Caterham Roadsport / Defender 130
- Martijn_bmw
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Leuke foto's en update.
-
Onlinetomgtr
Blijft een prachtig ding. Ik kan ook echt geen Defender voorbij rijden zonder dat mijn jongste spruit roept : Heee, een Defender, net als Allen, alleeen die van Allen is mooier. Wel voorspelbaar overigens dat ik ze voorbij rij....
- JP
Ja, onnodig stoppen op de vluchtstrook is verboden.....
-
Je verwart een Defender met een FJ Cruiser! Als je ze rond Schiedam op de vluchtstrook ziet staan met een verwarde opa ernaast is dat Hans. 

-
Wat een gaaf ding om er lekker mee op uit te gaan. Updates/verslagen mogen wat mij betreft vaker voorbij komen!
-
En ergens is dat toch echt een misvatting. Het probleem is alleen dat veel eigenaren van oudere Land Rovers graag zelf dingen fixen en bij een oudere loop je dan kans op wat hobbybob oplossingen en achterstallig onderhoud.EvdP schreef: 16 jul 2019, 07:58 Blijven iconische auto's. Alleen jammer dat ze een godsvermogen kosten om als particulier te rijden.
Er heeft pas iemand zonder problemen bijna 15.000 kilometer afgelegd in 5 weken in een Series 2.
Wegenbelastingvrije zoeken, “knotbeurtje” en gaan. Blijft alleen de brandstof nog over. Rijd gelukkig een stuk minder tegenwoordig, maar had weleens 5 keer tanken in een week. Als je dan steeds 90+ euro staat af te tikken lijkt een 5 serie ineens weer best verstandig.

-
Leuke foto's Allen.
Plaatje van de koelkast set up?
Plaatje van de koelkast set up?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Goed bezig weer, Allen 

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
De 130 is er toch niet belastingvrij? Zo'n belastingvrije zou voor mij geen optie zijn. Dan kom je dus op iets met een geel kenteken, en die zijn in aanschaf niet heel goedkoop en qua wegenbelasting ook niet. Het praktische punt is voor mij ook nog wel een ding, ik rij minimaal 100 km per dag. Ik heb in Noord Ierland in één van de laatste 130's gereden (2.nogwat diesel?). In Nederland niet te betalen vanwege de belastingen en voor iemand van mijn formaat nogal krapjes. Ik vind het mooie auto's om te zien maar het zou voor mij wel een auto voor erbij moeten zijn, en dan wordt het voor mij een dure hobby.allen schreef: 16 jul 2019, 09:49
En ergens is dat toch echt een misvatting. Het probleem is alleen dat veel eigenaren van oudere Land Rovers graag zelf dingen fixen en bij een oudere loop je dan kans op wat hobbybob oplossingen en achterstallig onderhoud.
Er heeft pas iemand zonder problemen bijna 15.000 kilometer afgelegd in 5 weken in een Series 2.
Wegenbelastingvrije zoeken, “knotbeurtje” en gaan. Blijft alleen de brandstof nog over. Rijd gelukkig een stuk minder tegenwoordig, maar had weleens 5 keer tanken in een week. Als je dan steeds 90+ euro staat af te tikken lijkt een 5 serie ineens weer best verstandig.![]()
Bij mij in de buurt staan belastingvrije te koop en bij sommige druipt het hobbybob gehalt er wel vanaf. Vooral bij de rechtsgestuurde exemplaren. Iets met dubbeltje en eerste rang
-
130 Heb je inderdaad niet belastingvrij. Dus particulier zit je dan denk op 220/230 per maand aan mrb. Gemiddeld verbruik als je normaal doet 1 op 8. Dus de hogere mrb ga je niet zomaar terugverdienen. Ben je wat groter uitgevallen dan ik (lol) is het handig om een bracket te plaatsen zodat je stoel verder naar achteren kan.
Lange afstanden heb ik zelf geen problemen mee, maar ben hoe dan ook blij dat ik nu niet zo vaak de deur meer uit hoef voor werk.
Een series 2a lijkt mij vooralsnog geweldig om te bezitten. Of een Stage One. Lekker met een V8 rondjes om de kerk op zondag!
Lange afstanden heb ik zelf geen problemen mee, maar ben hoe dan ook blij dat ik nu niet zo vaak de deur meer uit hoef voor werk.
Een series 2a lijkt mij vooralsnog geweldig om te bezitten. Of een Stage One. Lekker met een V8 rondjes om de kerk op zondag!

