echter niet. Voor brandstofverbruik krijgt hij een 5,6, waarmee het eindoordeel op 3 sterren komt (van de 5). Dat is evenveel als de andere geteste diesel, de Renault Scenic Blue. De Renault is qua uitstoot viezer, maar rijdt iets zuiniger.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, vond de uitkomt ook verrassend. Toch meende ze dat Green NCAP zijn waarde heeft bewezen. „De test maakt duidelijk welke producenten serieus werk maken van het verduurzamen van hun auto’s, én helpt consumenten bij het kiezen van een schone auto.”
Groen
In het Green NCAP programma werken Europese consumentenorganisaties, automobielclubs, overheden en universiteiten samen om een beeld te krijgen van hoe ‘groen’ auto’s zijn. Daarvoor beoordeelt het de hoeveelheid schadelijke uitlaatgassen, uitgedrukt in een Clean Air Index, en het elektriciteit- en brandstofverbruik, weergegeven in een Energy Efficiency Index
Green NCAP test de auto’s volgens de Consumentenbond op een realistische manier en strenger dan de wettelijke normen. Een eindscore van 0 tot 5 sterren vertelt consumenten hoe groen een auto is. Een auto haalt alleen 5 sterren als hij zeer schoon én zuinig is. De elektrische Nissan Leaf N-Connecta krijgt in deze test als enige 5 sterren
Voordat de link door de Teslati verdwijnt..
- Arthur
- Berichten: 39974
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: EV auto's (elektrische)
*Slingert configurator aan*
-
- Berichten: 51600
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
Vanochtend was ik nog geciteerd door 'n nieuw lid (3 posts) over de licht ontvlambaarheid van hydrogen hierboven en dat 't geen energiebron, maar een energiedrager is zei hij(klopt)
Waar is die post?
Waar is die post?
-
- Berichten: 2108
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: EV auto's (elektrische)
Dit is toch een fantastische conclusie :p
Mooie conclusie en score dit.. de auto met de minste lokale uitstoot krijgt automatisch een 10 net als de auto met 0 uitstoot. M'n koffie ligt over het toetsenbord. Bedankt voor dit!
@robin, de Tesla censuur crew is overal...
Elektrische auto’s produceren helemaal geen vervuilende emissies, waardoor ze automatisch een 10 krijgen in de Clean Air index. Naar nu blijkt, ligt ook de uitstoot van de Mercedes zo ver onder de drempelwaarden van Green NCAP, dat hij eveneens een 10 krijgt.
Mooie conclusie en score dit.. de auto met de minste lokale uitstoot krijgt automatisch een 10 net als de auto met 0 uitstoot. M'n koffie ligt over het toetsenbord. Bedankt voor dit!
@robin, de Tesla censuur crew is overal...
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- JP
- Berichten: 31523
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: EV auto's (elektrische)
memberlist.php?mode=viewprofile&u=15103
Had 4posts vannacht waarvan 1 vreemde ging over Aegon. Alle 4 zijn nu gewist, blijkbaar.
Had 4posts vannacht waarvan 1 vreemde ging over Aegon. Alle 4 zijn nu gewist, blijkbaar.
-
- Berichten: 51600
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
Ja Gilbert idd.
????
????
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: EV auto's (elektrische)
Gilbert, de Aegon spammer van dienst.
Hij is al eerder langs gekomen
Hij is al eerder langs gekomen
- sitechris
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: EV auto's (elektrische)
Even knuppel in hoenderhok gooien. Gereden met de e-Tron. Vond dat echt een heerlijke auto. De grootste plus en min is wat mij betreft de elektromotor.
