De Bmw had na alle upgrades eigenlijk een te slap onderstel, de kw1 schroefset is misschien nog wel minder dan wat er origineel onder zit vermoed ik.
Met de standaard 306pk viel dit niet zo op maar nu met circa 25% meer pk's en circa 25% meer nm's was de 135i nagenoeg oncontrontroleerbaar bij volle acceleratie en op hogesnelheden op slechte wegen.
De Oz achtervelgen raakten de wielkast bij zware belasting of hoge bochten snelheid met de Kw set. Ik had gehoopt dat met de stuggere Ohlins dit verholpen kon worden. Dit is wel geprobeerd, met als resultaat dat ik nog maar 2,5cm veerweg achter had en daarna hard in de bumpstops kwam om te voorkomen dat de achterschermen de band in slijten.
Dus de originele velgen moesten er weer onder (de nieuwe banden weer terug omzetten) en de OZ set kan verkocht worden, jammer.......
Boven op de voorschokbrekers zit een nieuwe topmount plaat met uniball en uniball kooi om Camber en Caster te verstellen.
Deze variant wordt in de autosport regelmatig gebruikt waarbij de uniball zowel de radiale als axiale bewegingen moet
kunnen verwerken. De complete set heeft Leo pas gemaakt op de Öhlins voordempers met op maat gedraaide adapters tussen de demper pinnen en uniballs, met extra axiale lagers en hierop aangepaste bovenste veerschotels.
De veren kunnen met de set volledig spanningsvrij bewegen tijdens in- en uitsturen. extra axiale lagers voorkomt
bijgeluiden welke kunnen ontstaan tijdens terugsturen vanuit volledig stuuruitslag. Daarnaast komt het stuur gemakkelijker
terug in de middenstand en verschaffen de axiale lagers een betere (soepelere) rechtuitstabiliteit en vermindert de kans op naar
links of rechts trekken van de auto.
Op de achterschokbrekers (bovenzijde) zitten nieuwe polyurethane rubbers, daar zit standaard slap spul en vervangen kost een paar tientjes als alles toch los is.
De standaard Ohlins veren zijn iets te licht voor het zwaardere werk, de voorzijde is van 60 naar 70nm gegaan en de achterveren van 70 naar 88nm.
De voorzijde staat op 1.6gr camber dit was een 0.6 graad, en achterzijde op 2.1graad camber ipv 1.5.
De demperklicks staan nu op 8 van de 20, zowel voor als achter, ik begon op 18 omdat ik moest wennen vanwege het slappe onderstel wat ik had. De overgang naar ineens heel stug beviel niet.
Vandaag heb ik met de dempersetting lopen spelen, en langzaam steeds wat stijver. 2 tanken benzine er door heen gereden

over de mooie groningse landweggetjes waar je nog vrij kunt rijden zonder iemand tot overlast te zijn of bang hoeft te zijn voor je rijbewijs.
Hij stuurt heel erg strak en elke kleine stuurbeweging voel je terug. Het geeft veel vertrouwen en is zo een stuk veiliger dan met de slappe set die eronder zat.
Insturen gaat heel nauwkeurig zonder onderstuur of er net tegen aan als het echt hard gaat, halverwege de bocht komt er overstuur bij
en draaid de wagen mooi om zn middelpunt. Zonder echte drift, maar de belans verandert en hij stuurt daardoor heerlijk de bocht uit. Heel controleerbaar.