-

Tijdelijk op een multiplex plaat die ik nog had liggen. Bevestigd aan alle bestaande bevestigingspunten van de koets en stoel. Daarop een quickfix. Geheel wordt nog een keer aangepast zodat ik om de box nog wat opbergruimte heb.
Een steuntje waarop de stoel normaal rust zat met popnagels vast. Deze verwijderd zodat alles zo laag mogelijk vastgezet kon worden.
Binnenkort 3 blindklinkmoeren regelen zodat dat steuntje terug kan als ik de extra stoel even nodig heb.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Inhakend op het verhaal over de kosten.
Mijn Terrano is bewust grijs kenteken, kost in Drenthe dan "nog maar" 127 euro in de maand aan belasting en verbruik varieert van 1 op 8 tot 1 op 11.
Ding is net ietsje luxer dan een Defender is, in ieder geval uit dezelfde jaren en gisteren 500 km gestuurd en viel me eerlijkheidshalve nog alles mee.
Had eerst het idee de Focus mee te pakken, maar achteraf blij dat ik gewoon mijn eigen auto mee heb.
Zou je voor een Defender gaan kijken zou ik hem als grijs kenteken kopen als je de bank niet nodig hebt.
Een achterbank in mijn verhaal is 69 euro duurder in de maand en heb me nog geen seconde gestoord aan de dichte zijramen.
Mijn Terrano is bewust grijs kenteken, kost in Drenthe dan "nog maar" 127 euro in de maand aan belasting en verbruik varieert van 1 op 8 tot 1 op 11.
Ding is net ietsje luxer dan een Defender is, in ieder geval uit dezelfde jaren en gisteren 500 km gestuurd en viel me eerlijkheidshalve nog alles mee.
Had eerst het idee de Focus mee te pakken, maar achteraf blij dat ik gewoon mijn eigen auto mee heb.
Zou je voor een Defender gaan kijken zou ik hem als grijs kenteken kopen als je de bank niet nodig hebt.
Een achterbank in mijn verhaal is 69 euro duurder in de maand en heb me nog geen seconde gestoord aan de dichte zijramen.
- Downforce Hans
Rij je nou zomaar met die tank het gras op............ik sta klaar om je er uit te trekken....just give me a call......allen schreef: 15 jul 2019, 23:08 Yes! Eindelijk eens weer iets stuk. Had al een tijdje het idee de verkeerde wagen te hebben uitgekozen. Centrale vergrendeling werkte niet meer van het linker achterportier. Na een paar weken begon het overigens wel te irriteren.
Vandaag de boel maar even opengetrokken. 2 Gebroken draadjes, waarvan 1 ooit gefixt door ze in elkaar te draaien en een stukje tape om te wikkelen.![]()
Snel gefixt verder. 2 nieuwe draden met stekkerverbindingen vastgezet. Breken die ooit weer kan ik ze nu binnen 5 minuten vervangen.
Het gemis van een koelkast in de wagen begon irritant te worden. Dometic cfx 28 heeft nu de plaats ingenomen van de linker stoel achter. 10 ampère lader van Dometic inclusief de benodigde bekabeling en stekkers erbij zodat deze net als bij de vorige Defender 24/7 in de auto kan blijven staan. Moest ik langer niet van huis gaan kan ik straks simpel de accu op peil houden. Twee weekendjes weg geweest. Een verademing om weer altijd koel drinken bij me te hebben.
Een dezer dagen ook maar even alle massa kabels vervangen. De huidige zullen vast goed zijn, maar het kon beter (en mooier).
![]()
-
Doe nou maar niet proberen te komen. Ik heb juist geen zin om jou te redden. Word m'n wagen vies...
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig

Ik blijf ook een enorm zwak houden voor een Defender, al zou ik zelf het liefst een 110 hebben. Ik slinger dus ook regelmatig MP aan....
Ik zou overigens wel op grijs kenteken gaan rijden (privé kopen en zakelijk rijden)
-
Hans ook, alleen verkeert hij nog in de ontkenningsfase.
- Downforce Hans
Ik heb nu 33.000 km met mijn tonkatoy achter de rug en heb minder problemen gekend dan jij in 30 meter.......
Need i say more.......

-
- Auto: M3P, 130i
Grijs kenteken is voor een particulier toch niet meer mogelijk?
- Martijn_bmw
wel mogelijk alleen minder interessant.
Je betaald geel kenteken tarief maar wel zónder provinciale opcenten dus wel stukje goedkoper dan vol geel kenteken.
Je betaald geel kenteken tarief maar wel zónder provinciale opcenten dus wel stukje goedkoper dan vol geel kenteken.
- Ferdi
Indd, noemde het al iets eerder.
Scheelt voor een auto van 1800 kilo toch 69 euro in de maand wat toch best geld is.
Scheelt voor een auto van 1800 kilo toch 69 euro in de maand wat toch best geld is.
-
Echt een gave auto Allen. Plaats ook gerust eens een verslag van je tripjes (vooral met foto's).
Mocht ik ooit nog eens de loterij winnen zou ik graag zo'n Cool & Vintage achtige LR willen, het liefst met V8 natuurlijk.
https://www.instagram.com/coolnvintage/
Mocht ik ooit nog eens de loterij winnen zou ik graag zo'n Cool & Vintage achtige LR willen, het liefst met V8 natuurlijk.
https://www.instagram.com/coolnvintage/
-
- Auto: M3P, 130i
- Ferdi
Heb een keer een 109 in praktisch hetzelfde uiterlijk mee gehad, van mij mocht ie blijven alleen de misses wilde niet...
-
Site kijk ik regelmatig op. Geweldige creaties, maar voor het geld maak ik er zelf wel een. Alles is net Lego voor grote mensen.
Hier ook lang aangedrongen op een series 2a of 3 als stadswagen en inderdaad... Mdv vond de Defender wel en beetje de grens wat ze kon accepteren.
Sluit niet uit dat ik Lewinsky ooit weg doe voor een Series (of een Morgan 4/4).
Hier ook lang aangedrongen op een series 2a of 3 als stadswagen en inderdaad... Mdv vond de Defender wel en beetje de grens wat ze kon accepteren.

Sluit niet uit dat ik Lewinsky ooit weg doe voor een Series (of een Morgan 4/4).
- Downforce Hans
Je hebt zat sleutelervaring dus een kissie timmeren zal geen probleem voor je zijn.allen schreef: 18 jul 2019, 08:12 Site kijk ik regelmatig op. Geweldige creaties, maar voor het geld maak ik er zelf wel een. Alles is net Lego voor grote mensen.
Hier ook lang aangedrongen op een series 2a of 3 als stadswagen en inderdaad... Mdv vond de Defender wel en beetje de grens wat ze kon accepteren.![]()