Een elektromotor past in mijn optiek echt perfect bij een luxe SUV. De elektromotor is de butler die het vermogen geruisloos en dienstbaar serveert. Absoluut trillingsvrij en met een vlekkeloze gasrespons. Nervositeit is de auto vreemd en er is altijd vermogen beschikbaar. Instantly. Wat Audi ook gemeesterd heeft is het gedrag van de elektromotor als je gas loslaat. Bij veel elektrische auto’s rem je dan heel fors op de motor af. EBij de Audi e-Tron kun je de mate van weerstand instellen zodat de elektromotor precies zo reageert als een benzinemotor. Perfect. En dan de stilte van de motoren. Nul geluid en nul trillingen. Extreem comfortabel en verfijnd. Past perfect bij dit soort auto’s. Op een sportauto natuurlijk niet. Dan wil ik gewoon de auto horen gillen. Maar op een 'saaie' daily? Dan is een EV imo echt prima.
Het grote nadeel is nog steeds het rijbereik. Zeker als je met meer dan gemiddeld tempo wilt reizen, dan zie je de actieradius heel snel krimpen. Dat is gewoon behelpen. Voor rustige rijders zal dit geen issue zijn.
Mijn review: https://driveaholic.nl/rijtest-audi-etron/
Een elektromotor past in mijn optiek echt perfect bij een luxe SUV. De elektromotor is de butler die het vermogen geruisloos en dienstbaar serveert. Absoluut trillingsvrij en met een vlekkeloze gasrespons. Nervositeit is de auto vreemd en er is altijd vermogen beschikbaar. Instantly. Wat Audi ook gemeesterd heeft is het gedrag van de elektromotor als je gas loslaat. Bij veel elektrische auto’s rem je dan heel fors op de motor af. EBij de Audi e-Tron kun je de mate van weerstand instellen zodat de elektromotor precies zo reageert als een benzinemotor. Perfect. En dan de stilte van de motoren. Nul geluid en nul trillingen. Extreem comfortabel en verfijnd. Past perfect bij dit soort auto’s. Op een sportauto natuurlijk niet. Dan wil ik gewoon de auto horen gillen. Maar op een 'saaie' daily? Dan is een EV imo echt prima.
Het grote nadeel is nog steeds het rijbereik. Zeker als je met meer dan gemiddeld tempo wilt reizen, dan zie je de actieradius heel snel krimpen. Dat is gewoon behelpen. Voor rustige rijders zal dit geen issue zijn.
Mijn review: https://driveaholic.nl/rijtest-audi-etron/
-
OnlineLuco
- Berichten: 28010
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
Allemaal aan de Diesel
DUITS ONDERZOEK: DIESEL IS BETER VOOR MILIEU DAN ELEKTRISCH
19 april 2019
Elektrische auto’s zijn alleen op papier beter voor milieu. In werkelijkheid vertegenwoordigen ze per kilometer een hogere CO2-uitstoot dan dieselvoertuigen. Dat is de conclusie van een studie van de universiteit van Keulen onder leiding van fysicaprofessor Christoph Buchal.
Accu's zijn vervuilend
Dat een accu van een elektrische auto, niet bepaald klimaatvriendelijk is, weten we intussen. Los van ethische problemen die te maken hebben met het winnen van die zeldzame grondstoffen, gebeurt het ook zelden op een ecologische manier.
De studie gebruikt de Tesla Model 3 als toetssteen. Die heeft één van de efficiëntste accu’s en elektrische aandrijfsystemen op de markt. Maar daar vertegenwoordigt de batterij alleen nog altijd een CO2-uitstoot van 11 à 15 ton. Bij een levensduur van 10 jaar voor de accu en een gemiddelde afstand van 15.000 kilometer per jaar, betekent dat al 73 tot 98 gram CO2 per kilometer. Wanneer ook nog de Duitse elektriciteitsmix in rekening gebracht wordt, belast een elektrische auto het klimaat 11 to 28 procent meer dan een modern dieselvoertuig, staat in de studie te lezen.
Wat is de échte CO2-uitstoot?
Wordt het elektriciteitsverbruik verrekend, dan stoot die Tesla in werkelijkheid tussen 156 en 181 gram CO2 per kilometer uit. Dat is merkbaar meer dan een dieselwagen van dezelfde afmetingen, zo concluderen de Duitsers die overigens erg lichtzinnig omspringen met de extra milieubelasting die de productie van fossiele brandstoffen veroorzaakt.
De studie is ook ongemeen scherp voor de Europese politiek. Die beschouwen elektrische wagens als zero-emissievoertuigen, en negeren compleet dat de stroom eerst opgewerkt moet worden. De onderzoekers beschouwen de voorgeschreven CO2-norm die Europa vanaf 2030 zal opleggen als ‘onrealistisch’. De drempel van 59 gram per kilometer komt overeen met een verbruik van 2,2 liter diesel of 2,6 liter benzine per 100km.
Liever een auto op aardgas
De aangekondigde grenswaarden verplichten autobouwers om een aanzienlijk deel van hun toekomstige verkopen in elektrische auto’s te realiseren. Maar, zo concludeert de universsiteitsstudie, dat zou net slechter zijn voor het milieu. De wetenschappers suggereren dat het klimaat vooral gebaat zou zijn met een omschakeling naar methaan of aardgas. “Daarvan is de CO2-uitstoot nog een derde lager dan bij een dieselmotor”, klinkt het.
-
- Berichten: 51600
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
En ook dit:
https://www.ad.nl/auto/geen-cent-te-ver ... ~a396188f/
En dit:
https://www.youtube.com/watch?v=tAnJPknzMYQ&t=70s
https://www.youtube.com/watch?v=QlJ7lPdazyw&t=46s
https://www.youtube.com/watch?v=Rfyrl4xls7k
En dit:
https://www.ad.nl/auto/geen-cent-te-ver ... ~a396188f/
En dit:
https://www.youtube.com/watch?v=tAnJPknzMYQ&t=70s
https://www.youtube.com/watch?v=QlJ7lPdazyw&t=46s
https://www.youtube.com/watch?v=Rfyrl4xls7k
En dit:
Tesla lost $702 million in their 2019 1st quarter.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: EV auto's (elektrische)
Het zal in de toekomst wel kunnen dat de gebruikte EV's waarde vaster zijn dan ICE's!
Waarom, de accu's gaan langer mee dan een Otto/Diesel motor, geen terugkerend onderhoud, elke dag wegrijden met een "volle" accu, geen bezoeken meer aan pompstations, laden tijdens het winkelen, tijdens het uit eten gaan, bij het klantenbezoek of op het werk aan de
laadpaal., s"Winters een voorverwarmd interieur hebben voor het wegrijden, s'zomers een gekoeld interieur tijdens het parkeren of voor het wegrijden. Een elektra rekening voor het rijden is 3 tot 4 maal lager dan de brandstof rekening. Op eens worden je zonnepanelen toch rendabel.
Waarom, de accu's gaan langer mee dan een Otto/Diesel motor, geen terugkerend onderhoud, elke dag wegrijden met een "volle" accu, geen bezoeken meer aan pompstations, laden tijdens het winkelen, tijdens het uit eten gaan, bij het klantenbezoek of op het werk aan de
laadpaal., s"Winters een voorverwarmd interieur hebben voor het wegrijden, s'zomers een gekoeld interieur tijdens het parkeren of voor het wegrijden. Een elektra rekening voor het rijden is 3 tot 4 maal lager dan de brandstof rekening. Op eens worden je zonnepanelen toch rendabel.
- Arthur
- Berichten: 39974
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineLuco
- Berichten: 28010
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
gefixedalt schreef: ↑22 jul 2019, 15:07 Het zal over 30 jaar wel kunnen dat de gebruikte EV's waarde vaster zijn dan ICE's!
Waarom, de accu's gaan langer mee dan een Otto/Diesel motor, geen terugkerend onderhoud, elke dag wegrijden met een "volle" accu, geen bezoeken meer aan pompstations, laden tijdens het winkelen, tijdens het uit eten gaan, bij het klantenbezoek of op het werk aan de
laadpaal., s"Winters een voorverwarmd interieur hebben voor het wegrijden, s'zomers een gekoeld interieur tijdens het parkeren of voor het wegrijden. Een elektra rekening voor het rijden is 3 tot 4 maal lager dan de brandstof rekening. Op eens worden je zonnepanelen toch rendabel.
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: EV auto's (elektrische)
Kleine correctieLuco schreef: ↑22 jul 2019, 18:29gefixedalt schreef: ↑22 jul 2019, 15:07 Het zal over 50 tot 100 jaar wel kunnen dat de gebruikte EV's waarde vaster zijn dan ICE's!
Waarom, de accu's gaan langer mee dan een Otto/Diesel motor, geen terugkerend onderhoud, elke dag wegrijden met een "volle" accu, geen bezoeken meer aan pompstations, laden tijdens het winkelen, tijdens het uit eten gaan, bij het klantenbezoek of op het werk aan de
laadpaal., s"Winters een voorverwarmd interieur hebben voor het wegrijden, s'zomers een gekoeld interieur tijdens het parkeren of voor het wegrijden. Een elektra rekening voor het rijden is 3 tot 4 maal lager dan de brandstof rekening. Op eens worden je zonnepanelen toch rendabel.
De accu's en het (bij)laden zal voorlopig een zorgenkindje blijven....
-
- Berichten: 7528
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: EV auto's (elektrische)
Als ik kijk naar de accu van mijn laptop en telefoon etc. dan is na een jaar of 3 het fijne er wel van af. Dan houden ze het veel minder lang vol dan toen ik ze nieuw kocht. Dan is het tijd voor een nieuwe.
Dus daar moet echt nog heel veel veranderen voordat die accu's kunnen wedijveren met een Otto/Diesel motor.
Overigens is het ook juist de (prijs van) accu de reden dat ik nooit een 2e hands laptop of telefoon zou kopen.
-
- Berichten: 51600
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
Dit is ook totale nonsense van Alt, dat weet hij zelf ook wel, maar hij gooit de knu...vibrator in 't hoenderhok.
En als 'n accu of ander onderdeel van bijvoorbeeld 'n Tesla 't begeeft buiten de garantie (zie m'n filmpjes hier ergens boven) ben je zwaar de sigaar....
En als 'n accu of ander onderdeel van bijvoorbeeld 'n Tesla 't begeeft buiten de garantie (zie m'n filmpjes hier ergens boven) ben je zwaar de sigaar....
Laatst gewijzigd door Robin op 22 jul 2019, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39974
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: EV auto's (elektrische)
Dat valt ook wel weer mee. Ik gebruik een Iphone6 en heb daar laatst een nieuwe accu in laten plaatsen voor 35,-. Daar hoef je een 2e handsje niet voor laten liggen.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: EV auto's (elektrische)
Bij een laptop of phone hoort een accu vervangen bij t verdienmodel. Of verdienen op een nieuwe accu, of op de vervangende telefoon.
Bij een EV zou dat ook kunnen, echter bij elke vervangende accu, kunnen ze geen nieuwe auto verkopen. De accu is de bottleneck...
Dus wordt de levensduur van de accu van een EV beter gemanaged. Voorverwarmen/koelen voor het laden, laden tot 80%, niet helemaal leeg trekken e.d.
Er wordt 4 jaar garantie gegeven, dus ik mag aannemen dat ze niet willen dat zeg 10% van die accu's net voor die tijd onder garantie vervangen moet worden, dus ze zullen wel wat langer mee gaan... (dan een TSietje)
Prius en Tesla S accu's hebben al bewezen veel langer mee te gaan dan een laptop accu.
Bij een EV zou dat ook kunnen, echter bij elke vervangende accu, kunnen ze geen nieuwe auto verkopen. De accu is de bottleneck...
Dus wordt de levensduur van de accu van een EV beter gemanaged. Voorverwarmen/koelen voor het laden, laden tot 80%, niet helemaal leeg trekken e.d.
Er wordt 4 jaar garantie gegeven, dus ik mag aannemen dat ze niet willen dat zeg 10% van die accu's net voor die tijd onder garantie vervangen moet worden, dus ze zullen wel wat langer mee gaan... (dan een TSietje)
Prius en Tesla S accu's hebben al bewezen veel langer mee te gaan dan een laptop accu.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], zegmaarboris en 3 gasten